ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

onsdag 9. mars 2011

Drivhusgleder med tøtsj av vår.

Ja nå hadde jeg bare Iphonen med meg i drivhuset. Skulle bare sjekke stiklingene mens jeg skuffet vekk kattenes visittkort. Slikt rart dukker fram når snøen smelter. Jadda.. neida, skal bare være glad de ikke gjør fra seg hos naboen.  Grøss...

Så joda. Bildene blir så som så. Fordi jeg tok disse bildene med Hipstamatic.. appen. Og da var det vel feil linsevalg. Jajjajajjaja... dere skjønner poenget.

Men anyhuuuu!


Her er Camelliaen i blomst!! For et hærlig syn! Den står full av knopper nå. Men ingen av de andre gjør det. Noen av dem har desverre noen knopper som er brune og ramler av. Hvorfor? Can anyone explain?


De rosa marghrittene og den rosa bacopa`n blomstrer. Her ser de hvite ut.. men.. igjen. Dilldallinse. Men det blir jo litt sånn retrofoto da. 


Sitrontreet så ut til å ha visnet totalt i vinter. Sorgen var stor. Meeeen.. nå kommer det nye blader overalt. Hurra!! "hopper opp og ned".


Denne sommerblomsten fikk jeg for et par år siden av en venninde. Jeg deler den hvert år, og gir en bit videre. Nå begynner den blomstringen. Skikkelig tøffing denne her. Lurer på om det er en slags Oxalis?

Jaudå. Stas dette. Deilig å se at det går framover. Petuniastiklingene strutter der inne. Selv med ikke mange plussgradene. Yey!!


Blogglisten

4 kommentarer:

Åshild sa...

Da har drivhus rykket oppover på prioriteringslista. Dette hørtes gøy ut.
Jeg har satt av plass i hageplanen, men tenkt at det ville bli lenge til. Vi får se.

Gleder meg til å lese mer.

Utsikt mot Lurfjellet sa...

Så herlig med blomster på Camellia'en, de er visst ikke av de enkleste! Og det er en søt Oxalis du har. :)

orchis sa...

Camellia kan kaste knopper av mange grunner. Søk på "camellia bud drop", og du får mange svar.
Kjempesøt Oxalis!

Myrte ♥ sa...

Åååå, VÅR! Skikkelig stemningsbilder for vårhungrige sjeler!

Det ligger en slik award-sak til deg på bloggen min =)

Related Posts with Thumbnails