ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

lørdag 28. januar 2012

Om å være mor (tas med en klype salt)

Jah.. man er gravid. "Er det ikke kooooselig?!" sier folk til deg..
Joda. Kvalm, kvalmere, kvalmest. Jeg har faktisk kastet opp en mandag morgen under jernbanebroen i Kristiansand.. iført rosa kåpe.. I say no more. Koselig? Vettikkeheltjeg.

Så får man barnet da. "Er det ikke koooooooselig!!?" Sier folk til deg.
Joda.. Ingen søvn, Null søvn, hyling og grining. Vettikkeheltjeg.

Så blir de større da. Og begynner faktisk å sove. Deilig!!! Og man begynner å få tid og overskudd til å faktisk se på disse barna sine, og tenker. Jo.. skjønne er de jo.. Helt til man blir stukket i siden av et KapteinSabeltannsverd, mens man snubler nedover trappen, klamrende til rekkverket holder man seg oppe rett før lårhalsen ryker.. og man puster lettet ut før man så trør rett på et av verdens torturinstrumenter.. En Legokloss.
Hvordan kan en SÅ liten plastikkgreie gjøre så vondt? Jeg bare spør.

Man står der og hiver etter pusten i smerte mens man konsentrerer seg noe enormt, for ikke å spy ut alle de styggeste banneordene man kan, og der, oppe i trappen står mitt kjære kjære barn.. å ler.
" Se Mamma!! Skal vi se om jeg klarer å spytte på deg herifra!".
Joda.. Vettikkeheltjeg.

Hehe.. jaddahhh..
Så når man kommer over et bilde på http://absolutelymadness.tumblr.com som dette.. så blir en jo litt fristet. (Viktig.. bildet er IKKE av mitt barn - selv om det godt kunne vært det. )


Hvor er gaffatapen tro?...


Blogglisten

10 kommentarer:

Anonym sa...

Fantastisk.... kjenner meg veldig godt igjen :) du er utrolig god til å skrive, sitter her og humrer for meg selv :)
KLem Jorunn :)

hildeg sa...

Hohoho. Gaffatape løser alle problemer. Moderskapet har sine sider, det skal være visst. Men jeg har aldri vært i tvil om at mine døtre er verdens aller fineste, sånn er det vel bare?

Åshild sa...

Det underlige er at etterhvert glemmes svangerskapskvalme, ryggvondt, våkenetter og trassalderunger.

Etterhvert/plutselig er ungene blitt fornuftige voksne som vi inviterer til rødvinsmiddag.

4 i Kiellandsgata sa...

Ha,ha=) Utrolig bra. Kjenner meg igjen=) Har foreløpig ikke hengt noen opp med gaffateip, men har kjent på fristelsen mange ganger=) Ha ei super helg=) Vibeke

Moster sa...

Takk for et strålende tips! Riktignok er poden bare 2 1/2 og listen og søt er han,
men har allerede Sabeltann- sverd, LEGO på gulvet og en skikkelig ond latter.
HA en god og fredelig helg!
:-)

Tonerose sa...

HOHOHOHO!!! :o)

Tatt på kornet!! ♥

orchis sa...

Hihihi!

Vivishagerom sa...

Artig skrevet! Gaffatape er tingen for sønnen her i huset. Han taper alt som er. Belte på morgenkåpa ble plutselig til pisk, hjemmelaget sparkesykkel med påtape håndtak og gitar som har mistet en streng - ingen problem med gaffatape. Vi har noen utfordringer vi mødre, men lell da....

Turid sa...

Ha-ha. Alt dette hadde jeg nesten glemt, et tegn på at ungene er store og at jeg begynner å bli gammel.
Usj *vilikkevilikke*

krepsemor sa...

Hahaha! Gnistrende morsomt skrevet, og så DET bildet i slutten av innlegget! Det tok kaka! Jada moderskapet har sine sider, men plutselig sitter vi igjen alene! På mange måter er det enkelt mens de er små, for bekymringene mine består i barn som f.eksempel er ute og kjører bil nattestid, på glatta! Hvem får sove da?

Related Posts with Thumbnails