ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

lørdag 19. februar 2011

Mangler vel bare barten? -Oppdatert.

Huuuujj.. nå går det lengre og lengre mellom hvert blogginlegg her!! Hjelpes. Jeg har mistet litt piffen tror jeg.
Mulig det er årstiden, jeg vet ikke.
Men ute er det jo bare hvitt..så det er ikke så mye å blogge om der nei. Og i drivhuset ser det ganske likt ut. Jeg er alt for sen med såingen også.. huffameg. Men i morgen SKAL jeg så. Og da skal jeg blogge litt om det. Bare sånn for å få litt hagebloggfølelser her igjen.

Ellers.. barten ja. JOda.. Nortug kjeder seg, og anlegger bart. Vel.. Lillegutt her, har ikke de største barteproblemer enda. Hehe.
Men i dag har han hatt sin første tur på ski. .. Ja ikke hyl!! Ja jeg vet vi er Nodrmenn og burde slenge barna ut i løypa mens navlestrengen fortsatt er intakt.
Men herrekongsverre.. nå er ikke vi en slank og frisk sportsfamilie. Når vi hadde hytte på fjellet da jeg var barn, så sov vi til kl 11. Og våknet akkurat til å se nabofamilien som kom sprudlende tilbake fra en laaaaaang og fiiiin skitur. Røde og friske i kinnene. Jentene med lyse fletter og hele familien med kritthvite tenner og matchende skidrakter.
Vi.. skubbet bort den tomme godteskålen og lurte mest på om det var mer puff i bilbatteriet til tv`en..
Men vi kom oss ut vi også da.. langt.. og bratt var det. Opp, opp.. oppp... Herregud. Oppover også hjemover. Banning, steiking, bakglatte ski og kakao med snerk..

Men alle var enige om at det var en hyggelig tur og alt det der.

Så nei.. jeg er skyldig i å ikke ha lært min sønn å gå på ski før nå. Men i dag gikk det opp for meg at til neste år begynner han sørendøttemeg på skolen. Og da skal de jo alltid fly heiene rundt, i stedet for å være på skolen å lære regning og sånt. Så da må han jo kunne litt da!

Og som kjent har ikke jeg verdens største tolmodighet.. og har desverre overført dette trygt plantet i genene til min sønn. Så nye strabaser pleier ikke å være godt mottatt. Så vi gikk jo ut da. Med Storesøsters gamle ski. Som hun igjen har arvet.. hehe. Akkurat passe.
Vi får prøve oss sånn rett utenfor døra i første omgang.
Men dette var en suksess!!! Ingen tårer. Ingen banning og steiking. Ingen sol i øynene og ingen drapstrusler.
Jaggu ga dette mersmak. I morgen tror jeg vi må finne ei ordentlig skiløype så han får prøvd seg der.. ser ut til at jeg må få meg ski jeg også..
De lager visst ikke skisko til den type bindinger som jeg har på mine ski lengre... kremt.


Himmel.. jeg glemte jo å legge inn bildet av publikumet som så på! Han var ofte bore hos dem og spurte hvordan det gikk. Hehe.
Blogglisten

3 kommentarer:

Unknown sa...

Herlig! Man kan få seg en skikkelig overraskelse noen ganger. Gutten min på 11 tok plutselig på seg skiene å gikk en lengre runde ute på jordet her om dagen og det ga meg
et lite sjokk;-S
Han liker seg best inne med lego,pc, tv, tvspill osv så det er heldigvis håp enda;-D

Ha en herlig kveld!

Klem fra Grete

krepsemor sa...

He-he! Kritthvite tenner og ditto skiantrekk! Selv husker jeg så altfor godt skiturene fra da jeg var barn. Det var alltid pappa først, og oss barna på slep. Når vi klaget og ville at han skulle vente, så ventet han, og når vi nådde ham, begynte han å gå igjen! Så vi fikk aldri hvilt =(
I dag går jeg sjelden på ski =)

RandiA sa...

Denne var søt....

Related Posts with Thumbnails