ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

lørdag 31. oktober 2009

Trødd nedover halsen

Snakker om å få Halloween trødd nedover halsen ja.

012 Hvorfor i huleste skal vi feire dette her i Norge plutselig? Jeg husker ikke når dette fenomenet snek seg inn i våres liv. Men tror det var sånn ca 10 år siden?

Det som irriterer meg med denne festen er ikke hva den egentlig betyr og alt det der. Men  at de fleste barn og også mange voksne ikke aner hva det dreier seg om. Og det komersielle sirkuset rundt det hele. Butikkene presser oss til å kjøpe alt det søppelet som følger med.

Det er da fullt mulig å markere en slik annledning hvis man ønsker, uten å bidra til verdens søppelberg. Eller hva?

Gresskar kan man jo dyrke selv hvis en har plass til det. Men nå er jo det biologisk nedbrytbart da, så det er vel ikke det værste.

Her i huset feirer vi ikke Halloween. Men.. kan man nekte å la barna gå på fest hvis de blir bedt? Nei, selfølgelig ikke.  Så her i kveld er Storesøster kledd i en av mine gamle sorte kjoler med shiffongarmer. –Forøvrig første kjole jeg kjøpte i Bologna da jeg flyttet dit.. sukk… Og sminket som en eller annen Zombie eller noe. To tutter på hodet og litt lilla hårspray. Totalkost: 99,-. Ganske fornøyd med det da. ( vel, bildet ble tatt før kjolen ble tatt på med ganske mye nervøsitet for eventuelle ødeleggelser av blodet. Tips: Jada, ta på kjolen FØR sminken… dooohhhh. )

Så selv om jeg er så innmari imot dette her, så må jeg innrømme at det var skrekkelig festlig å sminke henne og ordne. :-)

Så her er mitt beskjedne bidrag til Halloweendekor:

005

Litt visne blader og halvfrossne roser fra hagen. Og vips, en høstdekorasjon til bordet når jeg hadde gjester her i går. Og i dag? Joda, et lite dykk i Lillegutts lekekasse:

007

Så ble det hele litt mere Halloween, eller hva?

Jada. Jeg er SÅ imot altså. Og lar meg ikke påvirke i det hele tatt. Jada. Sitter her med en stor bolle med godteri, i tilfelle noen barn skulle forville seg til døren her. Det er jo litt koselig da…..Og kommer det ingen, er det likegreit. Enda mere godteri på meg!!!

Tuddeluuuuuu!!

 

Technorati Koder: ,,,

Blogglisten

13 kommentarer:

Anne (Moseplassen) sa...

Ettersom mannen slettes ikke hadde forstått hva jeg mente når jeg ba han om å kjøpe singelinpakkede barnevennlige sjokolader ala twist, (herregud, hvor mye nøyere skulle jeg ha forklart...) så håper jeg det ikke kommer noen barn her. Jeg har nemlig litt snop, men det er jo sånne nidarposer og slikt.

Superfin sminke Charlotte! Det er gøy med spesialeffektsminking.

Tone sa...

Sv: Haha, godt tenkt!:-)

Utrolig stilig sminke!!

Unknown sa...

anne: herreminn.. skjønte han ikke det? Hi-hiiii!!
Tone: Takker!

Eli Kristin Magnussen sa...

He-he, samme som meg og mine meninger om Halloween. Krøp til korset i år og tok av med sminken til jenta mi, kjøpte inn Halloween-bøtte til snopet og klar for storinnrykk av utkledde barn. Det kom bare 5 her, så det blir mye lørdagsgodt :P

Britt Åse sa...

Hahaha! klassisk tilfelle av blandede følelser :lol:

Anonym sa...

Hehe, lol. Det er skikkelig lollete. Roflmao og roflol.
halloween er megalol

Anonym sa...

Hehe, det er morsomt fordi hun egentlig er mot halloween og så liker hun det visst litt allikevel. Lol

AnitaH2 sa...

Hjertelig enig med deg! God dekorasjonsløsning du hadde, da! Her måtte jeg kjøpe "gresskar" i fjor, i leire. Kunne ikke hule ut noe uten armer...
Litt lei for det, for vi er jo glade i gresskarsuppe her i huset. Men greit nok på en slik dag, nok styr å finne stort telys til å putte i...

TorAa sa...

Første gang halloween dukket opp i mitt vokabular var gjennom Donald Duck - knisp eller knasp.
Så var det for noen år siden vi lagde en internasjonal, virtuell blog-fest - Halloween for småpenger, vi kjøpte jo bare billige effekter, men det var ikke så godt å avsløre på våre bilder. hahaha.
Og snadder har vi delt ut til unger.
Jeg husker i fjor, da det ringte på, tok vi på oss masker, og ungene skremte vi nesten vettet av. De løp av gårde, men kom tilbake da vi tok av oss maskene og delte ut relativt raust. da lo de så de hikstet. Noe slikt hadde de jo slett ikke ventet, verken masker eller såååå mye snadder.

Men i år er det annerledes. Vi feirer lille baby vagabond som så dagens lys sist søndag. Og svigers kom opp fra Tyskland, og vi hadde en liten omvisning i Oslo i ettermiddag. Mer i morgen.

Flott og rett frem innlegg. Liker det;)

Anonym sa...

Hehe, rett frem innlegg, det er lol. Svigers fra Tyskland er bare så hysterisk da! Roflmao!

Anonym sa...

skjoenner godt at halloween slaar an blant unger.husker saann 20-30 aar tilbake.da gikk vi julebukk og det var kjempeartig,men det har det jo blitt slutt paa.derfor skjoenner jeg godt unger[og litt voksne ogsaa]som benytter denne dagen til aa kle seg ut.clawdia

Anonym sa...

Hehe, ja skjønner at det slår an med halloween blant unger, husker fra 20-30 år tilbake med julebukk.
Så det er ignition clawdi, hehe. Lol

Kristine sa...

Jeg liker ikke Halloween jeg! :s

Related Posts with Thumbnails