ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

mandag 18. august 2008

Hvor er hagegalskapen hen?

Det er jo nå hagegalskapen skulle vert på sitt verste, som forklart i annet inlegg. Men jeg må si jeg har vert så utrolig sløv. Men i dag er været deilig, og jeg sitter her på jobb å lengter til hagen. Har til og med lyst til å klippe hekken.. noe som egentlig er det kjedeligste jeg vet. Men det er jo rart med det.

Jeg har jo en såkalt "hemmelig hage". Den synes ikke fra vegen i det hele tatt, så det er jo bare meg som ser den da. På den måten har jeg jo ikke noe press på meg fra "naboer" og diverse anng gresklipping og slikt. Ha-ha!



Her er noen bilder tatt i det siste. Ikke så mange men
bare en liten smakebit. Tekst til bilde er under.. kom litt feil her.














Inngangspartiet.














Pelargonium "Lord Bute".














Lilje. -har ikke navnet akkurat nå.














Peonvalmue. Aritg type. Må huske å ta frø.
Blogglisten

14 kommentarer:

heidi sa...

Fine bilder og spennende planter. Likte spesielt fargen på pelargoniumen, liljer er alltid nydelige og maken til den sjarmerende peonvalmuen har jeg aldri sett. Fint arragement ved døra. :)

Wenche sa...

Så nydelig inngangsparti du har!
(og sånne kjekke hyller fra IKEA har jeg også til pellisene mine)

Og jeg må si du er heldig som har en "skjermet" hage, her hos oss er det pip åpent overalt og det er ikke bare bare når man holder på å gjøre om gårdsplassen og forberede bygging av garasje. Tror vel egentlig naboene synes vi er noen ordentlige rotehuer.

GundaM sa...

Så fint et inngangsparti da og så stilig sagt om "hemmelig hage..." det er vel det jeg har og det, håper det er greit jeg bruker ordet engang i min egen blogg;)

Fin side du har Turbo`n!

Min Verden sa...

Gosj - er det ditt inngangsparti! wow, det er et av de fineste jeg har sett - og det er virkelig sant. Utrolig. Kommer ikke over det :) Ønsker meg også sånn kran og jeg tror faktisk jeg skal gå så langt som til å kjøpe det også... Hanne

Marie sa...

Nydelege bilde frå hagen!
Likte veldig godt inngangspartiet :)

Nunne sa...

oi, så flott... fant eg i full fart før jeg kryper til køys og måtte bare legge igjen en nattahilsen til deg. Ses sikkert!

Min Verden sa...

Bare kopier! Du som har det inngangspartiet, man må jo bare ta det som en ære ;) Nei, virkelig, har jo sagt det før. Jeg bare elsker det inngangspartiet! Hanne

Anonym sa...

Heldig du er som har en hage uten innsyn da! Skulle gjerne hatt det jeg og, men mye trær, busker og blomster gjør litt susen det og.
Og nå har jeg faktisk rydda hjørner i hagen for rot. Det hjalp på sneglene. Kan bli litt mye av dem, med de med hus gjør minst skade da.

Hekken klipper vi to ganger i året nå, etter at vi fikk nye naboer:-D De andre som bodde der før, klippet en gang i uka! Puhh...Hardt å følge med på den du:-))

nefertiti sa...

Det er bare helt rått det inngangspartiet ditt, Charlotte!!

:-)

Gerd, p, sa...

Sånt inngangsparti hadde eg ønska eg hadde hatt også ,kjempe fint.

P.S.Den vannkrana var kjempe fin.
Ha ein fin fin høst da.!!

Gro/ I Gros Hage sa...

Å så frodig og flott det var ved inngangen din, Charlotte! Og visst er det deilig med en "hemmelig hage". Vi er så heldige og bor såpass langt ut på bondelandet at naboen må ha kikkert for å titte inn. Ikke så verst det heller ;-)

Og ja, kassene er fine. Epler smaker sikkert mye bedre om de blir lagret i dem - hehe!

Huset i skogen sa...

En utrolig flott hage du har! Kommer garantert tilbake og henter litt inspirasjon, for det trengs når en skuer over "hagen" her...

david santos sa...

Really beautiful!!!
Have a nice weekend.

Anonym sa...

You have a very pretty doorway entrance. I like the arch over the door and the tall pots to either side. The pink flowers are bright against the house. It is nice to have your own private area, decorated for your own enjoyment.

Related Posts with Thumbnails