ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

torsdag 15. oktober 2009

Har du noe å skjule under klærne?


Helt ærlig. Hva er det som er det stpre problemet her?
VG skriver i dag om flyplassen i Manchester vil nå begynne å bruke denne røngenmaskinen for å avsløre skjulte våpen eller sprengstoff.
Som jeg har forstått artikkelen så sitter de som kan se bildene i et annet rom og kan derfor ikke kjenne igjen personen som er på bildet. Ansiktet er da ikke akkurat supertydelig?
Med alle de 100 vis av personer som vil gå igjennom denne maskinen i løpet av en dag, blir det etterhvert ganske kjedelig å bemerke folks kroppsform for de ansatte antar jeg?
Dessuten er vel de også såpass proffesjonelle at de faktisk ser etter det de skal i stedet for å lete etter silikonpupper og piercinger til folk?
-" Åååh, se så mange plomber han der har i tennene!!"
Eller:" Næmmen se hun der har en skrue i kneet!"
Helt ærlig. Når man er på sykehus eller hva det skulle være så er man da ikke bekymret for at noen skal se hvordan man ser ut? Det er ikke det som er viktig der og da.
Og her er det jo viktigere å finne eventuelt sprengstoff eller våpen enn å vise en rumpesprekk?
Hvis jeg har valget mellom at en eller annen fyr ser kroppen min uten å vite hvem jeg er eller å bli sprengt i filler i et fly.. well?????
Næh.. la oss finne noe annet å klage på heller. Maten på flyet for eksempel? Noen av de rundstykkenen er jo virkelig en trussel. Man kan jo risikere at noen kaster et slikt i hodet på noen.. det er farlig det. Spesielt hvis den som får det i hodet faktisk styrer flyet. ;-)
Blogglisten

5 kommentarer:

Kirsitns bakgårdshage sa...

Jeg er selvfølgelig mest redd for at kontrolløren skal bli helt lamslått av mitt usedvanlig vakre legeme og dermed glemme å kontrollere bombemannen som står like bak meg i køen... Eller kanskje ikke! :-D

IngunnBW sa...

Nytt layout siden sist jeg var innom jo - lekkert!

Normalt er jeg ikke særlig begeistret for å blottlegge legemet, men alt for en god sak. Denne er definitivt en av dem.

AnitaH2 sa...

Og siden du først nevner skruer i kneet, ei jeg kjenner godt ble nektet å bruke krykkene gjennom metalldetektoren, og den pep jo like herlig - pga ni skruer i kirurgisk stål. Så for nyopererte som har kommet gjennom skyss-stasjonens nåløye for flytransport, er dette en ganske fantastisk forbedring av livskvaliteten på en fra før ikke spesielt deilig dag...
(Bare tenk, uvant med krykkene, smerte, drosje i lett dopet tilstand, bagasjen - med krykker, gnagsår i hendene, kø meg her og der... og så gjennom porten UTEN krykker!)
Mens nå: "Ni skruer og to krykker, greit, ha en fin dag. Thank You for flying the friendly airlines."

Mete sa...

......og jeg som trodde det var sommeren som var agurk-tiden...

Line sa...

Jeg syns helt ærlig at denne nye "naken"maskinen ikke er noe problem i det hele tatt, det er en smart ting, og er man flau over eventuelle piercinger eller silikon er det jo bare å velge kroppsvisitering :)

Related Posts with Thumbnails