ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

onsdag 19. august 2009

Sjekk melonene mine!!


Ja nå er du vel spent.. he-he. Men først, la oss ta litt paprikaprat. :-)

Jeg sådde frø fra en slik søtpaprika fra butikken. Og de spirte som bare det! Vel har det tatt lang tid. Mener jeg sådde de i vinter en gang? Nå begynner de sakte men sikkert å bli røde. Først ser de nesten sorte ut, før fargen går ut i en knall Ferrarirød. Stilig.



Så over til melonene mine. He-he. Joda. Her også prøvde jeg å så frø fra frukt som er kjøpt på butikken. Skrapte ut frøene og lot de tørke litt på en tallerken på kjøkkenet. Disse ble sådd litt for sent antar jeg. Tror jeg sådde de som omtrent i Juni en gang.

Prøvde det samme i fjor med frø jeg kjøpte fra T&M, som "for the record" var svindyre. Men det virket ikke som det ble noe meloner på i det hele tatt. Da jeg til slutt kastet hele planten på høsten så jeg da etterpå at det faktisk var en liten melon på gang.. men akk for sent.



Men i år, med gratisfrø går det myye bedre. Her er en av dem som allrede begynner å få litt størrelse. Åh jeg er så stolt!!
Men et skår i gleden er at planten har fått spinnmidd. Så jeg må gjøre noe før den kreperer.
Lærte da i går at det har vert for varmt og for tørt i drivhuset.
Og jeg som trodde at for mye fuktighet inni skapte disse problemene. Ja ja. Man lærer så lenge man lever.
Så i dag blir det hjem å dusje med tåkedusj!
Så utenomhage:
Ellers.. jeg er dritsur.. må bare si det. Ingenting funker her hos meg i dag.. pokker-pokker!!!
Blogglisten

8 kommentarer:

potentilla sa...

Kjempesøt melon :)

Hilsen fra landet sa...

Jeg synes du har veldig fine meloner som du skal være stolt over!! :fnise:

... og paprika også da ikke minst!

JanneCath sa...

Utrolig kult med paprikaeN! Skal prøve den selv! Må også prøve med melon da!!!! Kommer gjerne på en smakebit.... hint hint;)

solfrid sa...

Godt du snakker hagemeloner. Eller vil jeg si at mine gratisfrø av tomater er mye fiinere enn de kjøpte frøene:DD

AnitaH2 sa...

Alt over en håndfull er ren luksus, sa en venn av meg en gang...
Men da tror jeg ikke han var i drivhuset ;-)

Britt Åse sa...

Hihihihi!!
Søøøte melonen!

Margrethes hus og hage sa...

Så artig med meloner! Og jeg skulle gjerne hatt paprika... En gang i mitt framtidige drivhus *drømme*...

Takk for flotte navneforslag til hønene :)

Ha en fin kveld! Hilsen Margrethe

Ellen Walnum sa...

....og heldige meg som fikk en av plantene dine og også har en diger melon på gang!!:-)

Related Posts with Thumbnails