ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

torsdag 21. juni 2012

Blomkarsemuren del 2, det vokser!!

Ja vi har jo en mur her mellom oss og naboen, lav mur, antagelig laget av lecablokker som har sånn renne i midten. Her har jeg fyllt med jord, og plantet småplanter av Blomkarse, som jeg sådde i våres.  Som beskrevet i innlegget 15 Mai.

Slik så muren ut da. 


Og slik ser den ut i dag, 21 Juni. 


Blomkarsen har så vidt begynt å blomstre. Og orange soler stråler imellom det grønne. Her er det skikkelig skrint med jord. Så jeg må vanne hver dag, hvis det ikke regner. Men blomkarse er jo en nøysom plante tror jeg. Blir spennende å se hvordan dette blir utover sommeren.

Må ærlig innrømme at jeg søren meg ikke var sikker på om dette ville gå.
Hele stasen (frøene) kostet vel rundt 19 kroner tror jeg. + Litt jord da, og en lite drøss med gjødsel er om dagen. Blomkarse skal vel egentlig ikke ha så veldig mye gjødsel mener jeg å ha hørt en eller annen plass?

Ja.. foreløpig mucho fornøyd.
Blogglisten

7 kommentarer:

Blomsterguri sa...

Ble kjempefint! Hvis du vil ha bare blader må du gjødsle godt :-)

Ellen Walnum sa...

Driiiitfiiiiin:))

stallnilsen sa...

Wow, for en kjempelur ide og plante blomster der, det blei jo kjempeflott !!!

Ha ei fin helg, hilsen Lisbeth :O)

Mandy Lou sa...

Næmmen, så enkelt og så flott! Du må jo bare fortsette å så blomkarse her i årene som kommer.

Anonym sa...

Flott! Blomkarse kan jo være fin jo :)

Turid sa...

Jeg synes muren ble riktig flott. I år ble det kjøpekarse for meg, siden kunnskapene ikke strakk til på blomkarsesåområdet;)
Ha en flott St Hans.

Tove Kristin sa...

Plantingen i muren ble jo bare knakende bra da, kjempeflott.

Klem Tove Kristin

Related Posts with Thumbnails