ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

lørdag 4. juni 2011

Tusletur med Iphonen

Vaaaaaaaaaaarmt!!! Veldig varmt. Men fytti, så deilig!
Så i dag har ingen store prosjekter blitt gjennomført i hagen. Faktisk for varmt. Og det er jo en luksus må jeg si.
Så etter grilling og kos.. tar man jo en tuseltur med Iphonen.

Nei bildene blir jo ikke så utrolig bra. Men ganske ok alikevel.

La oss begynne på kjøkkenet... Ny raaadioooo!! Var ikke den kul? Kjøpt på enklereliv.no av alle plasser.
Gøy for meg det.



Stripegresset som jeg aldri husker navnet på..

Det får også noen rosa striper etterhvert og høye lyse aks. 

Ikke så invasivt som det andre mere vanlige. Kult..

Men tror det må deles nå og plantes i potte. 
Dette ble originalt plantet i potte i jorda, men har klart å rømme litt. 
Så ja.. ser at det blir en jobb i morgen. 








Tusenfryd som jeg sådde for noen år siden. Bellis perennis Pincusion Mix, tror jeg de hette. 

De er og blir skjønne. 
Sprer seg ikke så mye som jeg skulle ønske. Men tuene er lette å dele.




Årets første rose er i blomst!!! Som alltid er det Finlands hvita Ros, som vinner. Jeg flyttet den i fjor, og den sturer litt. Men overlevde fint. Denne klipper jeg egentlig ikke i det hele tatt da den får blomster nedover alle grenene. Får se hvordan den oppfører seg med årene.

Hmm... her ble fargene litt rare. Men dette var jo "det blå beddet" en gang.. Og på denne tiden av året er det mest blårosa ja. Men desverre er det en brannorange valmue som stikker opp innimellom. Klarer ikke å bli kvitt den der! Ble ikke linselus på bildet i alle fall.








Geranium Ballerina.. skjønn liten sak.

Men den blir liksom aldri helt stor.

Tror ikke jorden der den står er max. Men nå skal jo ikke Geraniumer være så veldig kravstore på jordsmonn??



Her  har vi Akeleiefrøstjerne i skjønn forening med kornblomst. Den blir ganske høy etterhvert. Men erfaringen min er at den tar noen år på å bli så høy. HER er litt om den.

Enda en geranium som har selvsådd seg. Tror det er en slags Birch Double.








Her er antageligvis morplanten.. som har merkelappen G.Birch Double ja..

Hehe...

Omringet av Brunnera Mr. Morse.










På vei opp til drivhuset ser jeg at naboen burde kanskje klippe hekken sin snart?

Meeen.. den er jo flott også nå i blomstringen.



Rhododendron Catawbiense.. tror jeg den heter, her med Hosta, revebjelle og Akeleie Roman Bronze.

I kveld blir det hjemmekveld i stolen.. ja stolen..
Har renset sofaen for en gangs skyld. Så jeg får sitte i Gubbens gyselige hvilestol. Her sitter man godt. Men himmel... for å komme opp igjen må man jo være akrobat. Jaja..

Formen er ikke på topp. Begynner å lure på om man kanskje skulle tusle seg til Fastlegen? Orker ikke. Kommer aldri fram på telefonen der, og time får man bare om minimum 3 uker. Nei.. da har det vel gått over av seg selv. Sikkert bronkitt eller noe i den duren. Jaja..
 I morgen VIL jeg være i toppform så jeg kan få gravd litt her!

Tuddeluuuu..
Blogglisten

3 kommentarer:

Ellen Walnum sa...

Så mye vakkert du fant på vandringen din:) Har nettopp hatt en liten runde selv med kamera, så kanskje jeg burde somle meg til å lage et blogginnlegg??

Den akeleiefrøstjernen er så lekker, si ifra om den må deles!

amo sa...

Så mye fint som blomstrer hos deg. Her føler jeg alt er grønt for tiden. Det finnes noen få blomster når jeg går nærme nok, men de synes jo ikke på avstand. Må visst få gjort noe med det....

Vivishagerom sa...

Masse flott blomstring hos deg, Charlotte. Flott rose, jeg har også Finlandshvite, men den står bare i knopper enda. Gleder meg virkelig til blomstringen starter for fult.
Kos deg videre i varmen.

Related Posts with Thumbnails