ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

fredag 6. mars 2009

Fredagsblues.. melankoni?

001 Sitter her da… hadde gledet meg sånn til en fredagskveld alene. Sånn for å slappe helt av og ikke tenke på noe.
Men nå sitter jeg her med en klump i halsen og ikke føler meg noe kul i det hele tatt.

Så High School Musical3 med Storesøster. Og den var faktisk skikkelig artig. Men jeg ble litt melankolsk her jeg satt.
Da jeg var yngre var jeg veldig aktiv innen dans. Spesiel Showdans, Jazz og litt ballett. Og nå som jeg begynner å dra på åra, kan jeg jo si at jeg var ganske god også.
Man setter ikke pris på det man har før man har mistet det nei.
Jeg synes alltid at jeg var tykk og stygg. Men nå som jeg faktisk ER blitt tykk og stygg… så blir alt litt anderledes ja.
Sitter her i sofaen og kjenner valkene overalt. Ikke gøy.

På veggen henger disse bildene…
003 005

Her var jeg vel omtrent 20 Og her var jeg ca 24? Hun lille er min datter “Storesøster” når hun var ca 2 tenker jeg.

Hva skjedde egentlig? Jeg kjenner ikke igjen den personen jeg ser i speilet. Inni meg føler jeg meg som de på bildene over. Men jeg ser ikke slik ut lengre. Vel, jeg har farget håret mørkere. Det blonde var greit nok når jeg bodde i Italia og var ganske brun. Men her hjemme passer det dårlig til den gusjefargen jeg har nå. Blir bare gult hår.

Jeg har ingen helspeil hjemme. Orker ikke.
I bloggen her er det bilder av mye rart, men omtrent ingen av meg selv tenker jeg. Bare noen lurebilder. Bildet i profilen min er laget i photoshop med et filter som lager det som om det er tegnet med fargeblyanter. Bildet i innlegget om sjokolade viser jo bare munnen med lebestift.  Så kan en jo tro at resten er likedan. Men nei… Huff.

Hver alder har jo sin sjarm heter det. Og for å være ærlig er jeg glad for at jeg sitter her og ikke stresser på byen i regnet, i en eller annen kø for å stresse inne på et svett disco.

Hagen.. hagen er en trøst. Planter dømmer meg ikke, der jeg styrer rundt med gressklipperen og ser alt annet enn lekker ut i shorts og bikinitopp- som man da har i håp om å få litt farge da. 006
Shopping av klær kan jo være gøy. Men er man litt deppa, blir man enda mere deppa hvis en faktisk ikke finner noe som passer. Så da er det lettere å kjøpe planter. De passer alltid ett eller annet sted. Uavhengig om jeg føler meg bra eller ikke. He-he!

Ja nå klager jeg. Og jeg vet at den eneste som faktisk har skyld i mitt forfall er meg selv. Og litt alder. Men himmel og hav. 35 er da ingen alder? Men jeg vil ikke se ut som en frisk norsk dame i sin beste alder. Jeg vil se ut som hun røhårede i Frustrerte fruer. Hvor håret alltid er glattbørstet, hvor huset er plettfritt. Hvor hvilke klær som helst passer. Hvor huden er perfekt. Og hvor blåregnen blomstrer hele året….

Neida.. jeg får begynne å løpe igjen. Slutte å spise godteri, slutte å spise i det hele tatt, slutte å røyke, slutte å drikke vin ( tja det gjør jeg egentlig veldig sjeldent ) slutte å sitte foran pcèn etter jobb også. Slutte med alt. Bare løpe og løpe hele dagen.

Ja….i morgen…. “Camilla.. send meg chipsen!!”.

Blogglisten

15 kommentarer:

Miamaria sa...

Du, hun er nå ikke av de som har det best i hverdagen da, hun med rødhåret. Kanskje litt for mye styr å se sånn ut? ;)

Ellen Walnum sa...

Kjære Charlotte.....
Jeg håper at du om ti år ser på bilder fra da du var 35 og tenker: Så flott jeg var!

Det er nemlig sånn vi ser på deg. Flott, vakker og levende. Det er en ting du ikke ser når du ser deg i speilet, og det er utstrålingen din. Den som vi andre ser så godt og får nyte godt av når vi er sammen med deg. Den gjør deg vakker den, skal jeg fortelle deg!

Mario`s Verden sa...

Ella har sagt det godt hun !!
Fra meg som har truffet den kjekke 35 åringen.
Hilsen gamla .

Sigrid sa...

Jeg er så enig med Ellea og Mari. Du er ei fantastisk flott jente. Nyt det. Jeg er nesten 15 år eldre enn deg og jeg ergrer meg over at jeg aldri har satt pris på meg selv i den situasjonen jeg har vært i.
Man finner alltid noe å klage på ved seg selv. Og i ettertid ser man at det var bortkastet energi, for de skavankene man har nå er mye verre.......Så har man det gående.
Tenk om vi alle kunne lært oss å sette mere pris på oss selv?

Elisabeth sa...

Jeg tenker at alle mennekser er pene , og særlig mennesker som har levet. Jeg har en venn på 91 år, han er det vakreste mennesker jeg vet om. Jeg er sikker på at du også er et kjempeflott menneske, Charlotte. Også får de som orker fly på helsestudio og leve på en gulerot, jeg velger å leve livet skikkelig. Så får heller rompa bli litt sid, da er det jaggu bedre å sitte ;)
Ha en herlig chipsfylt fredag videre.

Britt Åse sa...

Gode deg! De andre har helt rett. Livet er for kort til at vi skal drive og devaluere oss sjøl slik. Det trenger vi å minne hverandre på av og til.

Nå tar du høyre arm og legger over venstre skulder, og deretter venstre arm over høyre skulder. Klem til og rugg litt fram og tilbake. Smil, og si: du er jammen en skikkelig super stasjente du, Charlotte!

Klem herfra også.

IngunnBW sa...

Men søte deg, så vonde tanker du har. Jeg har aldri truffet deg, men det jeg har sett av bilder og ikke minst det du skriver og måten du skriver på, gjør at jeg ser på deg som en utrolig flott, pen og sprudlende jente som det bor mye fint i. Hva ville du valgt, å se ut som du gjorde da du var 20-22 og blendende vakker, eller som du er nå med mannen og barna dine? Jeg vet svaret :) Vi kan ikke si som Ole Brumm vet du; ja takk begge deler :)

Du lider nok av vintersyken, jeg kjenner meg godt igjen. Vi har så innmari lyst på vår og grønt og varmende sol og er i underskudd på lys. Men snart er våren her og da kan vi folde oss ut i alle vår hageprakt og gjøre det vi liker best av alt. Da har vi ikke tid lenger til å granske oss selv med lupe og føle så mye. Jeg føler meg i alle fall mest levende og lykkelig når jeg kan holde på i hagen :) HOLD UT! Våren er nær! Klem til deg

Mokki sa...

Det aller verste syns jeg er at når jeg ser på bildene fra da jeg var barn\ungdom, så vet jeg at jeg alltid syntes jeg var tjukkere enn andre på den tiden - men nå ser jeg jo at jeg var både smal og normal. Så da har jeg jo gått hele livet og trodd jeg var tjukkere enn det jeg var. Nå har jeg skaffet meg en betydelig pondus, men det er helseaspektet som gjør at jeg vil ha det av igjen, mer enn det kosmetiske. Jeg har avfunnet meg med at jeg ikke kommer til å kle å gå med magen bar ;)

Unknown sa...

Takk for trøstende ord alle sammen. Huff ja. Må vel bare instille meg på at tidene er forandret.

Vintersyken spiller oss alle et puss på denne tiden, tenker jeg.

FO - 2 sa...

Kjære Charlotte.
Jeg håper så inderlig at det kanskje var ett snev av ironi også, bak dette innlegget?
Vi forandrer oss stadig (med årene). En kvinne forandrer seg også etter noen fødsler.
Jeg er helt sikker på at du er flott. Ut fra beskrivelsene fra de som kjenner deg, over her, så er jeg enda mer sikker! :)
Jeg har nok mange kilo mer enn det jeg burde hatt! Jeg sliter med lavt stoffskifte og en annen hormonell lidelse PCOS som gjør at jeg legger fort på meg. Jeg må ta kunstige hormoner osv. Grrrr...!
Dette er plagsomt, slitsomt og irriterende!
Jeg mener at vi alle burde bli flinkere til å se mennesket bak fasaden, slik som Ellea beskriver deg over her. Alle mennesker har sin verdighet, uansett størrelse og/eller andre skavanker.
Litt personlig dette, kanskje. Pytt sann. Håper du fikk litt trøst også... Jeg skal kose meg videre denne lørdagen, med alle mine kilo. ;)
Fin dag videre til deg også. og fortsatt god helg :)

Anonym sa...

Kjære deg! Jeg har aldri truffet deg annet enn gjennom bloggen din. Sånne tanker som du sliter med i innlegget ditt har vi nok alle hatt i større og mindre grad. Og noen dager er mer pyton enn andre.Trøsten får være at det går over:)

Sender deg en stor klem fra en som må innrømme at skinnet aldri mer blir skrukkefritt og kiloene er kommet for å bli:)

MYHRA sa...

KJÆRE deg da! Jeg har ikke truffet deg, men har vært med på forumet en stund. Uten å ha sett deg ser jeg for meg en ung, vakker, klok og morsom jente. Jeg er like ung som deg og må nok innrømme at kroppen ikke er som den var. Ikke alltid like kjekt, men jeg har mange andre gode kvaliteter akkurat som deg! Ha en strålende helg og kos deg med chipsen du.
Klem fra Jorun.

AnitaH2 sa...

Finn fram brudebildet, jente!!! Du er en nordisk "bomba", og går ut og inn der du skal! Lange bein har du også (furte)
Og du, hun rødhårede uten pupper bad faktisk gubben bli ferdig da de hadde sex!?! Halloooo!

Og du er hjertelig fri til å slette denne kommentaren hvis du synes den ble for "privat"! Klem fra hun kortbeinte borti gata!

Unknown sa...

Ha-ha, Anita, ikke noe problem :-D

Anonym sa...

Hei Charlotte!
Se alltid lyst på livet - du er fortsatt ei utrolig flott jente (dame!)...Selv om jeg ikke har møtt deg på noen år, så kjenner jeg deg jo godt fra de unge 90-åra...

Related Posts with Thumbnails