ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

lørdag 29. august 2009

Orange gutter…

Huff… I`m lost again…

Typisk meg.
Jeg skulle bare være med min søster en tur til en fantastisk dame i Søgne. Hun er forvert for Dyrebeskyttelsen her i Kristiansand. Og har ca 10 katter hjemme og to hunder. Et fantastisk sted. Ofte kan det bli litt sånn “spesielt” hos folk som har et tosifret antall katter i hus, for å si det sånn. Men der hersket det en ro og harmoni som var beundringsverdig. Dyrene var i flott form. Nyyydelige. Og det lyste laaaaaaaaang vei at de hadde det veldig godt. Og skikkelig orden i rekkene.

Denne damen er den samme som reiste helt fra Søgne til et godt stykke forbi Oslo helt impulsivt for å hente Vilja til oss, da jeg ikke hadde muligheten til å gjøre det selv. Mer om det kan leses her. Og burde leses.. :-) Og flere bilder av når hun kom til oss kan sees her.

Bloggen om Vilja og Lillegrå kan sees her. 

Anyhoooooo.. Over igjen til Søgnedamen. Det er et fantastisk arbeide de gjør disse menneskene. Som lever slik for å redde dyr som andre er grusomme og hensynsløse med. Vi fikk også der møte Kiwi-Pusen. En strålende svart og hvit herremann. Lettere skeptisk, som er fullt forståelig. Han her har vært både slått, sparket, brent.. ja jeg orker ikke tenke på det. Men med flere menneskers utrolige innsats, og ikke minst denne damens mot og styrke. Er Kiwi-Pusen nå en lykkelig sjel. Hans historie kan også leses på dyrebeskyttelsens sider HER.

Jeg falt pladask for denne 4mnd orange gutten… Sukk.. Det er noe rart med det. Men midt i røra av mange, var det han som gjorde det største inntrykket på meg. Han var en stille og rolig pus. Lå egentlig bare der og lot seg stelle av sin søster. Jeg hadde tatt han med hjem på flekken hadde jeg kunnet.

pusorange

Vet ikke engang om han var ment til omplassering, når jeg tenker meg om. Men jeg antar jo det da. Så nå behøver jeg deres hjelp… kommentarer for å overtale Gubben her i huset om at tre katter er da ikke noe annerledes enn to? Og at det er på tide med en orange gutt i huset.

Blogglisten

8 kommentarer:

Tresje sa...

Jeg skjønner godt at du falt for han, jeg var innom dyrebeskyttelsen på onsdag og fikk med meg 2 oransje gutte tasser. Men her var det gubben som ville ha fler, så nå har vi 4.

Ellen Walnum sa...

En nydelig liten orange gutt var det der.....men argumenter kan jeg ikke hjelpe deg med.

dyrehuset sa...

Takk for besøket. Kjempekoselig. Og håper jo dere kommer igjen en dag. Han røde dotten du falt for er til omplassering ja. Og dere merker ikke forskjell på 2 eller 3 katter i hus. Her er det for tiden 10 katter, 2 store hunder (Buhund og Border Collie) og 1 kanin. Kaninen flytter til Mandal neste uke. 5 av kattene er til omplassering. De fleste kattene som kommer hit er som regel dem som er mishandla på en eller anna måte. (Han røde dotten er ikke det asså) Som bl.a. Kiwi. Det betyr også at de som regel er her over noe lengre tid enn vanlig, for det krever en del å få dem til å stole på mennesker igjen. Men vi får det til. Kiwi blir vanskelig å omplassere, for der kommer jeg til å være extremt pirkete på hvem som får overta. Må det etter den behandlinga han har fått av mennesker. En dyretolk har fortalt at han faktisk har mer personlighet enn mennesker, og det sier jo ganske mye om hva vi har fått til (det var dagens skryt av meg selv)

Margrethes hus og hage sa...

Oj, han var vakker! Skal jeg ha flere katter blir det en orange katt! De er kjempevakre :)

argumenter vet jeg ikke om jeg har, men har man en kan man like godt ha to. Og har man to, så...ja... osv :)
En er jo like bundet av en som av tre, da.

Ha en fin søndag! Hilsen Margrethe

IngunnBW sa...

Nyyydelig pus! Og han er til omplassering ser jeg over her :) Da er det bare å følge tanken og følelsen Charlotte. Like greit først som sist, du får nok ikke fred før han er i hus. Orange står for glede, selvstendig, sosial, energisk, idéskapende, sporty, helseopptatt, stolt. Det må jo være bra å få et slikt innslag i huset :)

Frances sa...

Hi Charlotte, the google translator is so silly, but the gist of your post comes out loud and clear! Hey there, Mr. Turbolotte!!!! You need to have another cat to make the others behave, an orange one, please. :-)
Frances

TorAa sa...

Alldeles skjønn

josimo sa...

Så vakker en gutt!!
Hadde 2 røde gutter i mitt forige kull , Anton RampeKvakk og Albert Aldri Mett.
Heldig er de katter som finner gode hjem etter og ha fått en tøff start

Related Posts with Thumbnails