ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

fredag 30. desember 2011

Etter vind og blæst.. nei nå må vi blogge litt igjen.


Vel har vi ikke hatt så mye vind her som på vestlandet og oppover. Men når man bor på en topp.. så skal det ikke mye til før det kjennes godt.
Og etter å ha limt platene bedre fast med noe båtlimgreier, så virker hele strukturen mere stabil i vindkastene. Godt!!

Men i dag var en vindstille dag, og jeg kunne faktisk ta meg en tur uten å bli vettskremt.

Det har jo ikke vært mange blå grader her enda, så det er faktisk ganske grønt ute. Og i en av pottene som hadde stemorsblomster rundt en annen plante, så oppdaget jeg at de hadde selvsådd seg godt oppi der. Og hva gjør man mens man venter på våren? - Jo man prikler stemorsplanter!!!



Som man ser her, så er det nok av de. Først tenkte jeg egntlig bare at det var ugress. Vassarve eller noe i den duren.

Men joda.. her er de. Massevis!!
Så ta en tur i pottene som sikkert står ute enda, og let. Hadde du stemor der, ser det mest sannsynlig slik ut hos deg også.. i alle fall på sørlandet!


 Og har man seg et lite øyeblikk av klart hode når man flytter.. så husker man å ta med seg den sekken med såjord, på flyttelasset, som Gubben mente man skulle hive. Da har man såjord. til jul! Yey!!

Aner ikke hvilken farge disse får. Antagelig blå alle sammen. Men det er fint. Selvgjort er velgjort..

Første potter denne sesongen!!

Og denne.. denne Camelliaen står med løfte om vår...





Blogglisten

6 kommentarer:

Jorun sa...

Så deilig! På tur i dag vendt sola og fuglene kvitret. Nyyyyyter fine dager etter masse vind og regn. Ønsker deg et riktig Godt Nytt år! Og lykke til med blomstene.....

Jorun sa...

Skrivefeil! Varmet solen, skulle det stå!!! ( ikke alltid greit at ipad'n retter selv)!

Ellen Walnum sa...

Ååå så kos med et blogginnlegg igjen:) Ja her tror jeg alle plantene er veldig forvirret også:)

hildeg sa...

Blir nesten litt misunnelig på dere som kan hage i drivhuset om vinteren. Her vil det nok være både hasardiøst og veldig dyrt å holde et vanlig drivhus frostfritt om vinteren. Så bra at du tar vare på stemorspirene! Det er en takknemlig og koselig plante, og de blå er like fine som noe annet.

Unknown sa...

Ja kryper det ned mot minus 18-20 som i fjor.. da sliter jeg jo. Men har fått et sånn varmerør av min søster som ikke bruker så mye strøm hvis det blir ekstra kaldt.

krepsemor sa...

Hei, jeg skal jammen ta en titt i potta som står ute! Kanskje jeg også kan prikle stemor i slutten av desember?
Godt Nytt År!

Related Posts with Thumbnails