ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

søndag 19. september 2010

Ut på tur og alt det der.

007

Ja gårsdagen var jo preget av enorm latskap og ikkevilje. Så i dag våknet jeg med “en smuuule” dårlig samvittighet, og dro med meg Lillegutt på tur. Før klokken ti, var vi ute i “skogen”.

009

  011

Hvor langt orker denne gutten å gå egentlig? Store stier og store stener.

012

013

Ikke bare store ting som fanger interesse. Bittesmå pinner er også gøy.

014

Det er mange bukerser som dukker opp i området her. Spennende greier!

Noen kan man gå inn i, og noen er låst.

Men det er mørkt og vått.

        037

018

Mye sopp på turen. Men vi kjenner ikke til hvilke som er farlige og ikke. Så det får holde med å ta bilde av dem. Ikke det at vi er så glade i sopp heller. Så hvis de er spiselige,så får de stå til noen som setter mer pris på de. Men de røde og hvite kjenner vi jo.

021

 

Vi hadde jo med niste. Men litt blåbær var det jammen meg igjen, så sent i sesongen.

 

 

 


025

Her har det vel stått en kanon ja.

033

Jaggu gikk han ikke helt til topps! Her var det utsikt gitt!! Spennende med bunkerser og kanonfester overalt.

038

Når man begynner å bli trøtt i bena er det godt at det dukker opp litt rariteter underveis.

Her er det et slags “fengsel”. Aner ikke hva det er brukt til. Men inni kan man skimte en bratt trapp som går laaaangt ned..

Skuuuuummelt!

 

 

043

Blogglisten

5 kommentarer:

Ellen Walnum sa...

Den turen opp til Møvigknatten er så fin:) Har gått der en del ganger i tidligere år. "Fengselet" var alltid spennende og er vel bare inngang til en av bunkersene som er stengt igjen.

Bente sa...

Herlige bilder og tekst! Jeg som bare har kost meg i sofaen idag, føler nesten at jeg har vært på tur! :-)

Blomsterguri sa...

Sprek sønn du har!
I dag var det utrolig fint å gå på tur, og så får jeg så god samvittighet etterpå :-) Ha en fin uke!

qehenne sa...

Så deilig tur dere har hatt idag. Det har jo vært en utrolig fin dag idag også, uten for mye vind, og mye sol. Vi har også hatt en deilig tur i skogen idag.

Anne (Moseplassen) sa...

så fin tur :)
Herlig å komme seg ut, og gøy med sikt småkrydder underveis, fine sopp og tøffe bunkers gjør jo det hele mye mer spennende både for liten og stor skulle jeg tro :)

Related Posts with Thumbnails