ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

lørdag 24. oktober 2009

Elendig og Egen

ABC i bilder

Da var det fredag…. oi. Det er visst allerede blitt lørdag. Ja-ja. Men uansett er det helg og igjen hiver vi oss på Petunias ABC i ord og bilder. Mange flere innlegg kan du se her.

Bokstaven i dag er E. En utrolig lett bokstav.. Nei. Det er alt for mange ord som begynner på E. Og det eneste jeg kunne tenke på var Elefant. Og siden jeg har så skralt med elefantene her i huset, så ble det et Elendig og Egeninnlegg:

001

Gå vekk med deg! Denne stolen er sørendøttemeg min i dag!

002

Hva er det som ligger der nede? Er den også min? Ja-det tro jeg jammen meg.

003

Ellers så var det dagen i dag som Gubben fant ut at han skulle rense rørene under vaskene. Og da det var dags for den på kjøkkenet måtte alt som var under der ut.. ut i dagens lys. Jah.. jeg blir litt flau. Hvorfor i huleste har jeg så utrolig mange rengjøringsprodukter? Og det er sørenmeg like elendig her for det. Ha-ha!

022

Skulle tro jeg hadde støv på hjernen. Men det kan jeg ikke skryte på meg gitt. Nei, vi kjører heller litt god gammeldags barnearbeid her i heimen.

024

Effektivt? Neppe. Men underholdningsverdi for han? Jepp.

 Ellers har jeg gående en fotokonkurranse på Katteblogger! Bli med davel?

  

Blogglisten

23 kommentarer:

Turid Holm Flaa sa...

En herlig og koselig liten historie. Så heldig du er som har katter, de så jo riktig flotte ut.

Henny sa...

Herlige billeder. Skønne katte, du har. Og din "børnearbejder" ser også sød ud, selv om du har fotograferet ham bagfra!

Lise H sa...

Hi, hi! Morsom historie og flotte bilder som illustrasjon :)!

Elsa sa...

Jeg blir i sånt godt humør av å lese bloggen din. Den er rene vitamininnsprøytningen jo:))

Ha en fortreffelig helg:)

BirtH sa...

Takk for kommentar på bloggen min!
Skjønner godt at du er betenkt over å se Knerten-filmen. De bildene du har i hodet, vil bli "ødelagt". Jeg lurer også på om jeg skal ta med barnebarna og se filmen ...

Tro Håb og Kærlighed sa...

Sød historie - og sjovt at Katte kunne være et indlæg om bogstavet E:-)

Ellen Walnum sa...

Riktig festlig tolkning av bokstaven E:-) Barnearbeideren din har jeg som alltid sansen for.

Sologbolig sa...

Herlige bilder i et flott E-innlegg. God helg.

orchis sa...

Herlige pusekatter! Heldige er de også, som har har rococcostol i katteformat. En slik bør jeg skaffe meg. Litt barnearbeid er nok sunt for utviklingen av husmorgenet :) God søndag!

Margrethe sa...

Et morsomt innlegg som jeg koste meg veldig med her søndags morgen sammen med kaffikoppen og Pus. Forresten så er du da heldig som har en som kommer på sånn rør-rensing helt av seg selv :-).

Petunia sa...

Vi har to katter her, så disse bildene var velkjente. Silver er en slik pus som liker å ligge litt rundt omkring. Todd liker å stjele disse plassene fra han. Det blir fort noen lusinger med labben da, ja.
Og du! Det er ikke barnearbeid om du ikke betaler dem;)

Pupziz sa...

Flott E altså!=D Smilte litt for meg selv her;)
Ja man blir avhengig av slike dumme serier;) De er flotte og lese, men fordi man blir avhengig er de litt dumme også...
Tusen takk for det. Har hørt øynene min vist er litt spesielle med de gule "spottene"... Man får takke for de man har fått utdelt;)

Anette sa...

Ibland måste man få känna sig lite eländig:-). Katten är fin och barnarbetet är kul. Fast tyvärr brukar den arbetslusten försvinna när de blir lite äldre, så passa på och njut ;-)/Anette

Lise sa...

Så fikk du meg til å le på en regnværsdag! Takk! Og takk for bloggbesøk og kommentar. Mange fine hageinnlegg her - og jeg smeltet for historien om navn og telefonnummer.

Unknown sa...

Morrn.

Ja där var det mye gott för "krabbeunger",
Jag skulle nog kasta det som inte behövs......


Ha de bra.
Hasse A

christina sa...

Härliga katter och kul beskrivning!

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Kattepuser skaper liv i heimen, je. Herlig.

Joda, jeg bruker Live Writer til enkel finpuss av bilder (alt i E-innlegget er gjort der), PhotoScape særlig til collager og kanskje litt annet smått. Ellers har jeg også Photoshop om enn litt gammel versjon. Den bruker jeg når jeg gidder, hehe.

linsky sa...

Morsomt innlegg! Og så fine katter. :-D

Malys krok sa...

Så artig! De kattene var fine ja, og stolen aldeles nydelig! dette med barnearbeid på den måten er nok helt greit, spør du meg! Takk for trivelig kommentar. Har vært borte i helga, derfor sent bloggbesøk av meg.
-margit-

Ellen sa...

Morsom løsning på E'en. Barnearbeid driver jeg også med til tider...

Ønsker deg en flott uke!

Lappedamen sa...

Det var da noen flotte kattepuser og flink medhjelper. Det er bra at ungene også bidrar litt, de har ikke vondt av den slags.

Anonym sa...

Kattene dine var helt skjønne iden lille stolen. elsker røde katter og har hatt mange av dem opp igjennom. vaskedilla har jeg overhodet ikke. Det er kjekt å lære ungene opp til å bli bedre på regngjøring enn det jeg er!

AnitaH2 sa...

Men har ikke du en Elefant i hagen? Husker jeg helt feil???

Related Posts with Thumbnails