ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

søndag 31. oktober 2010

Bilderas fra høst i hage og drivhus

Stuevinduet mitt er som et maleri som skiftes ut hver dag, også flere ganer om dagen. Elsker denne sjøgløttutsikten! Bare den utrolig irriterende ledningen som strekker seg midt i. Grrr...



Ute er det høst ja. Men så lenge det er sol og så fint som i dag, så er det jo en fryd.
Ute er det jo nesten 15 grader! Litt bekymret for fiskene. Det sies jo at de ikke skal ha mat nå. Men det er jo varmt?

Ja jeg prøvde å strø ut litt ofr å se om de spiste. Men det gjorde de ikke. Så da får de vel bare være der da. Stakkars, så kjedelig de må ha det nå.

Drivhuset begynner å fylle seg opp ja. Det er mye som skal inn der for vinteren. Uten dette vet je gikke hva jeg hadde gjort.

Bobleplasten gjør det jo ikke akkurat lekkert. Men den hjelper på noe veldig.
Deilig med sitroner om vinteren. Selv om de siste som er kommet er ganske små! Må vel gjødsle litt mere kanskje?
Kamelliaene står på rekke og rad. De har alle fått nye knopper. Gleder meg allerede!!


Det spraker i gult og rødt ute akkurat nå!

Rugosahekken pynter virkelig opp. Man skal ikke kimse av rugosa. Mulig er det hagenses Grandiosa, men alikevel.

Om våren og sommeren blomstrer den jevnt og trutt med tusenvis av bier og humler som surrer i vei inni der.

Ganske koselig egentlig.

 Stille... stille.... stille








En artig gjeng dette her.

Sidensvans?

Tøffe som heia, med de toppene på hodet.
Skravla går i ett.


Er han på toppen liksom sjefen?




Det er i alle fall mat til både fugler og ekorn i trær og busker rundt her. Og godt er det.
Behøver ikke begynne fuglematingen riktig ennå.
Blogglisten

6 kommentarer:

Ellen Walnum sa...

Sandelig, blogget vi ikke samtidig ja:) Da jeg leste bloggen din ble jeg minnet på hvorfor jeg er så glad i høsten. Av og til, som i dag, kan den være uendelig vakker. '

Lekker skrift du har på bildene dine!

Britt Åse sa...

Nesten hver gang jeg leser bloggen din får jeg lyst til å hage, Charlotte. Eller skaffe katt. Det siste er jo uaktuelt som vi vet.

Cameliaene, -det er de ikke-herdige, ikkje vel? Gjødsler du dem? Ingen knopper på min, så vidt jeg kan se.

krepsemor sa...

Nydelige farger, ja!
Jeg ser at de fleste kler drivhuset med bobleplast, og at det hjelper! Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med mitt. Jeg har ikke tatt det i bruk enda! Får se til neste år!
Ha en fin søndag!

Unknown sa...

Britt Åse: Vel, det står at noen av de er herdige ganske mye, for å si det sånn. Men jeg har hatt en slik ute nå i noen år, og den blir så utrolig kjafsete av det. Og knoppene bare detter av. Men min søster har alltid sine i drivhuset hvor de stortrives.
Nei jeg har ikke gjødslet dem enda. Tenkte å vente litt med det.

Britt Åse sa...

OK. Da blir min evt. inn-og-inn-plante når den blomstrer. Dvs korte besøk inne i huset for å skryte litt og sånn.

Elisabeth sa...

Nydelige hagebilder, høsten er både fargesprakende og flott!
Ang formene som er brukt på halloween selskapet mitt er hjerne og hjerte kjøpt på Manglerud i Oslo (mye morro eller bare morro , het butikken) spøkelse er cacas form ;)

Related Posts with Thumbnails