ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

lørdag 2. oktober 2010

Vind, lam, Høybråten og buketter.

Høstferie?  Hvem er det som har høstferie egentlig? Lærere?

Nei slik luksus har vi ikke her i huset. Men det er sikkert mange andre som skal på tur. Enten på fjellet eller annet. Heldiggriser.

Nei her blir helgen brukt på å rydde opp i hagen.
Vinden uler utenfor og plantene blir slengt hit og dit. En skulle virkelig ikke tro at noen overlevde den vinden. Men joda. Noen slitere er det alltid.

Og det som er positivt er at nå plukker jeg inn som bare det.
På sommeren er jeg så gjerrig med å lage buketter.
Men nå er det jo deilig å få en fargeklatt på bordet.

Jaudå.. Mens vinden river i både trær og Høybråten, skal jeg ta på meg jakka, trosse vinden og kreke meg ut for ukens innhandling.
Hva blir det i kveld?

Kanskje Lammeskank? Oppskrift fra Trines Mektige Matblogg... hvis jeg finner det da.
Litt lei av Taco og reker nå ja.

Gooooood heeeeeelg!!!!
Blogglisten

8 kommentarer:

Ellen Walnum sa...

Jeg har heldigvis jobbet i hagen bak huset i dag, og når vinden kommer fra øst som nå merkes den nesten ikke der:) Da er det også lunt og fint på terrassen, så det blir nok et lite glass der etter at jorden er vasket av kropp og hår:)

Britt Åse sa...

Der forsvant hele kommentaren min, grrr!

Vel, jeg ville bare skryte av den lekre bukette, fortelle at nå ønsker jeg meg gul rose til hagen min, anbefale min egen lammeskank-greie;
http://hagenpahytta.wordpress.com/?s=lammeskank

-og ønske god helg!

Elisabeth sa...

Flinka!!!
Det finnes nesten ikke noe som er så godt som å få gjort istand hagen til høsten. Vite at nå er den klar for kulde og vinter, og ikke minst at den nok engang vil våkne opp igjen om noen måneder ;))

Kristin Aurdal sa...

Nydelig bukett. Jeg er av de heldige som har høstferie (er ikke lærer :-) )
Drar en uke til Tyrkia, og satser på at kuldegradene vente med sin ankomst til jeg komme hjem. Har ikke tatt meg tid til å isolere drivhuset.

Anne (Moseplassen) sa...

praktfull bukett!
Her går det også i bukett på bukett for tiden. Georginene er jo så rause :D

FO - 2 sa...

Fargerike og vakre gleder,
som tar seg veldig godt ut sammen. :)

Jeg plukket inn årets siste bukett med Erteblomster i dag. Skal virkelig nyte synet, og ikke minst duften! :)

Håper at maten smakte,
uansett hva som sto på menyen.

AnKa sa...

ååå for en lekker bukett du har plukka. Herlig å kunne nyte siste rest av blomstern før vinter kommer å legger sitt hvite teppe over alt.
ØNsker deg ei flott høstuke.

solfrid sa...

Mine skanker fikk stå i godt over 5 timer. Mørt og godt! Midddag i dag også;d

Related Posts with Thumbnails