ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

fredag 4. september 2009

Ærlig talt, æ sommeren over?


Det er fredag, og tid for Petunias ABC i ord og bilder. Bokstaven er i dag Æ.. ikke den letteste det heller.
Men det første som ramlet meg inn da jeg så dette i går ettermiddag var: Ærlig talt!! Dette er jo helt villt. Regnet var som en vegg utenfor. Merkelig at noe synes på bildet i det hele tatt.
Paviljongen gjorde klare tegn på at: "Du.. du kan bare forberede deg på at nå er det høst. Hvor mange hint må du ha?
Stroppen som holder taket oppe i midten var slitt av i vinden. Og nå hang det der å samlet vann gitt. Heldigvis var det et lite hull i midten som kjettingen til lysekronen henger i, så litt vann rant ut under og antageligvis reddet hele greia for å kollapse.
Her kan man se den stakkars litt krøkkete lysekronen som i alle fall blir vasket. Duken under fikk seg også en real spyling. Kunne strengt tatt bare helt på litt vaskepulver så var vel den jobben gjort.
Det synes vel ikke så godt, men det er en god foss med vann som renner ned i midten der ja.


Ja ærlig talt. Æ sommåren åvår? Som vi sier her i Kristianby.
Vi kan vel ikke skryte på oss en utrolig vakker sommer her på den bløde kyststripe.. Vel vi kan i alle fal stå for det "bløde".
Blogglisten

22 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, Ærlig talt, denne sommeren ble nok ikke som dere sørpå er vant til - får tro det blir bedre neste år. Artig Æ, da! Fin helg!

Hilsen fra landet sa...

Tilogmed jeg har jo innsett det! September er lik høst i Norge. Da jeg fant frost på Clematisknoppene innså jeg det psykisk. Sukk og dobbeltsukk.

IngunnBW sa...

Nå er det definitivt slutt på håpet om sommer ja. Det virker som om det nesten har regnet uavbrutt siden begynnelsen av juli. Men vi kan enda få fine dager, til uken ser jeg pent.no melder sol og over 20 grader her. Håper intenst på det!

potentilla sa...

Stakkars dere, husker fjorårssommeren med gru. Ser jeg får regn å panikkplante roser i jeg også...

Anonym sa...

Jeg regner med at det kan bli en fin høst i år. Ser at det er meldt veldig fint mot slutten av neste uke. Og for øyeblikket er det i alle fall strålende sol her selv om det er mørke skyer i det fjerne.

orchis sa...

Sånt fossregn er jo litt flott også, da! Gleder meg til vi får oppleve det - forhåpentligvis om ikke altfor lenge. Men det behøver selvfølgelig ikke vare i ukevis!!
Ha en finfin helg.

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Orginalt paviljongtak dette ja. Var bruksanvisninga svensk??? Tuller bare, må finne litt galgenhumor for nå er tålmodigheta så oppbrukt på dette dritværet at jeg snart går i svart.

PS: Hold deg tørr på beina ....

Evami sa...

Ja sommer´n er definitvit over,og vi håper på en bedre sommer neste år:) Og ærligtalt for et regnvær dere hadde.. Håper at resten av høsten blir bedre enn det der:)

PRINSESSEDRØMMER sa...

Ja - ærlig talt! Hvor ble det av sommeren??!! Den har vi igrunnen sett lite av i år...

God helg!

Anonym sa...

Æ sommåren åvår?, spørger du. Ikke på Lolland desværre, her holder den bare et par dages pause. Sommeren har været alt for varm og næsten uden regn...

Et dejligt overdækket hyggested, I har, og en utrolig mængde vand at sejlet kan bære ;-)

Rimkogeren sa...

Jeg tilsluttet mig anjoes kommentarer. Hvis vi kunne gemme sommerens varme til vinteren, ville fyringsudgifterne være 0!

mormonsen sa...

Hærlig innlegg! Men tror snart vi fåt begynne å sende sørover noe av alt det herlige været vi har hatt, og fortsatt har, her i nord. :)

AnitaH2 sa...

Jeg har bestilt fin september. Bare sånn til orientering!
;-)

Petunia sa...

Tror nok sommeren er over, men det kommer flere:)
Det tror jeg i alle fall!
Jeg elsker høsten, jeg så for meg må den bare komme.
Men for dem som elsker sommeren, så føler jeg med! Kan ikke være lett å gå mørketiden i møte nå etter alt regnet.

Vestlandsjenta! sa...

Ja, den sommeren forsvant pinadø før den begynte her på vestlandet iallfall! Men jeg har et håp om at den skal komme nå, for skjer ofte det når mine foreldre reiser på sin årlige 3 ukers tur til syden! Hehe!

Håper du iallfall fikk reddet unna så det ikke ble ødeleggelser hos deg også... :)

Ha en strålende helg!

Mete sa...

Supert innlegg - jeg har bare en ting å tilføye: Ærlig talt - hadde vi noen sommer i år?!?

Sologbolig sa...

Flott innlegg. og ærlig talt så blei denne sommeren utrolig våt. Ha ein fin helg.

Ellen Walnum sa...

Herlig tolkning av bokstaven Æ:-)...og som Mete sier, sommeren kan jo ikke slutte når den aldri begynte. Tror heller vi sier at den ble avlyst i år.

Og du Orchis, her snakker vi ikke om regn i ukesvis, men i månedsvis.

Unknown sa...

He he, ikkje så gale at det er godt for noko, du fekk i alle fall eit æ-innlegg ut av alt regnet:0)
Flott løysning!!

nefertiti sa...

Ærlig talt - ikke nok med at det regner, det blir jo mørkt også...!

Olga T sa...

Här blåser det rena stormen idag. Sommaren klagar jag inte på. Vi har haft en fin sommar!

TorAa sa...

Ikke rare sommeren dette året, uansett hva meteorologiske statistikker måtte vise. Det kan vi ærlig talt si. Og at elendigheten er over, vel, det er ikke mye å gjøre med. Men noen uker i Frankrike varmer fortsatt.

"Dramatiske" bilder og flott innlegg

Related Posts with Thumbnails