ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

torsdag 19. januar 2012

Litt hjelp, takk?

I dag er det jo Himmelsk torsdag hos Petunia. Men for å være ærlig så har det ikke vært så mye himmel å se her i dag.
Muligens det var et solgløtt når jeg var inne på jobb.. synes å erindre et lite lys når vi kom ut fra kantina i dag. Men ellers.. nope.
Så det blir ikke noe himmelbilde fra meg i dag.
Men det er jo mange andre himmelske ting å se?
For eksempel er ny hage helt himmelsk for meg. Og jeg tror ikke det er mange grammene med skvallerkål her heller såvidt jeg kan se.
Strålende!!
Himmelske muligheter sier nå jeg. Når man har sloss mot alt som er av ugress, plen og himmelhøye hekker hos ekle naboer som nekter å gjøre sin del.. Jaja.. Nå er alt det glemt.
Og jeg starter på ny!!

Nå er det jo ikke så mye jeg kan gjøre enda. Det er jo egentlig vinter da.. egentlig. Selv om det ikke akkurat ser sånn ut.

Men èn ting jeg tror.. tror jeg kan gjøre nå. Er å beskjære denne Buksbomen som er blitt enorm siden vi flyttet inn.
Den er vel godt og vel en meter i diameter, oppstammet staselig sak.
Så det er jo som et blankt lerret.. 

Så da slenger jeg ut spørsmålet: Hvordan skal jeg klippe denne??!!" -Kube, rund ball.. som en kanin.. en giraff, en nisse, en trekant.. ja? Jeg vet ikke.
Selfølgelig tror jeg ikke at jeg får til å klippe et dyr eller noe i den duren.
Men hva ville passe her?
Må man absolutt bare klippe den rund? Eller ville det være stilig å ha en annen streng geometrisk form i et slikt steinete skogaktig terreng?

I bedene her så ser det ut til å være mest småroser og Rhododendron. Så jeg vet ikke helt hva jeg skal ha her enda.
Må se litt an hvor mye vann som renner ned fra skogen her om sommeren. Ser at det ofte er ganske vått her. Så det må jo være noe som tåler å få litt vann på bena innimellom.
Men denne store saken får stå. Ikke ofte man kommer over slike store oppstammede greier.
Så ja.. jeg venter i spenning på hundrevis av fantastiske forslag..

Mange flere himmelske blogger kan man se HER
Blogglisten

23 kommentarer:

Snuffeldyret sa...

Kanin!

Lilly sa...

Katt!

AnKa sa...

Sylinderform:)

Petunia sa...

Som en kule??
Du kan sette deg på listen nå.
Har fikset på klokkeslettet;)

Anonym sa...

Hva med hjerteform? Gjerne med hull i? :)

Ellen Walnum sa...

Hva er galt med kule??? Synes det er flott jeg.

Maria sa...

Ikke særlig overraskende, kanskje, at jeg er for å fremheve at den er oppstammet?

Et romskip? Viktig å inkludere barn i havearbeidet...

En ølflaske? Tilsvarende argument, men menn må også få tilpassede highlights i haven

Noe til deg selv? Uten videre kommentarer...

Kule er sikkert fint, men det er jo et fantastisk utgangspunkt, den der. Jeg skal huske på den når jeg titter på engelske haver -- og komme tilbake med mer alvorlige og seriøse og ordentlige forslag. For en have er jo en alvorlig ting....

Unknown sa...

Ja klippe den som en sko, mener du? elle en kjempefallos! Hahah.. kanskje ikke helt svigermorvennlig. høhøh..

stallnilsen sa...

Flott bilde, du finner nok ut ka du skal klippe;)

Hilsen Lisbeth ;)

Monica o Jacob sa...

Du hittar nog snart rätt form för den en hel del uppslag har du ju fått;-)))
Ha det bra;-)

Annemor sa...

Hvilken form får du til??

Helene Orskaug sa...

Kjegleformet, kanskje:o)

HansHB sa...

Den er stilig slik den står...
Ha en klippfri kveld!

Anonym sa...

Kjempefint bilde! Foreslår kjegleformet jeg også. Ønsker deg en kjempefin torsdags kveld!:)

Catherine sa...

La den stå vill og vakker som den er, synes jeg :) God helg

Inger-M sa...

Tror jeg også stemmer for å la den ha den fasongen den har. Men så har jeg alt annet enn grønne fingre og er mest for viltvoksende hager :-)

Med kjæleik til livet sa...

eg og ville ha latt den stå ;)

monikaklemma

Anne-Berit sa...

Hadde beholdt det som det er.Syns det var nydelig:)

Ragnhild sa...

Nå er jeg altså ingen gartner, bare en ringe botaniker med litt vel masse vekttall i zoologi, men jeg trur treet ditt ville blitt perfekt som en elefant.

fru Sandeggen sa...

Den var liksom så rund allerede. Synes den skal fortsette å være det ;)

Rimkogeren sa...

Tak for din hilsen :-)
Haver er ikke mig. Men jeg nyder at se, hvad andre kan udrette, så god fornøjelse.

SigridfraEnget sa...

En flott buksbom, men jeg vet sannelig ikke hvilken form som vil egne seg...

Melusine sa...

Kuleform ville jeg ha klippet :)

Related Posts with Thumbnails