ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

søndag 19. april 2009

Turbo i sola.


Herre Kong Sverre...Jaudå... jeg har jobba.

Dvs. Det begynte som det som oftest gjør i min verden.

Jeg går ut i hagen med kaffekoppen. Sånn typisk iført det som lå nærmest senga da jeg sto opp. Enda med sminken fra i går, godt plassert der den ikke egentlig var ment til å være.

Og her sto vi da opp kl 0645.. på en søndag. Frivillig? Neppe. Lillegutt synes det er best å stå ekstra tidlig opp på en søndag. Jepsi-pepsi så gøy det er.

Tilbake til historien. Joda, der gikk jeg da rundt å tittet i beddene, kanskje noe har vokst opp i løpet av natten? Og der... der... er det en babyspire av Jeffersoniaen? Jooooo et lite frøblad som ligner, stilken er tyyyyynn og mørk. Jooo. Mulig det. Nå står jeg der med en fot på en forhåpentligvis ledig plass i beddet, og en fot på kanten av verandaen med kaffekoppen i hånda, mens jeg er stum av beundring over dette vidunderet. Men så, så kommer guttevidunderet hoppende opp på ryggen min. Og hvordan det går kan dere jo tenke dere. Morro? Neppe..

Ja ja. Så finner Lillegutt på noe annet å gjøre, og jeg er fortapt i alle bedd. Skulle bare vanne litt i drivhuset, så måtte jeg ta opp noen løvetann, og plante ut noen primula, og hente noen stein nedi hagen så jeg fikk laget en kant til det nye beddet, så rake bort alt det jeg hadde gravd bort i går, så luke litt mer, så plante ut noen geranium purple haze som tok to vintre på å spire, så plutselig også flytte ut noen pelliser på hver side av benken.. og -og-og..

Lillegutt svinser rundt mens jeg gjør dette. Og så må man jo tilbringe litt kvalitetstid med barna da. Så da er malingsskraping en fin og lærerik syssel spør du meg. Han var storfornøyd da han tross alt fikk lov til å bruke en smørekniv til å skrape med. Jobbet som bare det. Og så fikk vi skrapt den siste delen av rekkverket som jeg ikke gadd å male i fjor da jeg trodde vi skulle sage den bort.
Men så skittent dette var da??? Og vips, så var det fram med husvask og høytrykkspyler. ( Dette var da etter jeg hadde støvsugd hele verandaen... malingsflak er best å støvsuge opp, og da støvsuger man jo hele verandaen når man først har ledning som rekker helt rundt!! )

Så nå er alle rekkverk vasket og spylt. Og jommen meg fikk jeg ikke tatt de to husveggene også. Herreminn, er man igang så er man igang. Kun avbrutt av et enormt glass med sjokolademelk over det hvite teppet, veggen, dvd`ene og saueskinnet. Men pytt. Det ble rent igjen det også.

Så hva gjør man da etterpå? Jo, klipper plenen. Vel heldigvis har jeg en veldig liten plen. Så får man et innfall av klippetrang, så er man ferdig når lysten forsvinner igjen. Veldig kjekt.

Så nå sitter jeg her da og må innrømme at jeg ikke er 17 år lengre, og har himla vondt i ryggen gitt.
Bildet er lånt fra www.methodsofhealing.com
Blogglisten

8 kommentarer:

Britt Åse sa...

Hihihihi! Du har hatt en dag med FLYT! Det blir man støl og ganske lykkelig av, egentlig :-)
Fliiink!

Ellen Walnum sa...

Vanvittig virketrang du ble grepet av da:-) Men det er meget gjenkjenelig og det er sånt som skaper lykkefølelse!

Anonym sa...

Så effektiv og flink du er! jeg har ingen planer neste helg, håper jeg får gjort mye i hagen da!

Anonym sa...

Sånn går det når ein skal berre..... det ballar fort på seg :)
Sånne dagar er i grunn deilige.

Elin sa...

Lever opp til navnet skjønner jeg..... he,he
Virkelig fart over deg , ja. Minner meg litt om han faren til Albert Åberg, (tegneseriefigur fra 80-tallet).
Han sa også ; skal bare, skal bare.
Takk for besøket og kommentaren inne hos meg.
Ha en fin uke !( håper ryggen bedrer seg )

Røsslyng sa...

Ja, det er fort gjort at timene går når en 'skal bare', 'skal bare'...men det er jo godt med alt man får gjort.
Gubben begynner jo alvorlig å lure når jeg bare skal ha meg en røyk og blir ute i tre timer *ler*

Randines hageblogg sa...

Du er jammen flittig og får mye gjort i hagen!

Håper ryggens plager er over i dag.

AnitaH2 sa...

Forsiktig med ryggen!!!
Når det er kjedelig for late meg å bare gjøre minst mulig, vil jeg tro du ville bli helt sprø hvis ryggen ble seriøst vrang...

Related Posts with Thumbnails