ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

søndag 12. september 2010

Nyvasket drivhus og farger i lav sol

Joda. Som sagt så er ikke formen sånn knallbra denne helgen. Men nå har jeg ligget strak på sofaen i sørendøttemeg to dager. Det får da være grenser til å pleie liggesårene her.
004

Så i dag tuslet jeg ut i drivhuset for å rense opp litt. Orker man så orker man. Orker man ikke, så gjør man resten litt senere.

Men det gikk jo greit da. Staheten er jo kjekk å ha innimellom.

Så alt ble ryddet ut. Tomatplanter og agurk ble kastet i skjønn forening. UUUUt med det!

Masse utyske i drivhuset i år. Har vel ikke vært flink til å passe på nei. Så nå er det i alle fall vasket med en blanding av klorin og zalo. Dynket inn, rett og slett. Lot det stå en stund før jeg spylte ned hele greia. Både utenpå og inni.

Madrassen og putene til senga er selvfølgelig lagt på loftet, og dørbladet fikk akkurat plass oppå som bord. Knall!
Men duken jeg pleier å henge foran, passet ikke helt. Så jeg må vel finne på noe annet etterhvert foran der. Men nå er det god plass til rot og skrot under dørbladet og under senga.
Bobleplasten er på plass på veggen bak. Litt tidlig. Men kunne da likegodt ta det men jeg var i gang. Resten får jeg ta senere.

001Mandarinrosen, blomstrer i høstsolen. Skjønn liten sak dette her.

002 008
Den mystiske veksten som dukket opp i hagen her i sommer, var jo selfølgelig Gladiolene fra Martha!! Guuuud så lekre! Litt lengre oppi hagen blomstrer andre runde med Anisisop. De som har sådd seg selv fra i fjor, blomstrer litt senere enn morplanten.Men det gjør da ingenting!

003Austinrosen “Charlotte” trives i krukke og remonterer nå. Gult er ikke så galt nei.

007  Og den gule sommerfuglbusken blomstrer også nå. Denne fikk jeg som stikling av en hagegal en gang. Desverre er merkelappen borte med navn og alt. Men spesiell sak dette. Trodde nesten den hadde bukket under i vinter. Men heldigvis kom den seg igjen.

Blogglisten

8 kommentarer:

Asbjørg sa...

Deilig å få renska ut i drivhuset tenker jeg!
Ellers ser jeg at det blomstrer flott hos deg enda,må vel satse på litt senere sorter jeg også,det blir liksom så stusslig utover sensommeren og høsten.
God søndag videre!

Unknown sa...

Så deilig å få rensket litt opp både her og der tenker jeg ;-D
Deilig å se at det blomstrer hos deg enda for det er ikke mye action på den fronten her oppe hos meg lenger ;-D

Klem fra Grete

Mete sa...

Flink du har vært, og så satser vi på bedre form fremover!

Mete sa...

Flink du har vært, og så satser vi på bedre form fremover!

Kristin sa...

Rensket drivhuset!!!! aldri har agurkene kommet bedre enn de kommer nå... de bare popper ut. Må nok vente noen uker til jeg før høstvasken kan begynne. ellers er det jo proppfullt av pellis og fuksia, og de trives ikke så godt inne i mitt hus, så jeg må jo ha en tid å nyte dem på "utendørs" før de parkeres for vinteren.

Snuffeldyret sa...

Hva er blandingsforholdet på zalo og klorin og vann når du vasker drivhuset? Slumper du eller?

Jeg tror ikke jeg rekker å vaske før neste helg og gruer meg litt kjenner jeg.

Ellen Walnum sa...

Jeg er behørig imponert over innsatsen! Observerte også i dag at agurkene vokser som bare rakkeren uti drivhuset nå, så jeg må kanskje vente en uke eller to jeg også......

Her er også Mandarin rosen i full gang med 2. blomstring. Den er litt av en vitamininnsprøytning der den står:)

Håper formen kommer seg snart, og du......bare til orientering: Akkurat nå sitter jeg ute på "soveromsterassen med gassvarmer og PC....kuuuult:)

Elisabeth sa...

Flinka!! Det er så godt å få gjort rengjøringen i sine glasshus. Her må det ventes litt til, jeg har jo et hus fullt av tomater ennå, og lysthuset der venter jeg på ny bobleplast fra L.O.G. Men snart blir det vinterrengjøring og klargjøring her også (håper bare at høsten blir mild en stund ennå )

Related Posts with Thumbnails