ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

tirsdag 27. juli 2010

Besøk fra det store utland


Vi har hatt besøk i fem dager av noen venner fra Italia. Utrooolig koselig.
Og spennende å være turist i egen by, selv også.
Lurt å ta slike turistguideturer innimellom, så får man jo med seg mye som man ellers kanskje ikke hadde giddet.
Første dagen ble brukt til litt avslapping og lokal bading.

Dagen etter var vi litt usikker på været, så vi trosset advarsler om besøksrekorder og fant ut at Kaptein Sabeltann måtte få litt Italiensk besøk, lell.

Og jammen meg klarer sørlandspiraten å fange oppmerksomheten til både norske og Italienske barn. En tur med den "Sorte Dame" var gøy for både dem og oss.

Riccardo speider etter Greven av Graal sin båt.
Man behøver ikke snakke samme språk for å være Pirater i sammen!

Det ble mye kjøring, tittig og vising. Smaking og skravling utover sene kvelder på verandaen.

Heldigvis var værgudene med oss og vi fikk vist Sørlandet fra sin fineste side i solen.


Siste dagen kom jeg på alt jeg skulle vist dem, og de skulle ha smakt på. Typisk det da. Men sånn er det jo alltid.
Men en skalldyrkveld fikk vi jo presset inn i programmet, og koking av krabber er jo gøy for alle.. jeg var på verandaen da mishandlingen foregikk i kokende vann på kjøkkenet..
Elg må man jo se når man er i Norge. Og siden de eneste guidede turene vi fant var på over 4 timer og varte litt vel langt ut i nattetimer, så fant jeg ut at.. pokker heller da. Vi kjører opp dit elgen liksom er.. og så ordner vi det selv...
Så vi elg? Vel vi hørte noe som hørtes ut som elg..

Joda.. elg og elg fru blom. Sort sau er vel like gøy???? Skumle var de uansett.
Og ei padde på veien. Det var det..

Men nå er de reist og det er trist og stille i huset. Forkjølelsen har tatt meg og skyene har lagt seg over Kristianby.. og jeg.. ligger strak på sofaeen med et tonn med nesetørk.

Foto: Bernardo Banci - Som forresten har et firma med mye gøy og nyttig til hage!! www.mondoverde.it
Blogglisten

3 kommentarer:

Lev Livet Lett Lokki sa...

Artig innlegg med herlige feriegjester:))
Men så har du blitt forkjølet - nei uffameg - du må ha riktig god bedring - og så håper jeg du kommer deg raskt raskt!
Du må god sommer videre Turbolotte!
Klem Lokki

Margareth sa...

Så koselig med besøk fra Italia :-) Heller kjedelig med forkjølelse da ...huff.. men kanskje godt du ikke var sjuk mens besøket var der? Nydelig bilde av "kveldsdammen" din :-))) Gooood bedring!!

AnitaH2 sa...

God bedring, og så må jeg jo berømme deg med timingen - perfekt vertinne, som venter med å bli syk...
Ellers skulle de jo vært her fra i morgen av, det blir jo litt av at syn?! Tre skuter lå allerede inne - det betyr vel at 77 mangler eller noe slikt?

Related Posts with Thumbnails