ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

søndag 6. september 2009

TurboLotte vurderer sjokolade…

025

Ja det er en regel her i huset. Kommer det noe nytt på sjokoladefronten, så MÅ det testes og vurderes.

Vet ikke hvor ny den egentlig er, men det er første gang jeg ser den i alle fall. Det var to typer Melkedrøm som jeg kunne se. En med valnøtt og karamell, og denne som er med bringebær og yoghurt.

Tanke som slår meg når jeg leser om sistnevnte er: Ritter Sport med yoghurt. Den er god. Selv til å være “utenlandsk”. ( Ja, norsk sjokolade er best. Ferdig med det!!”

Så da kjøper man denne.

Vurdering:

1. Innpakning: Den ekle rosa fargen gir ikke assosiasjoner til bringebær. Men får meg heller til å tenke på L`oreal sminke. Ikke positivt. Her kunne de gjengitt det bringebærrøde på en bedre måte. Tegningen av bringebæret og yoghurten oppå kunne også vært bedre. Jeg hadde gått for et større bær som kanskje hadde “plasket” ned i yoghurten eller noe i den duren.

026

2. Lukt. Bringebærdropslukt.. Jo, setter spyttkjertlene igang. Ikke noe spesiell yoghurtlukt. Kanskje like greit.

2. Smak: Vel.. ubestemmelig med en gang. Konsistensen er ikke supert. En smule kornete kanskje? Litt tørt fyll. Kunne tenkt meg noe litt mere “flytende” her?

Først tenker man: Hmmmm, smaker jo ganske godt denne her! –Så kommer en bismak av noe forferdelig kunstig. Nope.. ikke god.

Men.. så etter en stund igjen, kommer lysten på èn bit til.

Totalvurdering: Joda.. helt grei. Men ingen “evig klassiker” i butikkhyllene.

Ellers i mitt rotete liv: Skulle gjøre en haug med ting i helgen. Men har ikke gjort noe særlig egentlig. Lørdag fikk jeg handlet og gjort en haug med ærender. Så fikk jeg endelig skiftet ut grusen i akvariet med sand. Stakkars Pansermallene. Ikke noe greit for bartene med denne grusen. Dessuten ser det mer ryddig ut med sand synes jeg.
040

Georg hadde sin første tur ute med sele i dag. Gikk veldig fint. Flere bilder fra det kan sees HER.

021Hagerelatert: Fytti… jeg er drittlei. Ugresset vokser som en vind. Vindelen er snart det eneste som blomstrer her. Visne Fuchsiablomster ligger strødd over alt, og klistrer seg til verandaen som flått på en nakenmodell. Men plenen ble nå klippet da. Og noen visne roser ble klippet av. That`s it. 

Blogglisten

8 kommentarer:

Hilsen fra landet sa...

Må bare si at jeg tenkte som deg,- at jeg måtte prøve den. For noen år siden var det en youghurtsjokolade som het Soho, den syntes jeg var kjempegod.

Men denne: Dessverre... altfor søt og altfor kunstig bringebærsmak og for lite youghurtfyll,- ja for tørr som du sier.

Terningkast 2. Synd!

Margrethes hus og hage sa...

Nei den er ikke helt i min smak. Men det kom en i samme serie med karamell og valnøtt... det er noe heeelt annet :) Nammm!

Lene fra Lillehammer sa...

Jeg så den i hylla på Kiwi her om dagen. Ble jeg fristet? Nopes. Jeg har aldri vært noe glad i sjokolade med sånn frukttingser inni, men heller det enn sjokolade med lakris....blææææ, hvem fant opp den og eksisterer den lenger egentlig? I en liten periode for noen år siden hadde de min absolutte favoritt, nemlig Crunchie. Men gleden varte desverre så alfor kort. Whyyyyy? Jeg vil ha den tilbake, elsker det cruchie sentrumet i sjokon, bestående av honning faktisk. Åååååå, vil ha-vil ha cruncie. Noen som vet hvor jeg kan få tak i den med untak av Ebay?
George var forresten veldig søt og grattis med det nye familiemedlemmet Charlotte.

Ellen Walnum sa...

For meg som ikke spiser sjokolande kan det jo være greit å vite at jeg ikke har gått glipp av noe her.

Georg er jo bare så nuuuudelig:-)

Thusnelda sa...

Hopper over den sjokoladen der, fint at du tester ut. PUSEN er så SØT. Ha det fint.

potentilla sa...

Flott at du tester og flott at jeg ikke har akvarium lengre. Og selvfølgelig flott pus.

BRUDEPARET sa...

Tusen takk for motivasjonen - ja, jeg skal nok få råd til en av de en vakker dag! :)

Og for en vakker liten kattepus du har fått deg! Kjempenydelig!

AnitaH2 sa...

Noen her i huset synes Georg var VELDIG søt! Og kunne i grunnen tenke seg å bytte ut den allergiske mammaen, tror jeg.
Takk for grundig sjokovurdering, så sparte jeg de kaloriene!
Og mitt syn på dryssende fuchsiablomster blir aldri det samme igjen etter din formulering... LOL!

Related Posts with Thumbnails