ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

lørdag 19. september 2009

Vaskehjelp og kameratyver.

At det skal være så vanskelig å få tak i en vaskehjelp? Er det ingen som vil ha den jobben lengre?
Da jeg var barn, så hadde vi en fantastisk Fru Lund, som kom til oss hver onsdag og annenhver fredag. Hun kom tidlig om morgenen. Satt og skravlet sammen med oss ved frokostbordet mens hun og mamma dampet i vei. –Ja på den tiden var jo det helt normalt..Å røyke mener jeg.

Hvis jeg tilfeldigvis var hjemme fra skolen av en eller annen grunn, måtte jeg bare rømme ut. For i hus, gikk det ikke an å være. Hun snudde alt opp ned. Det så ikke ut noe sted. Men da klokken var slaget to, var alt blåst. Senger redd opp, alt støvsugd og vasket. Klær og duker strøket. Og det var en deilig lukt av grønnsåpe overalt. Alt dette ble gjort akkompagnert av “Ola var fra Sandefjord”.

Nå skjønner jeg at det kanskje er umulig å ønske seg noe i samme sjanger. Men skulle gjærne hatt noen som kunne kommet å tatt det grøvste av og til.
Når til og med “Karius og Baktus” har klart det??!!

Jeg er så inderlig lei av å måtte bruke hver bidige helg på kun husarbeide. Hadde jo vært hyggelig å kunne gjøre noe annet også noen gang?

Så kjenner du noen så si ifra!

005

007

Ellers har det en tendens til å være litt mer på kameraet mitt enn det jeg har tatt bilde av. Det er ikke unormalt å finne 29 bilder av sofaen eller 32 bilder av stuebordets underside. Her er jo tyven ganske lett å kjenne igjen. Vinner vel ikke prisen for norges vakreste bilder, akkurat. Under her er et nærstudie av munnhulen…
006

Blogglisten

3 kommentarer:

AnitaH2 sa...

Kanskje storesøster hos dere kan ansettes? Mot lønn, selvfølgelig!
Ellers lar jeg meg imponere over kameralåneren. Første bud for suksess innen fotobransjen er å se andre motiv og å se motivet annerledes enn konkurrentene. Dette er et åpenbart naturtalent!!!
;-)

Ellen Walnum sa...

Ja finner du en vil jeg gjerne dele!! Har vært på jakt lenge jeg.....

Trude sa...

hehe kameratyven har fått dårlig opplæring i fototeknikk i alle fall,men akk så skjønn en liten tjuvradd..hehe
VAskehjelp-det er for meg et fremmedord av dimensjoner.He ri huset må all virkelig ta i et tak,ikke akkurat med vaskebøtte,men sannelig med støvsuger,oppvaskmaskin,klesvask,sengetøyskift etc.JEg er nok ganske så streng i ønskene om at hver og en tar sitt , så hjelper det på slik at ikke en må ta alt det kjørre arbeidt.Enda støre trivsel for alle.Vel og merke ikke alltid uten anfall av unnasluntringer til tider,men da blir oppgaven plutselig noe forstørret.hehe.Men vaskehjelp,ja det hade o bare vært himmelsk uansett;-)))) RING om noen har veeldig lite å gjøre!!JEg kan tilby frisk nordnorsk bannskap,perioder med midnattsol og en temperaturvariasjon på usedvanlig mange grader,...*lerogler*

Related Posts with Thumbnails