ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

tirsdag 7. april 2009

Påskeferie…

Jadda jadda. “ Arbeidslyst, kom treng deg på. Her skal du motstand finne”.

Hvem sa det? Tror det var Flåklypa, Fleksnes eller noe i den duren? Uansett er det slik det er nå.
Har sovet alt for lenge i dag morges. Resultatet blir et skikkelig morratryne, skjelvende ben og en ulatelig sovesveis…  Ja ja. Det er i slike øyeblikk man burde dekke til alle speil. Stakkars Gubben her som må leve med dette.
Jeg får si som en bekjent av oss pleier å si om sin mann. “Han bare tror han har det greit, det er bare fordi han ikke vet bedre.” Ha-ha!!

Etter første skudd med kaffe, var jeg klar for drivhuset. Cosmosen bestemte seg for 100% spiring denne gangen. Egentlig ganske dårlig gjort siden jeg ikke har plass.. I fjor glimret den til med ca 10% spiring. –Selfølgelig det året jeg satset stort på Cosmos. Skulle hatt bank den der.
Så nå er den og Lavatera`n priklet i alle fall.
Litt ommøblering i drivhuset måtte også til. Himmel. Det begynner å bli trangt. Det nye undervanningsbrettet kom veldig godt med. Byttet med Ellea. Det svære jeg hadde med et smalere hun hadde. Så ble aller fornøyd og alle hjerter gleder seg.
Her er oversikt over ettårige som er sådd:

saaliste

Så har jeg direktesådd en haug med valmuer. Husker aldri hvor jeg sår disse egentlig. Men vi får nå se. Det var mer slik “kastoveraltprinsippet”. Pleier å fungere greit.
Fikk sådd litt sukkererter og blomstererter også.

Så nå sitter vi her da:

001 010

Hva skal vi ha til middag tro?

Blogglisten

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du er no heldig som har eit drivhus til alle plantane du ikkje får plass til,eg må ha mine innomhus....
Ynskjer deg ei retteleg god påske!

Ellen Walnum sa...

Ja det brettbyttet ble en stor suksess her også:-)

Skulle gjerne strødd litt rundt meg med valmue frø, men siden bedene er tomme, og venter på stauder og roser må jeg nok vente. Hvor sent kan man så slikt direkte?

Mona sa...

Det var Solan Gundersen :D

God Påske!

Vivishagerom sa...

Man skal føle seg litt slik når man har ferie. Kos deg masse og jeg håper du får mye godt vær.
Kos deg i drivhuset og i hagen.

Related Posts with Thumbnails