ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

fredag 27. februar 2009

Hurra for deg som fyller ditt år.

002

Happy birthday to you, do you live in a zoo?
Because you look like a monkey, and you smell like one too!

Neida.. Grattis med dagen til Gubben i huset her. Bildet over er utsikten da vi sto opp i dag morges. En riktig bursdagshimmel spør du meg.
Dårlig kone som jeg er, glemte å gratulere han med dagen.. for ei kjerring jeg er.. fytti!
Men jeg håper han tilgir meg. Får prøve å gjøre det godt igjen da.
Først en middag han likte:

006 007
Pasta med fløtesaus, asparges, bacon og chili…Pleier å bruke Cappelletti. Men Gubben liker best Tagliatelle. Saus: Stek litt løk og chili sammen med rå grønne aspargesbiter og pancetta ( bacon kan brukes ) hell på fløte og masse revet parmesan. Hvis sausen blir litt tykk, spe med pastavannet. Salt og pepper etter smak.
 008
En flaske med Gubbens ynglingsvin hjelper kokken og den som venter.
011

Sausen heller jeg bare over, når det er tagliatelle. Med Cappelletti så blander jeg dem først i sausen. Maaaaaaaaaasse parmesan på toppen.
 
 010 Og jeg bruker KUN Parmigiano Reggiano. Jeg liker ikke Grana Padano, selv om de på ICA påstår at det er akkurat det samme..for de har gått på kurs.
Kjøss meg der solen aldri skinner sier nå jeg.

Mektige greier.. ikke noe man spiser før man skal på dans, for å si det sånn. Men veeeldig godt.

I drivhuset trives petuniaspirene. Tror nok det blir ganske kaldt der om kveldene. Men de ser ut til å vokse like fort som de som står inne. Blir gøy å se hvordan det går.
Vil gjerne anbefale et nytt nettsted for såliste på nett! Gå inn å se.

Jeg er litt sliten for tiden. Vil nok gjøre litt for mange ting på en gang. Men merker at jeg ikke husker noe.. hodet er fyllt med jobb for det meste. Jeg blir litt for ivrig og klarer ikke helt å legge ting fra meg. Men sånn er det. Jeg blir nok flinkere til det etterhvert.
Jeg glemmer alt for tiden. Begynner å bli et skikkelig problem. Får ikke med meg ting når folk prater rundt meg heller. Huff… Sikkert stress.
Gleder meg til hagesesongen begynner jeg.

Blogglisten

9 kommentarer:

Trude sa...

JØSS,,skikkelig turbo-kokk du :-)) Ser nydelig deilig ut..både mat og,,*kremt* vin :-))

Unknown sa...

"kremt" vin???

Lene fra Lillehammer sa...

Åååååååå, dette så jammen supergodt ut. Kan ikke du lage en egen etikett med oppskrifter på italienske retter/desserter? Jeg elsker ITALIENSK MAT! For av og til kommer du med de mest fantastiske retter, mener å huske du også hadde noe i dagboka di på hagegal. Pleeeeeeeeease..........for alt det du har laget og som du har skrevet om høres så utrolig godt ut selv om det kanskje ikke er italiensk hver gang.
Håper dere har kost dere ihvertfall!

Ellen Walnum sa...

Du må hilse så masse fra meg og gratulere!!

Mine petunia vokser også godt ute i drivhuset. Det har vært deilige dager der ute med solen som har skint inn og skapt sommerstemning. Dersom du får tid kan vi jo ta en liten drivhuskjas i løpet av helgen. Vinne litt ned og fortape oss i drømmer om det som kommer:-)

IngunnBW sa...

Gratulerer med mannen i går. Nam nam...så deilig mat! Jeg er helt enig med Lene, en egen etikett med italienske retter hadde vært knallbra. :)

Vivishagerom sa...

Grattis med gubben, og han ble helt sikkert kjempe glad for en slik middag. Så veldig godt ut.
Sålista på nett har jeg også begynt å bruke, kjempe enkelt.

Marit sa...

Mannen din har god vinsmak! Den er en av mine yndlingsviner også. Lite garvesyre og lite vondt i hodet dagen derpå... ;-)

Unknown sa...

Oj.. tusen takk alle sammen. :-D Gubben hilser også.
Vel jeg er ingen kokk, og holder meg ofte til de små "safe" tingene. He-he.
Jeg har allerede en etikett som heter mat her men har kanskje ikke skrevet så mye om det? Dette er jo en hageblogg.. ha-haaaa!!!!
Ellen: Jepp.. hadde vert noe det!

Hilsen fra landet sa...

Grattis til han! Ser ut som du tar godt vare på han med god mat og drikke. Kos dere ;-)

Related Posts with Thumbnails