ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

lørdag 18. september 2010

Septemberlørdagmorgenblues

003 Endelig helg! Endelig dagen da man skal få gjort noe. Men klokken er i skrivende stund, halv tolv.. Og jeg sitter fremdeles i pysjen. Eller i alle fall noen sykt elegante joggebukser og en gammel genser som jeg ikke aner hvor kommer ifra.

Hva skal jeg gjøre? Hvor skal jeg begynne?

Hagen skriker etter hjelp..huset skriker etter hjelp.. Og jeg. Sitter da her.

004

Se her for et roooot!!! Leker og hageslanger. Råtne epler og blader i skjønn forening. Joda. Vi hagegale har ikke alltid “strøkne forhold” nei.

002

 

 

Jørgen ligger ved siden av meg i sofaen å lurer på når jeg skal få “røven i gir” han også.

Så jeg tusler ut på verandaen da på leting etter inspirasjon.

 

 

007

 

Vilja kommer fram fra ett eller annet mystisk skjulested med en gang jeg kommer ut.

Men stakkars. Ikke mye fred å få så lenge “JegerdinskyggeJørgen” kommer og fotfølger henne tett-så-tett.

 

009

Den ukjente rosen, som sto her fra før, blomstrer igjen. Sterk sak dette her. Frøs ganske kraftig ned i vinter. Men kom tilbake som et olja lyn. Liker egentlig ikke så godt de røde i hagen. Men denne har jeg ikke hjerte til å fjærne.

008

 

Fuglebadet er også preget av vær og lyst. Her glimrer “poolboy`en” med sitt fravær ser jeg.

Ikke særlig fristende å slå ut vingene oppi her nei. Huffda.

 

 

 

010

Men noe er jo flott uansett. Heuchera Plum pudding, caramel og …den vanlige brune.. something castle. Og det skjønne gresset jeg fikk av Britt Åse, i sommer.

012

 

Vel. Runden i dag har fått meg til å forstå at jeg VIRKELIG burde rydde opp her ute..

Ja. Snart. Litt kaffe først. Og sånt..så får vi se hva det blir til.

Må vel kaste noe tøy inn i vaskemaskinen også? Eller noe..

snart.

Blogglisten

8 kommentarer:

solfrid sa...

Eg surrar rundt, eg også!

amo sa...

Hehe, du kan få sagt det. Skulle også ordnet litt både ute og inne, men kommer ikke i gang. Men jeg må få i hvert fall få støvsugd litt, for vi skal ha det lille barnebarnet på sitt første overnattingsbesøk i dag. Blir koselig, og da har jeg en god unnskyldning til ikke å gjøre noe.

Unknown sa...

Ja ja, du har da kommet lengre enn meg for jeg sitter her enda ;-D

Ha en fin lørdag med eller uten pliktarbeide;oD

Klem fra Grete

Bente sa...

Fint at det finnes andre som ikke kommer igang.. det har en egen verdi å kunne kose seg i rolig fart.. vi har jo tid!
God helg!
Klem fra meg i stor badekåpe i fleece, raggsokker og kaffekopp!

Ane sa...

Jeg skulle ønske jeg hadde en hage å ha dårlig samvittighet over jeg. Men frisk luft det skulle jeg hatt, og nå som dagens blogginnlegg er laget drar jeg på meg en jakke og går meg en tur. Solen er jo ute, og det er bare å få det gjort!

Mandy Lou sa...

Kjenner meg igjen. Det er så utrolig godt å sitte å sløve ved pcen til langt på dag når man vet det er masse man burde ha gjort. ;) Men du fikk nok orden på hagen tenker jeg.

Blomsterguri sa...

Tung i kroppen har jeg vært i dag også - besøk av mine foreldre og så dumpet det inn en nevø. Det blir lite hagearbeid med så mange innbyggere i heimen. Ha en god helg!

Ellen Walnum sa...

Sitter her og føler meg så skrekkelig prektig for jeg fikk altså gjort kjempemasse i dag:)

Related Posts with Thumbnails