ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

torsdag 9. september 2010

Om å være skuffet.


Bloggene er fulle av glede, blomster, unger... rosa og happy for tiden. Joda.
Det er klart at det er hyggelig å lese om alt som er greit.
Om gamle stoler som blir hvite og nye. Om planter som blomstrer etter måneder med venting.
Om vakre unger på tur i strålende sol.. og alt det der.

Joda, min blogg er også full av slike ting.
Men ikke i dag. I dag er det bilde av en tragisk mais fra drivhuset. Like tragisk som meg.

I dag vil jeg rett og slett være sur og vrang. Det er ikke noe rosa i mitt liv i dag. Det er bare elende og sort, med mørke skyer som henger over. Tåke, regn og vind.. masse vind. Rosebuebøyende vind.
Hvorfor er jeg så sur?
Vel... rett og slett fordi jeg føler meg pyton!!
Man blir løftet opp.. og sluppet ned igjen. Opp... og ned igjen. Men hvor mange ganger skal man orke dette egentlig?
Jeg trodde virkelig at denne gangen var det min tur. Min tur til å få en opptur heeelt opp. Og ikke bare et håp.
Her går man i uuukesvis å venter og venter. Man stirrer på telefonen og venter på at den skal ringe. Panikk! Har glemt laderen på jobb! Får ikke sove. Orker ikke vanne i drivhuset.
Man har et håp. Et håp om at noe skal forandre seg. At livet skal ta en skikkelig opptur. At man kan se seg tilbake til det vonde, å rekke tunge mens man rir inn i solnedgangen.

Men neeeida. Telefonen ringer ikke. Man får bare en mail. En mail på 1 linje... Nedtur. Man er ikke god nok. Man er ikke ønsket. Man kan ingenting. Man er helt ubrukelig. Man er stygg, gammel, feit, lukter vondt, har dårlig ånde, dårlig humor, stygge sko.. ja i det hele tatt så er alt galt med en.

Skuffet. Veldig, veldig skuffet.

Så i dag vil jeg kjenne på det. Jeg vil ikke gå rundt å smile og late som alt er greit. Jeg vil være sur og skuffet. Spille bejewled Blitz. Glemme Frontier Ville.
La tv`en stå på med dårlige programmer. Og så gå og legge meg.

Så kan jeg stå opp i morgen til en ny dag. Nye muligheter. Være sterk, flink, blid og tolmodig. Så ordner det seg nok.
Men ikke i dag. I morgen!
Blogglisten

14 kommentarer:

Anne-Marie sa...

Det er en menneskerett å få tenke negativt når man har grunn til det. Det er rett og slett ikke alltid man skal tvinge fram et smil. Håper at skuffelsen og surheten slutter av seg sjøl om ikke så lenge, og at det er noen oppturer rundt hjørnet.

Margareth sa...

Det er en befrielse å få kjenne litt ekstra godt etter av og til og vite at det faktisk er greit å ha dårlige dager innimellom. Slippe å ta på seg en maske, falske smil, men bare rope det ut! I dag er verden urettferdig med meg!!
Det er godt å se at det faktisk er flere som har slike dager, at det er lov til å vise det...
Når det er sagt så sender jeg over en trøste-klem til deg !!!

Linecas have sa...

Enig med Anne-Marie det er så definitivt lov til det.
Du er en gledesspreder du øser kunnskap og humoristiske og vakre innleggog ord utav deg til stor glede for oss andre. Surk i vei du det har du fortjent.Vi kan ikke gå å være smørblide når ting går i mot oss.Det er plent umulig det.
Dog en ting kan jeg fortelle deg som kanskje lyser opp dagen din litt. Den dagen du helt spontant tok turen opp hit på sommerbesøk i 2007 var det som om en solstråle landet i hagen min. Du er fantastisk.Tro ikke annet.

Klem!

Unknown sa...

Så deilig å se at du klarer å fortelle om en mildt sagt bedr...en dag;-)
Alle har vi slike dager og det er faktisk lov til å kjenne på det og ikke ta hensyne til alle andre, men virkelig la denne dagen være så jævlig som man føler den! Det er ikke sundt å lukke det inne vet jeg;-)
Dette gir meg mot til å legge ut et innlegg jeg har holdt tilbake fordi jeg var litt redd for å dele noe negativt, tusen takk skal du ha!

Masse trøsteklemmer fra Grete

Min Verden sa...

Det er helt greit! At det som står her er sant tviler jeg sterkt på. Håper du finner spiriten tilbake i morgen. Klemmer fra meg!

Min Verden sa...

Det er helt greit! At det som står her er sant tviler jeg sterkt på. Håper du finner spiriten tilbake i morgen. Klemmer fra meg!

Thusnelda sa...

"Den kognitive Anti-jantelov:
•Du skal altid tro på, at du er noget værd - og lede efter beviser på, at det er sandt.
•Du skal tro på, at vi - du og jeg - er ligeværdige.
•Du skal tro på, at vi er kloge og kompetente på hver vores områder.
•Du må gerne tro, at du ved mere, end jeg gør - jeg er overbevist om, at jeg kan lære meget af dig.
•Du skal tro på, at du duer til noget, så du kan bevare motivationen til at udvikle dine færdigheder, opbygge dine ressourcer og gå efter dét, du har brug for.
•Du skal tro på, at nogen bryder sig om dig, at du fortjener kærlighed og accept.
•Du skal tro på, at du kan lære noget - alene og sammen med andre.
•Du skal tro på, at du kan dele med andre og samarbejde, selvom der er meget, du må gøre alene.
•Du skal kunne le og lege og more dig, også selvom du har seriøse opgaver at varetage.
•Du er ikke alene - de andre har de samme behov. "
Koser meg alltid på bloggen din, du får meg til å le, men eg blei litt lei meg fordi det hørdes ut som om du ikkje hadde det så bra.
Eg har lært mykje av kognitiv terapi. Måtte berre sende den!
Klem.

Ellen Walnum sa...

1. Du har lov å være akkurat så skuffet og lei deg som du er akkurat nå!
2. Jeg håper du tar til deg alt det som de før meg har sagt, spesielt det Lineca sa.....

Vibeke / Mammas Hus sa...

Takk for at du deler tankene på en drittdag! :) Befriende og sikkert godt for deg å få det ut også. :)


God helg, håper den blir bedre!

Vibeke :)

potentilla sa...

Syns det var en søt mais, jeg :) Drittdager er til for å sette saker og ting i perspektiv. Hadde ikke de vært der ville noen hurradager måtte bli drittdager.
Og da har du hatt det gående....;)

Lin sa...

Jah få det ut!
Jeg har også slike dager innimellom og synes det flott at du deler.

Denne bloggen er stadig en favoritt!!
Tusen takk!

Anne (Moseplassen) sa...

*klem*

Linda sa...

Det er viktig å blåse ut:) Og så håper jeg du får en bedre dag og bedre lykke raskt igjen:) Klem

Britt Åse sa...

Like godt å være i følelsene når de er der, synes jeg. Du er flink du, som ikke trøkker guffa i bakgrunnen og blir med i "jadda, mi har det så greeeit!" heeeele tida.
Heia deg :D - og sympatiklem.

Related Posts with Thumbnails