ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

lørdag 31. juli 2010

Høye båter og vin i pilleform

I Kristianby i disse dager, er det Tall Ship Races. Utrolig syn!!
Til og med jeg, karret meg ned til byen. Takket være Ellea, kan man si. -Jeg er litt lat sånn. Mye folk og kø.. ikke noe jeg liker. Men jeg er SÅ glad for at jeg var der. Det skulle nesten vært sånn her hele året!
Her er et lite mobilbilde av noen av mastene i solnedgangen, mens Bjørn Eidsvåg sang i bakgrunnen. Ikke dårlig.
Ellers hadde vi som sagt èn sommerdag.. ordentlig sommerdag. I går.. helt til skyene kom. Ja-ja. Nå er det mer som høst ute. Og jeg har gitt opp å følge med på værmeldingene, og det er ikke bare meg tror jeg. Makan til tullball på den fronten for tiden?
Men hvis du kjeder deg i regnet som meg, akkurat nå, så kan du jo slå ihjel litt tid med noen artige skilt. Gøy for meg med sånt.

Men i drivhuset fortsetter sommeren uansett.

Drueranken holder på å stikke av ut av vinduene.. kan jeg klippe av de der nå, tro? Eller må jeg vente til vinteren?? Anyone?

Men det er i alle fall en haug med druer der. Kan vel ikke si de er knallgode. Men innimellom er noen søte nok. Blir litt sånn russisk roulette med vin i pilleform. To søte og èn knallsur.. herreminn for noen grimaser.
Joda.. hva gjør en ikke for å slå ihjel litt tid.

Kanskje jeg heller skulle lage vin? Det holder vel til et par glass tenker jeg. He-hee!
Blogglisten

3 kommentarer:

Britt Åse sa...

Nydelig det bildet der først!

Mens vi snakker skilt:
http://www.engrish.com/

Enjoy!

Mari Anne sa...

Vinranker kan godt klippes tilbake nå. På et av de første "Grønn Glede" programmene sa en eller annen ekspert at man skal knipe av ved 6.(?) blad etter siste drueklase. Jeg klipper i allefall alt som er i veien og det går fint. På våren derimot skal man være litt forsiktig for det er en bløder.

En god side om dyrking av druer: Rusvik vinplanter

Anne (Moseplassen) sa...

Drue kan godt klippes på sommeren. søderlege har vist at de klippet drue på sommeren flere ganger, da klipper de to blader utenfor ranke.

Det ser jo superlekkert ut!

Related Posts with Thumbnails