ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

mandag 19. juli 2010

Jeg lever!


"Gjeeeeeeeeesp!!"

Danmarkstur midt i fellesferien kan være en risikosport. Men sånn er det nå engang for oss som må ta ferie på den tiden.

Men jeg må si at vi overlevde fint. Og unngikk de værste traumer.


Legoland.. et must. Her er faren for ihjeltråkkede tær og desperat håravrivning stor. Men vi var heldige.  Av en eller annen grunn var det ikke så enormt med folk. Og køene gikk forholdsvis fort.

TurboLottetips... Bestill biletter på nettet FØR du reiser. Da slipper man hele den 50m lange køen, og glir rett inn. Sparer mye frustrasjon og skildsmissepapirer.

Jeg har jo vært i Legoland mange ganger, men det er like gøy hver gang synes jeg. Som hagegal er jeg jo klart fasinert av all beplantningen. Her er det bittesmå trær og blomster overalt. Små legohager er skjønne!
Tenk å være gartner her?


Ja sånn går det når du ikke oppfører deg ordentlig..


Vi var jaggu heldige med været også.
Og fikk en blanding av strålende sol og noen svalende skydotter. Helt perfekt.

Stakkars de som kom tilbake fra samme plass dagen etter, på hotellet.. søkk våte var de.

Atlantis-greia i Legoland kan anbefales!!



Ja nå er ikke jeg kjent for å være den som kaster seg ut i den ene halsbrekkende bergogdalbanen etter den andre, akkurat.

Nei.. jeg er sånn veskebærer. Går helt greit. Så kan andre risikere nakkesleng og oppkast i flere kilometer i timen mens jeg passer vogner og lommebøker.

Men denne måtte jeg visst opp i da.. var egentlig skummel nok for en roseklippende hagegal, spør du meg.

Veldig mye vær på turen.. men det har jo sine fordeler også. 
Jeg fikk nå kranglet meg til en tur på stranden. Vind gjør ikke noe for Lillegutt og meg. 





Siden jeg hadde vært såååå utrolig smart og bestillt båten hjem på en umennesklig tid, så måtte mange timer slites på hjemreisen. Da gikk turen innom Randers Regnskov. Artig sted. 


Turbolottes tips: Ha på gode sko!! Speilglatte ujevne trapper og gulv. Tresko er himla dumt. Og det er utrolig kvalmt å gå barbent i flaggermushuler og greier.... uuurk. 
Spesielt her inne var det søren meg ikke kjempestilig å gå barbent. Men, må man så må man.. Det var enten det, eller brekte ben. 
Her var det bekmørkt, og kun en rød knapp som lyste i mørket.. Så trykket man jo da.. og joda.. ÆÆÆÆhhh...
Mye venting før båten gikk.. Men en fontene i Randers kan da også brukes som tidsfordriv. 

TurboLotte tips: I Randers på en søndag skjer det.... nothing!!!

Blogglisten

5 kommentarer:

Ellen Walnum sa...

Og alle var enige om at det var en hyggelig tur:)

Velkommen hjem!

Hage foto og natur sa...

Så flotte bilder fra Danmarksturen!
Et besøk i legoland er en uforglemmelig opplevelse for liten og stor!
Jeg mener det er tre ganger vi har besøkt Legoland.
Ha en fin uke!:)
klem

Linecas have sa...

Velkommen hjem til fredelige roseklippeland=)

Mats Andersson sa...

En härlig semestertripp ser jag.

/Mats

Min Verden sa...

:) Det hører med til sommeren! Deilige (men kalde) sommer.

Related Posts with Thumbnails