ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

onsdag 8. april 2009

Nå skal dette til pers!!



Jeg kjøpte denne sengerammen ( dvs foran og bak ) på en antikvitetsbutikk i Ravenna ( Italia ) da jeg bodde der. Hadde store planer for den, men det har liksom aldri blitt noe av. Men nå er Storesøster på påskeferie i Italia- heldigvis godt unna jordskjelvet! Og da er det en god annledning til å begynne på denne.
Hun har en slik rammemadrasseng fra før. Og da kan jeg bare skru på disse foran og bak på sengen.
Den er oprinnelig ment til slik nettingsengebunn som man ofte hadde i Italia. En slags metallramme med metallnetting. Ikke akkurat optimalt. Men den kastet jeg.

Den er nok restaurert en gang for ikke så veldig lenge siden. Omtrent på 70-tallet tenker jeg. Jeg vet heller ikke om den rundingen i midten er original. Er ikke malt, men trykt på en metallplate. Motivet er vel Peter og Ulven? Det mangler en foran. Men den lager jeg selv. Så får vi se hvordan det blir.
Blogglisten

4 kommentarer:

nefertiti sa...

Sånn italiensk sengeramme ønsker jeg meg, også.
De hadde en nydelig en i en leilighet vi leide i Alassio en gang, men jeg kunne jo ikke ta den med meg... dessverre ;-)

Ellen Walnum sa...

Det var da ei ualminnelig vakker sengeramme! Gleder meg til å se når den er ferdig.

Blogger sa...

Du er ei driftig dame :-) Gleder meg til å se hvordan ramma blir!

God påske :-)

Vivishagerom sa...

Det var jo en super fin sengeramme. Tror nok at storesøster vil bli glad når hun kommer hjem.

Related Posts with Thumbnails