ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

mandag 28. mai 2012

Azalea dreams



Her dukker det opp nye ting i hagen for hver dag som går.  En haug med Rhododendron. Ok. Noen er flyttet på og noen får bli.
En stor tue med en slags Daglilje er også på vei til å springe ut. Jeg antar at det er den vanlige, tidlige gule. Men den er jo knallsøt. Så det er stas!
Og Iris!! Hurra!!
I gamlehagen fikk jeg aldri Iris til å trives. Men her er det flere store tuer. Gleder meg som en unge!

Oppi lia her så står det en stor rosebusk av noe slag. Jeg kan se at det har vært mange små nyper på den. Så jeg tror jeg aner hva slags rosetype det er. Men ikke akkurat farge og slikt. Den har fryst mye i vinter tror jeg, for i kveld brukte jeg mye tid på å fjerne døde grener. Men mange friske står igjen, så her er det bare å glede seg.

Men noe som man kan se nå.  Azalea!! DET har jeg aldri hatt. Fytterakkern så fin da! Og for en duft! Litt googling her, og jeg tror jeg er kommet fram til at dette er en Rhododendron Azalea Persil?



Blogglisten

6 kommentarer:

Ellen Walnum sa...

Vanvittig lekker!!!

Blomsterguri sa...

Åh, den var vanvittig fin! Det er kjempegøy med nye hager! :-)

Linda sa...

Persil er hvit med gul midt:) Uansett navn er asalea absolutt vakker, jeg synes spirene på de også er utrolig fine:) Spennende med ny hage da:)

Turid sa...

uberlekker... Jeg kan bare drømme...... Men gul daglilje og iris har jeg :))

Britt Åse sa...

Åååhhh, namnam!

Vivishagerom sa...

Utrolig flott! Må være spennende med ny hage!

Ønsker deg en fin tirsdag. Klem

Related Posts with Thumbnails