ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

søndag 10. oktober 2010

Pust og pes på en søndag

Man skal jo holde hviledagen hellig. Jaaa.. lett å si for de som ikke jobber resten av uka. Sorry, Sam. Men her er søndag, jobbedag. Det er da man har tid og lys til å få gjort noe.

Så i dag har jeg endelig fått ryddet verandaen for vinteren. jeg har møøøe veranda her. Så det blir en del.

Takket være tre ultrastygge furutrær som ruver over her, så fylles denne verandaen med barnåler. Og vi snakker ikke om noe dryss her og der. Neida. Det må bokstavlig talt, skuffes av! Herreminnhatt så utrolig kjipt. Barnålene kliler seg fast mellom plankene og tetter det sånn at vann og snø blir liggende oppå.. og da heeerlig grønske på våren. Jodda-jodda.

Men i dag fikk jeg endelig fjernet det meste. Ryddet alle rosene som står i krukker langs veggen, oppå noen lister. Leste vel et sted at det er best for overvintring.
Så forhåpentligvis overlever de fint der sånn litt i lè av veggen.
Trollhasselen må få en bedre plassering etterhvert. Tenkte å ha lys i den til jul, hvis jeg finner sånne bittesmå lys.


Ganske tomt nå her i kroken? Kanskje Trollhasselen kunne stå der?

Hmmm... må tenke litt på det ja.



Ganke tomt her nå ja. Hageslangen og litt annet må jo også inn etterhvert. Men ikke før frosten kommer og jeg blir tvunget til å stenge vannet.
Verandaen er blitt ganske skitten i løpet av sommeren ja. Men jeg kan da ikke begynne med terasserens og høytrykkspyler nå? Det får da være grenser til arbeidslyst, spør du meg.


Men det er ganske frodig enda, selv om vi er godt inne i Oktober ja.

Dahliaene står nå der å strutter. Hmm...


I morgen er det atter jobb.

Føler at ukene består mest i å stå opp og gå å legge seg, stå  opp og legge seg.. herrefred...
Blogglisten

11 kommentarer:

Mete sa...

Så flink du har vært!
Good girl!

Britt Åse sa...

Kjempeflink!

Men du, du mener Vrihassel, ikke sant? ;-)

Ellen Walnum sa...

Du slette tid så flittig du har vært da! Her ble alle planer til akkurat det, planer:)

Jeg lastet ned Angrybirds i dag, helledussen så morsomt:))

Ellen Walnum sa...

Du slette tid så flittig du har vært da! Her ble alle planer til akkurat det, planer:)

Jeg lastet ned Angrybirds i dag, helledussen så morsomt:))

Anne (Moseplassen) sa...

Synes det var fint hos deg nå jeg, kan være det var litt mindre å se på ja, men fint :)

Flittige Charlotte!

(Det med å sette på lister/klosser er supersmart. Det gir bedre drenering i potta, og forhindrer at den fryser fast til underlag. Bra både for planten, potten og terassen)

krepsemor sa...

Så deilig å få unna akkurat det arbeidet! Jeg fikk også rydda bort mesteparten på vår veranda og platting, takket være min mor =) Hun begynte, og jeg fortsatte..... Herlig! Vi skulle nok også spylt plattingen, som er av betong! Den er skitten etter all tråkkingen! Men det utsetter vi til våren! Det blir jo likevel skjult av snø snart =(

Unknown sa...

Vrihassel...trollhassel?? Vettikke?

Furulunden sa...

Utrolig rivjern i dag altså;) Ryddig og fint.Lik betonglykt som min;)) Fint om høsten og, bare litt annerledes enn sommeren

RandiF sa...

Vrihassel har vridde grener, trollhassel ser ut som en vanlig hassel, men har flotte gule frynseblosmter i februar.

RandiF sa...

Vrihassel har vridde grener, trollhassel ser ut som en vanlig hassel, men har flotte gule frynseblosmter i februar.

Anonym sa...

Dette er en test. TurboLotte

Related Posts with Thumbnails