ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

onsdag 11. januar 2012

Camelliablomstring!! Det er VÅÅÅR!!


Etter å ha kommet hjem i halvsvima etter trening. (Yeh!! Gosh!! To dager på en uke!!) Så er det strålende å ta seg en tur i drivhuset å drepe litt lus.

Jepp. Lus forekommer i slike drivhus. Hvor i huleste de kommer ifra aner jeg ikke.
Men i alle fall var de nå der.

Så Decis er innkjøpt, og man har sprayet.
Jada.. det er så mange kjerringråd mot lus at det kan fylle en hel bibel.
Men.. et par spray med Decis, og det hele er over.
Har jo ikke noe grønnsaker inni der akkurat nå alikevel.

Og i dag møtte dette synet meg!!

Jeg har virkelig problemer med å få Camelliaene til å blomstre.
Men denne her som var en billiggreie fra Plantagen er virkelig villig.
Blomstrer som bare det, med store feite knopper. Nøysom dame dette. Og hun har fått hedersplassen ved stolen.

Desverre hadde jeg bare Iphonen med meg ut, så fargen ser veldig rød ut. Men blomstene er dyp rosa. Ser ut som porselen, gjør de også.
Denne godstolen står i drivhuset, og planen er at man liksom skal sitte der å bli intelektuell mens man leser gode bøker.
Men gjør jeg det? -Næh... aldri. Høhø.. Hakke tid til sånt.

Krangler jeg med Gubben kan det godt være jeg rømmer ut dit og sturer en stund. Men da blir det mest AngryBird spilling. Intelektuell kan jeg bli når jeg blir gammel.

Og hvis man myser godt og ser på Fuchsiaene jeg klippet ned i høst, så begynner det å titte fram små grønne skudd.

Hurra!!!

Det er slike små grønne dingser som gjør at vi hagegale blir helt på tuppa.

Egentlig gøyere enn alt annet.
Det er noe med å se at ting lever.

Inne i stua er jo jula som sagt ryddet vekk, og det er dags for å få litt vårstemning inne. Litt tidlig, men vi har jo ikke noe annet å vente på?




En Hortensia i potte, er en tradisjon her hos meg. Når jula er ute, kommer Hortensiaen inn. Etterhvert kommer litt annet fra hagesenteret krypende.
Såjord fant jeg til min store forskrekkelse på det lokale hagesenteret her. Helt utrolig!! Så jeg må få blodbegerfrøene i jorda!!

Tuddeluuu!
Blogglisten

6 kommentarer:

Stein sa...

Forstår godt det var en flott opplevelse å oppdage en camelia i blomst når du kom ut i drivhuset! Jeg har en camelia Crimson candles stående i vindusposten på hytten i Sverige, men den har ikke fått antydning til knopper ennå.
Ha en fortsatt riktig fin uke!

Inger Marie sa...

Ååå..lekker!...flott plante og gøy å få til denne kresne damen:))

Elsa sa...

Den var flott den blomsten der. Riktig så lekker.
Jeg bruker også Decis på lusa. Kort prosess og ferdig med det.
Ha en fortsatt fin uke, og kos deg i drivhuset:-)

Linda sa...

Jeg har sprayet med calypso på lusa jeg... har ikke prøvd det før, men ser ut til å virke godt den og:) Min camelia blomstrer også nå, to blomster har den, men den er helt proppfull av knupper:) Herlig med en slik skjønnhet som blomstrer nå, og rister hagegalskapen løs fra vinterdvalen:)

Turid sa...

Ahh, lekker. Og Decis er er riktig god venn for meg og rosene i hagen når sikader og andre ulumskheter kommer snikende. Ha fine dager *smil*

Merethe sa...

Vakker!! Nå kommer jeg på at jeg må opp i andre etasjen å titte til alle mine pelliser som står der og venter på våren... noen blomstrer og de strekker seg langt etter lyset fra vinduet. Må nok klippes litt etterhvert. Kjenner hagegalskapen kommer snikende ja :) sukk...gleder meg. Flinke deg med trimming...stå på.

Related Posts with Thumbnails