ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

søndag 2. januar 2011

Hverdagen skraper på døra


I dag røyk jula ut. Sikkert alt for tidlig. Men kjente at nå.. nå var det nok!! Ut med alt det røde. Nisser og engler.
Og juletreet. Vel.. jeg la vel igjen halve juletreet på stuegulvet og i genseren min, da jeg så elegant skulle løfte det lett og ledig, ut av verandadøra. Ja, ja. Så fikk støvsugeren seg i alle fall en luftetur. Det er jo ikke overdrevet mye den der kommer ut. Huffda.

Jørgen og Lise hjelper ikke akkurat til, men kommer da med oppmuntrende tilrop.. eller noe i den duren. 

Så nå er det bare noen få hyacinther i gjen som minner om jula. Men det er greit. De passer jo fint inn uansett.


Så nå er det ikke jul lengre, bare vinter. Laaaaaang vinter. Grå vinter.

Snart begynner såsesongen. Det er jo alltid stas.
Jo, jeg savner jo litt jord og slikt. Men er egentlig ikke helt klar enda.
Venter bittegranne.

I år orker jeg ikke tusen såpotter. Vel.. vi får se hva det blir til.  Hø-hø.

Imens får vi holde oss til vannliljer i stearin.

Vinteren er lang. Men det går rette veien!! Imens får vi kose oss med lys og kaffe.. meeengder med kaffe!!


Jeg fikk en fantastisk dings til jul av min søster, som holder disse kapslene på plass. (Nespresso). Denne her er genial. Snurrer gjør den og. (gøy for meg det!!) Og kapslene kan tas ut både oppe og nede. Gøy!! (Traktøren)


Blogglisten

6 kommentarer:

Ingrid (9000) sa...

oj, fin dings den derre til kaffe. Godt nyttår kjære deg! Du fikk husket meg på at kanskje kanskje skulle jeg så et par ting tross alt...

Bente sa...

Jula må ut..uansett!
Takk for at du minnet meg på vår. Med frø og sildrevann og sol og lyse kvelder..

9na sa...

Her forsvant jula ned i kjelleren i dag også, kun spesielt utvalgte ting har fått henge litt til. Litt deilig med turkis lys og hvite tulipaner på bordet og julestjernene har jeg gjemt langt bort så jeg ikke ser dem mer :) Godt Nytt År hvis jeg ikke har sagt det.

Ellen Walnum sa...

Her forsvant alt som minnet om jul allerede i går. Deilig!!

Sånn der dings vil jeg ha!!

Blomsterguri sa...

Julen tar jeg ikke ned før 13. dag, men likt kaffestativ - det fikk jeg sammen med kaffemaskin til jul - gjett om vi kan kose oss med den i hverdagen!

Tove sa...

Godt nytt år! kul dings :-) Hørt den der om såing før, tjihiii...jeg skal heller ikke så mye innendørs i år...sier jeg hvert år, men et år må det da slå til ;-)

Related Posts with Thumbnails