ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

lørdag 6. juni 2009

Mektige knopper

Dette er den mest spennende tiden i hagen, synes jeg. Nå er vårblomstene for det meste ferdige, og sommerblomstene begynner sin dans.

Noen knopper er nesten usynlige og man aner ikke blomstens eksistens før den plutselig står der og lyser. Men andre er veldig tydelige og man veeenter og venter på at den hemmelighetsfulle knoppen skal avsløre sitt innhold. Disse valmuene er stauder. Sådde de selv for noen år siden.

005

001

003

004

Disse er enorme!! Nesten litt vulgære..

006 007

Geranium “Ballerina” og Geranium Johnssons ett eller annet. Hvor i huleste blir det av lappene da?

Blogglisten

9 kommentarer:

Mari sa...

Næh den valmuen var schvær! Flotte planter :D Er det Johnsons blue kanskje? Vill gjetting :)

Unknown sa...

Nei den er et annet sted ihagen Baxtons blue ett eller annet.

Petunia sa...

Den hagedammen din inspirerer meg virkelig! Må gå i tenkeboksen. Har hageplaner de nærmeste dagene. tro det eller ei!
Noen gode nettsider med hagedamtips? Ja, bortsett fra bloggen din da!

Ellen Walnum sa...

Nei ikke vulgær, lekker!!!!

Takk for hyggelig handletur:-)))

Mariann S sa...

Flotte bilder av valmuen din :)
Geraniumen heiter G.'Johnsons blue' :)
God helg :9

Margrethes hus og hage sa...

for en flott valmue! Og fin farge.Synes mange er litt for sterke i fargen, men denne var akkurat passe :)

Hilsen Margrethe

Unknown sa...

Nå fant jeg lappen. Geranium x Brookside!!

. sa...

Hei TurboLotte..
Så du hadde besøkt bloggen min, takk for hilsen - og velkommen tilbake! Jeg er ikke Prunella fra Hagegal, mer Prunella(=jernspurv) fra fuglegalskapen. ;-) Flott og morsom blogg du har! I'll be back.

IngunnBW sa...

Den valmuen er bare helt til å spise opp. Flotte knopper! Frøstandene er også lekre synes jeg. Er det 'Coral Reef' du har? Den ligner min synes jeg.

Related Posts with Thumbnails