ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

tirsdag 20. juli 2010

Skrikere

Joda.. jeg har funnet ut at noen skrikere er helt ok. Hvis ikke så blir det dødsens kjedelig.
Jeg har hovedsakelig blomster i hvit/lilla/rosa-sjangeren. Men noen gule og orange skrikere er litt tøft.

De lager litt liv liksom.
Den første skrikeren som skriker akkurat nå er Ashram.
Står ved verandatrappa i potte og hyler som en gal.
En annen bråkmaker som har dukket opp er en peonvalmue til.. dog ikke rød denne gang, men bringebærrød. Skikkelig stilig farge. Mulig den ser bare rød ut på bildet, litt vanskelig farge å gjengi.
Denne rosen er litt søt. Små blomster, men mange. Og skriker? Jepp.. Bella Rosa er ofte gjengitt på bilder med en behagelig mørk rosa farge. Yeah-right!! Men kul er den da.
Det er ikke mange røde roser jeg kjøper. Men denne Nadia Renaissance, er ganske flott. Pen rødfarge med hvite spetter innimellom. Dufter.


 

Men det er ikke alle som skriker så voldsomt da. 
Denne Fuchsia Ratatouille, er ganske sterk i fargen men dog, behagelig å se på. Litt sånn bringebærdropsfaktor på denne her. 



Under: 

Lilium Aphrodite.. ny i år. Kan ikke i min villeste fantasi huske hvor og hvordan jeg har kjøpt denne. Men ny er den i alle fall. 

Lekker.. og slettes ikke så bråkete. 

-Og jeg aner ikke hvorfor skriften blir sånn som her.. jeg får ikke forandret det tilbake.. merkelig. 

Blogglisten

10 kommentarer:

hildeG sa...

Border Whores

Asbjørg sa...

Peonvalmue,den har jeg ikke vært borti før,men fin var den.
Helt ok med noen "skrikere",har oransje brannliljer jeg sammen med lilla,rosa,hvitt.

hajal. sa...

At folk opplever fargar forskjellig er kjent. Eg for min del syntes absolutt ikkje at Ashram er skrikande. Eg ser ei fyldig,varm, lun på alle måtar tiltalande orangefarga rose.

Sjølv er eg veldig glad i gult og har masse gule blomster heile sesongen. Spesielt er eg glad i orange Tagetes. ;)

Mari Anne sa...

Noen "skrikere" i en ellers avstemt og rolig hage er rålekkert. Hager med bare "skrik" blir sikkelig slitsomt. Det er "skrikerene" folk ser og spør etter i hagesenteret og de selger best. Dessverre kan det være vanskelig å få fatt på de riktig gode bakgrunnsplantene.

Britt Åse sa...

Enig, det må være noen utropstegn her og der. Ellers blir det lett litt ensformig.
Den Nadiaen var nydelig! Jeg har kjøpt Claire Renaissance nå, og den er jo bare überlekker :D

Åshild sa...

Jeg googlet Rose Charlotte og kom til din blogg. Jeg fant bildet på 8.juli og så lurer jeg på: Hvor kjøpte du den?

Unknown sa...

Rosen Charlotte, kjøpte jeg på Hesleberg Gartneri i Asker. :-)

nefertiti sa...

Noen skrikere må vi ha i hagen - som ellers i livet. Ellers blir det bare kjedelig.

Jeg har 'Fellowship'. Men den er i grøvste laget skrikete. Jeg syns den dempes litt når jeg gir den hvite naboer.

Min Verden sa...

Det er deilig med noen skrikere! Det kan bli kjedelig med bare blush pink også ;) Kos deg med dem og god helg!

Mete sa...

Jeg kunne godt hatt en Ashram som kunne skrike litt, jeg... Nydelig!

Related Posts with Thumbnails