ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

fredag 30. oktober 2009

F-Forferdelig


I dag er vel ikke F-bokstaven i Petunias ABC i ord og bilder så veldig hyggelig for meg.

Så i dag blir F for forferdelig. Men også en F-for forferdelig på en gøy måte. Så litt av begge deler her da.

Min eldste pus, Lillegrå måtte desverre avlives i går. Hun ble bare 9 år gammel stakkars.
I sommer ble hun plutselig så veldig tynn. Men dyrleger mente at det var pga den varmen vi hadde i Juni og at hun fløy mye ute hele tiden. Hun hadde jo fått seg en venn som jeg så henne mye med og slo meg til ro med det.

Men nå i høst ble hun ikke noe bedre. Mange dyrlegebesøk. Blodprøver og røntgenbilder. Men de kunne ikke finne noe spesielt annet enn veldig lav blodprosent.
Men da jeg kom hjem i går etter jobb lå hun hjemme i kramper. Jeg prøvde å sette henne opp, men hun klarte ikke å gå. Bakbena var lammet og helt stive. Blikket hennes var helt tomt.

Så da bar det til dyrlegen i hui og hast igjen. De trodde hun kanskje hadde fått blodpropp.
Diverse undersøkelser igjen. Men livet sto ikke til å reddes stakkars. Smerter og dårlig livskvalitet sto foran henne. Så vi lot henne få slippe.

Lillegrå sovnet inn i armene mine i går kveld. Utrolig trist.
Her er et bilde av henne der hun ligger og koser seg sammen med Lillegutt en dag han var litt tufs.






Så over til en annen F for Forferdelig.
I innlegget under har jeg en liten avstemning om hvordan denne fyren er. Men nå har jeg laget en ny versjon som jeg liker litt bedre.

Dette er en figur som jeg holder på å skrive om. En historie for barn rundt en 4-6 år tenker jeg. Kort fortalt tror alle at han er forferdelig. Men han er jo egentlig ikke det. Han er jo bare snill.

Hva synes dere om han her? Er han skummel og Forferdelig?



Flere bidrag til dagens ABC i ord og bilder kan sees HER.





Bildet skal være klikkbart...
Blogglisten

33 kommentarer:

HildeS sa...

Trist når man må ta livet av dyr, men godt pus fikk slippe lidelsene. Kjekk kar du har laget...

Madame sa...

Åh det gør mig som ondt med din smukke kat! Vi har selv to dejlige katte, så jeg ved, hvor meget man binder sig til et dyr. Men du kunne ikke gøre andet end det, du gjorde ...

Camilla Elstad sa...

Uff, det er alltid fælt når et dyr må avlives, men samtidig litt greit å tenke på at hun ikke har det vondt...
Den figuren var kjempesøt, jeg likte den veldig godt :)

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Å huff, så trist. Men sjølsagt best for pusen.

Syns figuren er litt tøff, jeg da;)

Turid Holm Flaa sa...

Så trist med pusekatten deres. Godt at dere har mange gode minner.

Så spennende at du holder på å lage en bok. Syns den figuren var søt og ser litt trist ut. Min sønn på 8 år syns den så morsom og rar ut :-D

AnitaH2 sa...

Trist F. Klem til deg for Lillegrå!

Synes det var lettere å se "det koffertaktige" i figuren i profil? Altså første bilde, i forrige innlegg. Ellers er jeg jo helt solgt, profil eller front ;-)

Anne (Moseplassen) sa...

Så trist å høre at Lillegrå er borte. Stor varm klem!

Det nye koffertdyret var enda finere :) Veldig spent på hva du driver og planlegger nå!

Linnemi sa...

Trist for deg, og sikkert enda tristere for barna som har hatt Lillegrå rundt seg i mange år. *Trøsteklem*

Monica sa...

Så trist med Lillegrå..... en nydelig pus..... Trøsteklemmer sendes!
Herlig fyr du har laget - synes ikke den så særlig forferdelig - mer fasinerende :)
Kjekt du ble med på trekningen på ** Fotomorro ** :D

Anonym sa...

Å det er så trist når en må bestemme at et dyr innen familien ikke kan leve lenger. Vi måtte ta vår katt, Fluffy i sommer pga kreft.
Figuren din synes jeg var tøff. Litt skumle tenner kanskje, men jeg er sikker på at ungene vil elske "onkel reisende Mac"

Hobbygåsa sa...

Uff så trist med pusen. Men det er jo godt å kunne hjelpe de så de ikke lider mer, og det er jo en aldri så liten trøst. Figuren din syntes jeg er råfin, tror ikke jeg syntes den er skummel... Forferdelig er den heller ikke... Tror den vekker mer nyskjerrighet enn redsel, men hmm nå er jo ikke jeg liten jente da hehe. Lykke til med prosjektet ditt, og ha en fin helg!

Thusnelda sa...

Forferdelig morsom var den jo.
Ønsker deg ei fin helg.

krepsemor sa...

Trist med pusen, ja! Den ligner på en prikk på en katt jeg hadde en gang! Hun het Tussi, og har vandret for flere ti-år siden. Det er vondt å se dyr lide, og godt at de kan slippe!

Tegnefiguren din er forferdelig på en morsom og ufarlig måte liksom! Han har snille øyne, men hvasse tenner! Jeg tror nok barn i den målgruppen vil elske ham! Lykke til med skrivingen ;o)

Magdalena sa...

et flott innlegg, men tris, ja, forferdelig trist...

hilsen magny***

Petunia sa...

Så trist å høre om pusen din. Måtte nester gråte litt.

Jeg synes at denen figuren er mer skremmende enn den under. Den i innlegget under her synes jeg passer bedre for små barn og denne her for litt eldre barn kanskje.

Du er kjempeflink å tegne/male!

Henny sa...

Det var trist, at du måtte have den dejlige kat aflivet. Det gør ondt, når man må gøre det, men det er bedre end at dyrene skal lide.

Niemor sa...

Huff, men nå har pus ro i alle fall =) (Å alle musene den orker)

linsky sa...

Nei så trist med pusen! :(

Den kofferttypen, synes jeg ser litt skummel men litt snill og morsom ut også.

Anette sa...

Förfärligt söt och skojig var din figur, tycker jag.
Förfärligt tråkigt att lille katten blev sjuk, men man ska ju inte låta dom lida, så det var nog ett riktigt beslut. Men sorgligt är det förstås. /Anette

Monika sa...

Det var ein triste F - og eg føler med deg - ikkje koselig når dyra våre blir sjuke .
Håper du ein gang finner deg ein ny gråpus
smil fra monika

Anne-Lie sa...

Fantastisk bild på den sovande godingen i soffan!

Eli Kristin Magnussen sa...

Vi har en 7 år gammel katt, så jeg skjønner hvordan det må være :/ Herlige bilder av venene på sofaen iallfall..

og en litt småskummel kar også :D

Mona sa...

Jag känner med dig. Jag var själv med om samma sak i somras. Min katt blev dålig och det var många resor fram och tillbaka till djursjukhuset. Röntgen, ultraljud, blodprover. Till sist konstaterades att han hade en hjärntumör. Han blev 13 år och jag sörjde honom mycket. Det var verkligen förfärligt. Men nu har en ny liten kattunge kommit in i mitt liv.

Mona sa...

Jag känner med dig. Jag var själv med om samma sak i somras. Min katt blev dålig och det var många resor fram och tillbaka till djursjukhuset. Röntgen, ultraljud, blodprover. Till sist konstaterades att han hade en hjärntumör. Han blev 13 år och jag sörjde honom mycket. Det var verkligen förfärligt. Men nu har en ny liten kattunge kommit in i mitt liv.

Donald sa...

Det er synd at katten led og havde fået et tomt blik. Jeg tror det er tegn på at den havde opgivet. Det er godt, at den ikke skulle lide mere.

Med hensyn til tegningen er den godt lavet, men lidt skræmmende.

orchis sa...

Forferdelig trist at du mistet din kjære pusekatt.

Tegningen ser både glad og skummel ut... Glad fordi den skal bite noen kanskje? Eller har bitt...? :)

God helg!

Ellen sa...

Det er alltid trist med husdyr som dør. Men det er tross alt bedre enn at de skal lide.

Ønsker deg en fin helg tross alt..

TorAa sa...

Å miste en katt er bare såå trist, sørgelig og forferdelig.
Våre tre første ble alle overkjørt...
Vi fant de aldri, men vitner meldte seg etterhvert...
Nå har vi to som er 7 år.
Og så har vi en kattunge, som får nytt hjem neste uke.
Og så har vi passet Stompa (navnet etter lengden på halen) siden i midten av juli, mens datter har vært gravid. Men, nå skal vel han også snart hjem igjen. Han ble født hos oss for 9 år siden.Og leker med kattungen.

What? her skriver jeg og skriver jeg, men nå må jeg stoppe. Ble bare så engasjert.

Fin-fint innlegg, selvom temaet var Forferdelig;)

karna sa...

Så trist, men godt at det ikke plages lenger. Dyr kommer, og dyr går har vi prøvd å forklare til våre barn opp igjen årene.

Mia sa...

Din lilla figur är ju bara söt så så väldig förferdelig kan han ju inte vara, men det låter din gårdag som...

Living next to me sa...

uff , det er så vondt når en mister katten sin , men en får tenke at katten hadde 9 gode år . MEn det gjør vondt lenge .
OG fyren så forferdelig ut men gutten min elsket et kosedyr som het ugly men som var snill altså ;O)...sa han...det hadde bare adhd ( som han )
F.

Margrethes hus og hage sa...

Uff, det verste med å være glad i dyr og ha gleden av å leve sammen med dem er at de lever så mye kortere enn oss... Trist når man mister dem, men utrolig koselig med dyr i hus.

Anonym sa...

Stakkars pusen og dere. Virkelig forferdelig.
Fyren med koffertmunn virker forferdelig skummel på meg. Jeg vil ikke møte noen med slike tenner, nei.

Related Posts with Thumbnails