ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

onsdag 1. oktober 2008

Avle opp sommerfugler






I sommer var det utrolig lite sommerfugler her i hagen. Merkelig. Har da mange type planter som skulle tiltrekke seg dem.

Jeg hadde vært på visning for dette huset uten mannen. Så jeg fikk lov av megler å ta han med hit selv noen dager senere ( huset var tomt ). Og da vi kom hit, satt det en slik sommerfugl på døren.
Jeg har alltid likt denne sommerfuglen og jeg tok det i alle fall som et tegn. ( Tror ikke mannen var like overbevist men ga seg da, heldigvis.)
Så når man surfer rundt på blogger fra fjærn og nær, så finner man mye rart. Blant annet fant jeg en hageblogg som hadde et innlegg om hvordan man avler opp sommerfugler hjemme. Det skal jeg jammen meg prøve til neste år.
Så slipper man dem ut i hagen når de er ferdig utviklet. The only butterfly that flyes around in my garden in these days, are my son Christian. Here he has found some Physalis berries.
Blogglisten

6 kommentarer:

Anne på Moseplassen sa...

haha, så vittig, vi leser tydligvis samme blogg :D Hadde også tenkt å lage ett innlegg om dette :)

Men lurer litt på om det er lov i norge, det er jo ikke lov å holde ville dyr i fangenskap... hmm

Ellen Walnum sa...

Kanskje det hadde vært en passelig syssel for oss i Vågsbygd hagegale? Vågsbygd sommerfuglavlslag eller noe sånt:-)

Wenche sa...

Her hos oss har det også vært veldig lite sommerfugler i løpet av sommeren. Så noen Admiraler på sommerfuglbusken her om dagen, men det er nesten de eneste.

Flott bilde av Dagpåfugløye du har tatt. Refererte akkurat til bloggen om å avle opp sommerfugler selv (trodde faktisk ikke at noen gjorde det...) og da var det tydeligvis ikke noe ukjent fenomen her i heimen. Svaret var bare, jøss det har da jeg gjort også - flere ganger...

Unknown sa...

Anne: tydeligvis flere som leser på Blotanical? He-he.
Men jeg tror ikke det er ulovlig. Tenk hvor mange biller som overnatter i syltetøyglass på barns rom rundt om i verden. Jeg tror heller for min del at det ville være en liten "redningsaksjon", så jeg ikke tok livet av de i "frenetiske rensetilstander" under lukingen i hagen?
Twin: Jeg har desverre ikke tatt bildet selv. Det er klippet ut av et annet bilde.
Ellea: Ja ikke sant?

Petunia sa...

Takk for besøk og koselig kommentar inne hos meg:)
Blir så glad hver gang noen liker blogge min, jeg!!!
Jeg har blogget ca 1.5 år, så hvis du titter bakover, finner du nok mer av samme kategori som elefantsafari.

Du har en nydelig blogg her. Men så mange fine bilder. Jeg linker deg for her vil jeg gjerne komme tilbake.
Gleder meg virkelig til å se hvordan det kommer til å gå med sommerfugloppdrett ditt:)

me sa...

Kjempekult!

Related Posts with Thumbnails