ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

tirsdag 15. mai 2012

Mureksperimenter og skallebank

Noen dager våkner jeg om morgenen med en dundrende hodepine. Helt rart. Så da var det bare å pleie seg selv.
Men etter noen timer så begynner det å slippe. Og da er det en ting som gjelder. Ingen pc og masse luft.
Tur? -Alt for kjedelig. Så noe måtte jeg jo finne på.

Naboen og vi deler innkjørsel. Og mellom oss er en lav mur laget av noe lecagreier. Og i midten er det en renne med jord. Og i denne så vokste det mose og ugress i skjønn forening.

Hva trives i litt stusslige kår, blomstrer hele sommeren, tåler litt vær og vind og er ikke for høyt? -Og billig.
Blomkarse! God gammeldags Blomkarse er undervurdert.

Så jeg hadde jo allerede tenkt på dette og hadde kjøpt vanlige blomkarsefrø som jeg sådde tidligere i vår i drivhuset.
Så i dag ble all rusk gravd bort og ny jord ble fyllt på. Og alle blomkarsespirene med 15 cm mellomrom har fått plass i den lange muren.
Blir jo spennende å se om dette går da.

Siste del mot garagen ligger helt i skyggen så jeg torde ikke fortsette der. Så denne ble renset og fyllt med dekorstein.

Så nå er jeg spent på om dette fungerer eller bare blir noe vas.
Uansett så var det jo gøy.

Og så måtte bare denne bli med hjem fra hagesenteret.
Har nå fått plass under vannkranen ute.
I vinter får den heller komme inn ja.
Kattene må jo ha noe å drikke av de og. ;-)

Blogglisten

9 kommentarer:

Lin sa...

Jeg tror det kommer til å bli veldig fint med denne muren fylt til randen med blomkarse!!! Håper å få se bilde her senere når det renner over! :)

krepsemor sa...

Enig, det blir helt sikkert flott!

Anonym sa...

Så flink du er da! Blir sikkert kjempefint når de får vokst seg til. Og det fatet var også nydelig.

UnaCita

Tove Kristin sa...

Så lurt med blomkarsjen, kan nesten se for meg, når den blomstrer. Håper at det funker.

Ha en fin fin kveld.

Turid sa...

Har stor tro på blomkarseprosjektet. Mitt blomkarseprosjekt gikk rett vest. Sådde ei hel pakke, ingen spirer. Viljen er sikkert større enn evnen her ;)
Ha gode dager i hagen.

Turid sa...

Løser blomkarseproblemet lett.... Kjøper ferdige planter, så da kan vrangfrøene bare ha det så godt. Svusjj i komposten med dem.
:))

Snuffeldyret sa...

Spennende! Vi må få se bilde litt utpå sommeren, blir nok splendid!

Olea sa...

Hei:)
Så pent det ble! :) Den kommer nok til og blomstre og bli pen ;)
Ønsker deg en fin 17.Mai feiring!
klem:)

AnKa sa...

Når blomkarsen har fått litt tid på seg, må du ta bilde å legge ut. For dette syns jeg hørtes ut som et spennende prosjekt:)
Ha en flotters dag:)

Related Posts with Thumbnails