ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

lørdag 7. januar 2012

Ut med skiten!!

Phu!! Endelig ferdig.
Men en kan jo banne på at når man har ryddet alt, pakket ned, nisser og engler. Støvsugd barnåler til den store gullmedaljen, vasket røde duker.. ja alt som hører med.. Man bærer pappesker med sirlig tilbakelagt julepynt opp trapper, inn på loftet. Stolt. Stolt over å ha atter igjen klart å legge på plass julepynten på en måte man kan glede seg over til neste år. Litt svett og sliten etter å ha priket opp barnåler fra teppet som støvsugeren slettes ikke tar. Tørker glitter som av en eller annen grunn alltid ligger overalt, klistret fast.
Da setter man seg ned, med kaffe.. og nyter at jula er ute.

Og da.... da dukker den opp.
Den ene teite engelen, eller nissen.. som absolutt MÅ gjemme seg unna. Og ikke har reist med pappeskecharteren opp på loftet. Den står der og ser på meg. Litt sånn psyco i blikket.

Jaja.. I morgen. Skal ta den i morgen. (Slike har en tendens til å feire St. Hans også.)

Nå nyter jeg synet av at man kan se ut av det store vinduet igjen. Juletreet sperrer ikke lengre utsikten. Og Gubben får plassen sin tilbake.



Det er nå tid for å finne andre ting å pynte litt med. Blomster.. ikke røde. Men andre farger. Akkurat nå, alt annet enn rødt!


Det er jo på en måte vinter da. Selv om myggen surrer utenfor stuedøra her. Katten opper rundt i lyngen som en fis i en kurvstol på jakt etter fluer og mygg.
-Mens Clematisen ute står med stor knopper som er på vei til å springe ut. Oki.. ??


Orikideen blomstrer enda. Inne...  Denne her er en tøffing. Har nå blomstret i sikkert 1 mnd.



Her er et bilde av fyrverkeriet ved kilden i går kveld.. For å si det sånn, så rakk jeg ikke å trykke på avløseren før det var over!! Men det var veldig fint.. helt sant!!

Bla-bla-bla.. jeg vil så noe..
Blogglisten

14 kommentarer:

Ellen Walnum sa...

Rart med den der psycho nissen som alltid står igjen gitt.

Kan du ikke komme hit og høste litt blodbegerfrø da????

Blomsterguri sa...

Nissene kom på loftet i går, men kjenner igjen at det blir igjen noe som skulle vært med. Har sådd i dag! Pelliser - 11 nye sorter! .-)

Utsikt mot Lurfjellet sa...

Hjemme hos meg er det nissefritt, men på jobben er det etthundreogørtogførti nisser som skal på plass i ei eske ute på lageret. Gjett om det alltid er en igjen som titter fram, samme hvor mye man går runden og fastslår at det er tomt... I år var det til og med en ganske stor en, hvordan jeg klarte å overse den, er en gåte! :)

Linecas have sa...

Slik psyco julepynt dukker opp her også. De ender som regel med å bli slengt inn i et kott ved nettopp st. hans tider hvor jeg i alle fall gjerne har noe hagebesøk. En dag kommer alle psyco"nissene" og tar meg når jeg åpner den kottdøra. Ramler ut i mengder. De biter og sparker sikkert fordi mente vel at d e ikke hadde fått pynta nok. De er som med unger, mye vil ha mere.
Så ja. Kom igjen. Jeg klær jeg også men må vente.

Britt Åse sa...

Hahaha! den var jammen god :-)
Jeg tok pause etter at alle nisser og engler og stjerner var prydelig pakket ned, og så leste jeg bloggposten din.
Hva tror du jeg fant i vrihasselhjørnet ved pipa? Tre engler, tre stjerner, en nisse, en rød slufse og en grankvist. Hadde du ikke "sagt fra" så hadde jeg neimen ikke funnet dem! :lol:

Maria sa...

Ikke en nisse eller engel kom frem denne julen -- nå skjønner jeg at det var lurt. Psykonisser ala Nicholson er ikke noe for meg!

Morsomt innlegg!

Mari Anne sa...

Kjenner igjen den der gitt. En av våre engler var blitt "helårs". Fin utsikt dere har.

Gyldenlakk - hage og pusterom sa...

Godt sagt, eller gjenfortalt. Hos meg er det også lett for å bli et "stilleben" av all julepynten på et bord før kassene kommer ned fra loftet og nisser og engler hopper på plass.... jeg sitter omgitt av alle sammen nå rundt PC'n.

krepsemor sa...

Typisk, og når en finner den ene nissen eller hva nå det er, så havner ikke den på samme lagringsplassen som de andre, så den finner vi ikke neste år....

Linda sa...

Ser du har sånn liker knapp på face... kan du si noe om hvordan det funker... blir dine innlegg dalagt ut på face også, på din side eller...? Jeg synes i grunn alt sånt nytt er litt skummelt, men tenkte å prøve en slik liker knapp under innleggene men har ikke turt helt... vil du si noe om hvordan du fikk det til, og hva som skjer... jeg trykker på liker knappen hos deg og ser hva som skjer...

Margareth sa...

Jeg har løst problemet... Ingen nisser = ingen som gjemmer seg bort til St. Hans! ;-)

Så i vei jente!!!! Ser ingen grunn til å vente... Carpe Diem ;-)))

Linda sa...

Ok så at de tkom opp på min side på face at jeg likte ditt innlegg... Ok kan du hjelpe...skummelt som sagt. Jeg har prøvd å få det til men det blir bare surr...

Unknown sa...

Hei Linda.
For å være helt ærlig, så husker jeg ikke hvordan jeg fikk den knappen der. Tror jeg kopierte en html kode som jeg la inn i bloggen.
Men hvis man googler det, så finner man sikkert en. Eller kanskje blogger har allerede laget en slik?
Huff.. det var ikke mye til hjelp.
Men den virker egentlig bare slik som du sier, at hvis noen "liker" så kommer det opp på deres side at de har liket, osv.
Hvis jeg vil ha innlegget inn på facebook, så må jeg legge det inn der manuelt. Kopierer titteladressen og limer inn.
Ellers så er jo Network blogs, også en app på face som legger ut hver gang jeg lager nytt innlegg. Men er litt ustabilt, og jeg vet ikke om alle ser det da, eller bare de som abbonerer på network blogs.

Linda sa...

Ok takk for hjelpen, jeg er litt redd for de kodene blitt se... lenge siden jeg har vært inne på de, men kan jo prøve på testbloggen... Takk takk. Ha en masse god helg:)

Related Posts with Thumbnails