ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

fredag 8. oktober 2010

Barnetid og voksentid


Endelig helg!!! Fantastisk!

Kvelden her i huset foregår meeeget rolig. Meeeget rolig.

Gubben har dradd på heisatur til Rogaland, og vi er her med bena på bordet og godteri overalt.

Ute er det møøøørkt. Vintermørkt synes jeg. Hagen skriker etter å bli ryddet. Enda har jeg ikke somlet meg til å gjøre dette ferdig. -Jeg begynner å bli farlig slapp.
Frøkatalogene som kom i posten ligger urørte på kjøkkenbenken.

Jeg er ikke klar enda. Klar for å planlegge ny vekst.. nye priklingsprosjekter. Nei. Nå er det høst. Mørkt. Stille. Deilig.

Så kan hagen bare stå der ute  i mørket å vente på at jeg skal rydde resten.
De fleste innogutplantene er jo satt inn i drivhuset og stortrives der.
Georginene står fremdeles stanhaftige i høstmørket.

De kommer ikke opp før den første frosten slår dem i kneskålene, for å si det sånn.

Kveldens pasient er Jørgen. Daaakars. Han var hos dyrlegen i går kveld og fikk frarøvet sin manndom. Chippet i nakken og vaksinert.
Han er fremdeles ganske krank. Blikket sier jo egentlig alt. "Hva har dere gjort!!"
Men det MÅ til. Alt for mange katter løper ukastrerte rundt. Blir mange kattunger og triste skjebner av sånt. Vil du ha katt? Ta ansvar!

Først på kvelden er det barnetid. For tiden er det Legotid, som vist i forrige innlegg.  "Mamma.. leeek!" Joda. Det gjør man jo. Man setter seg på gulvet, dog ikke så spenstig som før, og man leker. Bygger. Prater. Pusler.
Her er Sveinung og Sigrid på vei ut i verdensrommet. Sigrid kjører. Tror det er fordi Sveinung er beruset. Jeg vet ikke hva han har i den koppen. Men siden han har politihjelm og drikker av en rosa kopp.. Julegløgg? Karsk? Nei politiet nå til dags. -Stakkars Sigrid.
Men de ble nå skutt ned etterhvert. Så da er det problemet løst. Ikke lett å være legomann i dette huset.

Men så er de minste i seng. Og det er voksentid.
Koser meg gløgg med storejenta. Lakker neglene høstmørke uten å bli skonset, og hører på suppete 80`tallsmusikk på Spotify.
Kjenner på meg at i dag er en bra dag. Interessant dag. Trygg dag.

God helg!!
Blogglisten

5 kommentarer:

Ellen Walnum sa...

Likte den siste setningen der:)

Kaffe og skravlings i morgen!

Maria sa...

Deilig! Særlig den tolkningen av politiets dagligliv i utkanten av storbyen Kristiansand. Fritt for ikke å jobbe der!

Ha en fortsatt god kveld - om den ikke allerede er blitt natt :-)

Britt Åse sa...

Så fin sistesetning! Du høres ut som du er i vater :D

Det vin- og neglebildet var jo bare ganske rått :)))

God helg, Charlotte!

Bente sa...

synes det høres ut som en super helg! Kos deg.

Hilsen fra landet sa...

God bedring til pasienten! Har et bra tips til lyslykt om det blir for mørke kvelder for deg :-)

Related Posts with Thumbnails