ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

lørdag 3. juli 2010

Katter mellom føttene og roseras

I dag regner det. Det var egentlig litt deilig. Det har vært sol og vind de siste ukene, og veeeeldig tørt. Jeg liker jo å tuste rundt med vannestanga, men det får da være grenser!
Godt en har ferie. Hadde jeg vært på jobb er jeg ikke sikker på hvordan det hadde gått, rett og slett.

Alle avleggere må vannes.. til og med de på to ben.
Nå blir det kanskje "litt vel" mye roseprat her for tiden. Men Herrekongsverre, det er jo det jeg har gått å ventet på et helt år!! Så da får man jaggu nyte og skryte!
Her kommer et lite bilderas. Håper jeg husker navnene på alle..
Eden Rose.
Englantyne
Leonardo Da Vinci. Lettere og sterkere rose skal du lete lenge etter. Regn.. rust.. svartflekk.. han bare rister det av seg gitt.
Kathleen Harropp.. litt puslete men søt.
Charlotte... Austinrose. Måtte jo bare ha denne da.
Jenny Duval.
En eller annen Austin rose. Men denne er så svak i nakken, så blomstene bøyer seg bare nedover. Men nydelig farge da.
Lady Like. Også litt svak i nakken. Men tror hun slet litt i tørken også. Lekre blomster
Crocus Rose. Til å spise opp.
Sharifa Astma.
Husker ikke ... Men en liten Austin rose som også sliter litt. Får gi den et par år.
Variegata Di Bologna. Skjønn der den står.


Hmm denne blomstrer for første gang i år. Søren, men merkelappen er langt under en haug med roser og geranium som jeg ikke orker å sloss med akkurat nå i regnet.

Får heller oppdatere etterhvert.






Therese Bugnet?
White Gold?
Charles Austin.
Sekel. God nordmann.
Heritage. Et must!
Helena Renaissance.
Og så rett og slett litt bed og sånt..


Her er vel et typisk eksempel på fargekræsj. Men jeg synes det skaper litt liv alikevel jeg.

Man kan ikke henge seg alt for mye opp i hva som passer sammen og ikke Jeg gjorde det i fjor, og fant ut at det er vanskelig å planlegge alt, og at noen ulykker faktisk ikke er så gale.

Her er Variegata di Bologna og Charles Austin sammen med en daglilje og Akeleien, Roman Bronze.

Sistnevnte har så tøffe blader. Gule. Så denne får stå med frøstandenen så jeg kanskje får tatt frø av den. Men gud vet hvor trofast han er da..

Akeleier er ikke akkurat nøye på det, for å si det sånn. Litt slutty plante det der.

Det er noe helt spesielt å gå barbent i en varm og regnvåt hage om morgenen. Her har vi da ikke tid til å kle oss før vi stuper i hagen. Vel.. gubbens T-skjorte og sånt, duger. Vilja er med å sjekker at alt går riktig for se gi dammen.
Jeg ser nå at fiskene, Cecilie og Trine begynner å bli litt husvarme, og svømmer rundt i dammen. De ligger ikke bare å skjelver under pumpa lengre. Og godt er det. Men de er ikke akkurat fotogene..
Noe annet med denne frøkna, som for tiden er mest på vift, men beærer oss med en vistitt innimellom.
Som sagt er det deilig med litt regn i dag.
Jeg har tatt en snegleinspeksjonsrunde i dag morges, og det ser ikke så galt ut. Det tørre været har vel gjort det litt vanskelig for dem. Og dessuten har vel strøing med Ferramol og lignende hjulpet på tidlig på våren. Godt!!
Tudeluuuuuuu!!!
Blogglisten

8 kommentarer:

Røsslyng sa...

Dæven så mange lekre roser du har!
Herlig, herlig, nyt det og ha en super helg! :)

Snuffeldyret sa...

Helt enig. Jeg kjenner en gryende rose-må-ha komme snikende.
Jeg slenger på en dæven døtte jeg da.

Ha en fortsatt god helg!

Lizbeth sa...

Fantastisk roseblomstring! Du så mange flotte roser og hage du har.
Ha ei fortsatt fine helg.:)

Ellen Walnum sa...

Ja de rosene dine er bare vidunderlig. Og enda finere er de (og hagen) i levende live:) Det er din skyld at jeg stadig må finne plass til en ny rose og helt sikkert vil fortsette med det:)Det er umulig å ikke få lyst på nye roser etter å ha sett hagen din!

Blomsterguri sa...

Nydelige roser - du er nå så flink å ta bilder av de også! Deilig med sommer og sol, men - jeg var også glad for det regnet som kom idag!

Parkvegens Hageglede sa...

Nydelige roser og flott innlegg, koser meg skikkelig. Her har vi vår første sommerdag, i alle fall i henhold til gradestokken.Ha en fortsatt fin helg!

Lene fra Lillehammer sa...

Masse nyyyydelige bilder og fargekræsjbedet ditt var definitivt ingen fargekræsj. I såfall har jeg fargekræsjbed overalt.

Edgar sa...

Så mange lekre roser du viser her og i det forrige innlegget! Rykker definitivt i må ha nerven:-)

Related Posts with Thumbnails