ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

mandag 9. november 2009

Godt jeg ikke shoppet Kompe-tanser!

004 Hvorfor er det sånn? Skal bare en kjapp tur på Plantagen for å lete etter sorte vriknottedingser til drivhuset. Skal ikke ha noe annet. Ingenting, faktisk.

Knotter? Næh, det har de jo ikke. Så jeg får sende noen hagegale venner som hemmelige agenter til DrittGrøntFokus. Søren og…

Men en liiiiiten dille. Er så liten at man nesten ikke kan merke det en gang. Og kanskje grunnen er at jeg er så utrooooolig dårlig med inneplanter. Sky and Ocean, er det mulig? Ikke en eneste grønnplante overlever inne hos meg. –Bortsett fra èn orkide som nekter å ta kvelden, og blomstrer konstant av ren stahet. Og to stk sånne greier med laaaange tynne stilker med masse små runde blader på. De er her fremdeles etter et år. Men noe annet? Næh….

Men.. kaktus. Sukkulenter. Der klarer vi oss! Og det er jo så mange tøffe da?! Tror Georg er ganske enig… Her ser man ordtaket “bestukket katt skyr kaktusen” blir til.

Disse her kalles levende stener? De har sikkert et botanisk navn, som jeg skulle likt å visst. Men lappen var borte innen jeg kom hjem. Stilige er de lell!

003

Så ramlet jeg over denne her… Så nå må hjørneskapet males hvitt, sånn er det bare.
Det er ikke ofte jeg finner slike engler som er noe fine i ansiktet. Ofte er de støpt i former som gjør dem litt rare i ansiktet. Men denne her var jo bare helt uimotståelig!

007

010

For de som er observante, ser man at her blir åpning av den høyre skapøren et problem. Men pytt-pytt! Detaljer-desmaljer…. He-he.

 

kompetanseSå måtte jeg bare legge til en ting. Satt på FB her i sted, og så var det en reklame i sidelinjen. Den var halveis tildekket så jeg leste: På tide med kompe…
Scrollet litt ned for å se resten i håp om en kompeleverandør som leverer på døra eller noe. Men neida. Da kom resten. Hva er en kompe-tanse?

Vet ikke helt om det er stedet jeg vil lete etter kompetanse akkurat…. UUUUrrrk.

Reklame for BI… allright?!!!

 

Technorati Koder: ,,,
Blogglisten

2 kommentarer:

Sigrid sa...

Tror de levende steinene heter Lithops eller noe sånt. Sukulenter er ikke helt mitt kompe- tanseområde :-D))))

AnitaH2 sa...

Det er Lithops, ja. Og det var vel det eneste som jeg hadde viljestyrke til å ikke kjøpe denne gangen heller. Jeg som til og med har prøvd å få dem til fra frø... Jeg angrer!
Rosa julepynt var forresten tingen, syntes veslemor...

Related Posts with Thumbnails