ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

onsdag 21. oktober 2009

Husk å skrive det ned- og miniquiz!



Det som er greit med en blogg, er at man kan få skrevet ned de tingene som man faktisk sier, at man skal skrive ned... skjønner?


Så nå fikk jeg en idè i vill uorden her. Her er noen typiske utsagn fra mine barn som jeg må husske:


Lillegutt (4)


Jeg: "ikke gå rundt med den tannpirkeren i munnen. Du kan ramle og stikke deg"

Lillegutt: "Jeg går ikke med tannpirkeren, jeg går med bena!"



Storesøster (13)
En julaften var vi på kirkegården og Storesøster var vel rundt 4-5 år gammel. Tradisjonen er jo å sette lys på gravene til våre kjære. Storesøster var veldig fasinert av alt dette med død og graver og slikt og svinset villig ivei.
Hun fikk lov til å sette et lys selv på min Onkels grav. Hun studerte lenge hvor hun skulle sette det, og til slutt sa hun:
"Vi setter det her foran stenen, så kan vi fint se navnet og telefonummeret!"
Ellers har de to hver sine ord vi synes er morsomme.
Storesøster har funnet opp ordet: "Puppehanske."
Og lillegutt kom med ordet: "Kaffetønne" i går.
Gjett hva disse to er?
Premie er: Heder og Ære!
Tegninger er selvlagde gitt.









Blogglisten

7 kommentarer:

Anonym sa...

Yepp. Husk å skrive det ned. Det har vært min beste begrunnelse for å skrive hagedagbok siden jeg begynte - for nokså lenge siden. Hagedagboken min er blitt erklært som nettets lengste sammenhengende - uten at jeg vet om det er riktig, eller om den fortsatt betraktes som sammenhengende, etter å ha flyttet fra min egen hjemmeside - til hagegals dagbøker - til blogspot og endelig(?) til wordpress. Men poenget er at jeg skriver primært for meg selv. Eventuelt de som bryr seg nok om meg til å lese om det jeg er opptatt av. De andre kan i grunnen bare la være.
Har ingen gode forslag mht glosene dine. Puppehanske? For trang BH? vet ikke, jeg altså

nefertiti sa...

Ja, enkelte kommentarer er jo bare helt ubetalelige. Skriv dem ned!
Aner ikke hva glosene dine betyr, men du skal få en i retur av meg; vet du hva en tittofant er...?

JanneCath sa...

kan det være bh og den fancye kaffemaskinen????
Søss her hadde en bra en.... bakefrakk;)

krepsemor sa...

Hmmm: puppehanske - BH?
kaffetønne - kaffekanne?

Min den gang 1,5 år gamle sønn snakket ustanselig om "ybeisjlen", noe vi studerte oss grønn på hva det kunne være...... Og hva det var? Jo, selvsagt - motorsykkel ;o)

Unknown sa...

Ikke så langt unna Hilde!
Nefertiti: Tittofant...tissefant?
Janne: Bakefrakk!! Forkle?
Krepsemor:så vittig. Ja jeg kjenner en annen gutt som kallte traktor for Gambeding. Leeeenge... hele familien gikk rundt å sa Gambeding. He-he.

nefertiti sa...

Trodde du det var så enkelt?
Nei, det var det store vegguret vårt; som tikker høyt og sier ding-dong to ganger i timen *haha*

Anne (Moseplassen) sa...

søte tegninger :)
BH er jo nevnt, men ikke helt rett, så kanskje bikini? Eller votter?
Kaffetønne, hm, sånn diger pompekaffetermos? eller presskanne kanskje?

Related Posts with Thumbnails