ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

søndag 12. juni 2011

Bilderas fra Flor og Fjære.. og litt Brøviglia.

I helgen har jeg vært på den fantastiske øya, Flor og Fjære. 
Båten gikk fra Stavanger brygge (skagenbryggen) kl 12. Og for ut i sjærgården mot øya i strålende solskinn.
På øya er det alltid 5 grader varmere enn på fastlandet sies det. Og det merkes!! Deilig!!

Omvisning. Tips: Ta den på engelsk så er det ikke så mange i den gruppa!
Omvisningen varer vel en snau time. Så er det lunch. Fantastisk mat. Fantastisk organisert. Ingen køing, ingen tråkking, bare flott!! God mat. Ikke sånn typisk norsk: Kylling og risgreie.

Det er litt forskjellig mat hver gang. Denne gangen hadde vi:

Forrett: Fiskesuppe. Obligatorisk. Faaaantastisk god.
Hovedrett: Noe laksegreier med urtesaus, div poteter, div salater, noe fantastisk kylling i en deilig saus.. ja i det hele tatt..
Dessert, Sjokoladepannacotta. Med en slags bringebærsaus og sånt. Himmelsk.

Etter lunch er det god tid til å rusle en tur i hagen alene, før båten går tilbake.
Og for min kollega som lurte på om det var ok for barnevogner? Jepp!! Knallbra!!!
Rullestolvennlig også ja.

I år var hagen preget av begonia. Masse, og i mange farger.
Jeg er ikke så begeistret for dem. Men der fungerte det flott.
Her er et lite bilderas.


Først et lite gatebilde fra Stavanger sentrum. Elsker denne gaten.

Så noen bilder fra øya.












Det var et lite utvalg av bilder fra litt av øya. Men det er møøøøe mere!!

Da jeg kom hjem, var orientvalmuen sprunget ut.


Og denne lille engelen kjøpte jeg i Stavanger. Den skal få bo i drivhuset. Søt, hva?

Blogglisten

5 kommentarer:

Ellen Walnum sa...

Å det er så fiiiint på øya, heldig du som fikk deg en ny tur! Den engelen var jo bare helskjønn:)

Maiblomst sa...

Eg mååå få ordna meg ein tur til Flor og Fjære i år!!!!
Flotte bilete:-)

Blomsterguri sa...

Tror jeg og må ta en tur til Fjor og Fjøre - det er flott der. Heldige du!

orchis sa...

Utrolig flott sted! Står på ønskelista over steder å besøke. Vet du noe om hvordan det har gått med palmer (og annet eksotisk) etter to harde vintre? Så ikke så mange på bildene.

Jorun sa...

Utrolig flott sted. Og nydelige bilder. Mmmm og fiskesuppe!! Det er godt det!
Ha en fin dag!!!

Related Posts with Thumbnails