ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

fredag 2. oktober 2009

B-for bare en benk med en bøtte med en blomst

Da er vi igang igjen med Petunias ABC i ord og bilder, runde 2. ABC i bilder

Bokstaven denne gang er B. Og valgene er mange her. Men hva skal man velge? –Banan var jo det første som ramlet meg inn da. Men vi hadde ingen bananer i dag så da måtte jeg finne noe annet. Sto å kikket ut av vinduet mens jeg prøvde å tenke på noe som begynner med B. Og rett der ute sto den jo. Benken..

Jeg elsker benker, og er på evig jakt etter den perfekte benken. Desverre uten hell. Men imens får denne hvite benken gjøre nytten.

001Den er litt trist der den står nå som vi faktisk skriver Oktober. Sommeren tok liksom slutt for lenge siden her på Sørlandet, og utenfor står den hvite benken alene og forlatt. En spade lener seg mot den i vente på å bli satt på plass eller på å gjøre ferdig jobben den hadde begynt på. Under benken har det samlet seg masse furunåler som er nok et tegn på høst. Det er en jo ikke så lenge siden benken hadde mere selskap i varmere vær.
 

Sommeren er definitivt forbi, og benken må vel tas inn snart.

 

Her er Vilja som koste seg i sola i sommer.

 

 

 

002 copyBøtte på Benk… 003 copyBlomst i Bøtte på Benk…

Et annet ord på B er bake… her i huset baker vi mye rart. Blandt annet Barn.. Til Lillegutts store fornøyelse.

004

Flere forslag til bilder på B kan sees her!

Blogglisten

33 kommentarer:

ninabakke sa...

Benker er koselig og så fine bilder :)

Herlig bakebilde!

Mvh Nina

Anonym sa...

Så flotte bilder av benker - særlig det første bildet. Og bake barn, det var en ny vri - ikke rart lillegutt synes det er gøy:))

Mia sa...

Ja, hagen er vel bare å pakke ihop nå,..dine elefanter var lekre !!

Tro Håb og Kærlighed sa...

Flot - og din bænk er jo ikke bare en bænk - men en Skagen-bænk! (jeg bor 30 km syd for Skagen)

vibeke sa...

Er det ikke rart med den sommeren som bare forsvant? Mange benker har stått tomme for menneskeromper, men desto fullere av regnvann dette året. Håper det blir andre tider neste sommer.

Å bake barn må da være fornøyelig, men vær forsiktig hvis dere tar i bruk kjevle :)

Takk for kommentar på min lille twitterhumor.

Evami sa...

Tror mine små også ville likt å bli bakt ut.. Synes jeg hører den lateren helt hit!

Sommer hva er det? Benken din ser ut til å ha det fint i forhold til den som står utafor her! Den er søkkvåt,og står midt på plena.Burde kanskje satt den inn i garasjen! Likte benken din jeg:)

Anonym sa...

Så herlige bilder! Og heldige barn som har lekne foreldre. God helg til deg.

Galskap sa...

For noen flotte bilder! Syns benken var vakker der den sto i oktober, jeg. :)

Rimkogeren sa...

Jeg blev dybt fascineret af din bænk-fotoserie.
Jeg er dybt bekymret for behandlingen af jeres søn. Er ikke bange for at han kravler ud gennem brevsprækken i døren? ;-\

Unknown sa...

He he... RImkogeren.. joda. Det er fare for det. Derfor har vi poskasse ute ved veien. ;-)

Anonym sa...

Ja her i sør har ikke vår benk hatt så mye besøk. Det har vært ett begredelig vær her.Jeg ler av bildet av bakt barn og av rimikogerens tolkning av dette.Ha en ordentlig trivelig helg:-)

Turid Holm Flaa sa...

Det er jo en koselig benk du har. Og det bakebilde var fornøyelig :-D

Hobbygåsa sa...

Flotte bilder, benkebilder er veldig koselige. Her fikk vi aldri sommer her - bare halvannen uke i juni :( og nå er frosten kommet... Lærte du å kjøre her - kanskje det var med min svigerfar som hadde sjåførskole :-) Ha en fin helg!

PRINSESSEDRØMMER sa...

Å sitte benken å skue utover hagen.. sukk!! Når jeg blir gammel skal jeg gjøre det hver dag!

God helg!

orchis sa...

Du har en perfekt benk, jo! Hvorfor lete etter en ny?
Å bake barn var nytt for meg. Må være vanskelig å forme helt like ben og armer..? Krever mye øvelse, kan jeg tenke meg! :)
God helg.

Anonym sa...

Jeg kan rigtig godt lide bænken og arrangementet ved den; det er pompøst på en afslappet måde ;-)

Camilla Elstad sa...

Så flott benken din (deres) er! En benk å sitte på på sommeren er jo flott :D

Anne sa...

Så morosam løysing på bokstaven b! Flotte bokstavrim og nydelege bilete:)
Ha ei flott helg!

Lappedamen sa...

Det var da en flott benk og mange andre fine B-ting. Bake barn har jeg ikke hørt om før, men skjønner at det er morsomt. Ha en strålende helg.

Petunia sa...

Fine bilder av benken din. Spesielt likte jeg det siste!
Bakedag, ja!!! Blir nok noen søte småkaker det der:)

Hilsen fra landet sa...

En benk å hvile på, en benk og nyte synet av alt hagearbeidet ditt, en benk å lagre sommerminner på...

God helg!

Marita sa...

Koselig B-innlegg. Bake unger er trivelig!

Nissemann sa...

Bake unger? Har du en bolle i ovnen?

Fine bilder, spesielt det siste av kakemannen og småbollen. :)

TorAa sa...

Herlige bilder-det skal du ha

Mitt B-innlegg er her:
http://toraamusic.blogspot.com/

Bling - our elf on the shelf sa...

Bakebildet var jo bare knuseskjønt da, så sjarmerende :)

Dorte H sa...

Skønne billeder.

Hvor længe skal børnene bage, og ved hvilken temperatur, før de er lige til at spise? :D

Unknown sa...

Vel, det å bake barn er ganske lett egentlig.
Men denne måten som er illustrert på det siste bildet gjør at man slipper å bygge ut så mye, for å si det sånn. He-he.

Donald sa...

Bænken er jo en efterligning af de rigtige, gamle havebænke, som var lavet af massivt træ i store dimensioner, ikke nogen flade, tynde ben. Men det er jo en pæn bænk alligevel, og heldigvis er den lettere og derfor nemmere at flytte! Den gør jo fin nytte, den bænk. Jeg synes det første billede er fuldt af efterårsstemning :-)

Margrethes hus og hage sa...

Det er koselig med benker! Jeg kunne hatt hagen full av dem :)

Og bakte barn har jeg aldri prøvd, men det ser fornøyelig ut ;p

Ønsker deg en fin helg! Hilsen Margrethe

Belinda Renee sa...

Hehe herlig bakebilde.. Er det det man mener når man snakker om å ha en bolle i ovnen? Å bake barn?! hehe den var god.. Smilte godt her da jeg så det..
Kan tenke meg dere har mange koselige stunder på den benken om sommeren og ja, den ser ganske forlatt ut når man sammenligner sommerbilde med puter og pus :-)
Takk for kommentar i min blogg c",)

Henny sa...

Smukke billeder! Jeg kan også godt lide det med barnet, der bliver bagt.

Unknown sa...

Ja sommaren forvant før den hadde begynt på min kant av landet i år...
nydelige bilder, benkar er eit utruleg flott fotomotiv:0)
Bakebildet var superherlig!!

Melusine sa...

Benken din er kjempeflott, og omgivelsene rundt gjør sitt for inntrykket enten det er høst eller sommer! Flotte bilder og det å bake barn er alltid morsomt :)

Related Posts with Thumbnails