ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

onsdag 7. oktober 2009

TurboLotte tester ny julesjokolade

Herreminn det er jo bare Oktober!! Ja-ja. Men så er vi litt tidlig ute.

Jeg var så heldig å treffe en representant for Freia i dag. Og han hadde med seg blandt annet denne nye Julesjokoladen. Så vi tester villig i vei her.

002

Innpakning og design:

Hmmm.. litt assosiasjoner til Tyskland her. Litt glorete og unorske julefarger spør du meg. Gir ikke den rette julestemningen hos oss i vertfall.

Her kunne de gjort en mye bedre jobb. Buuuu…..

Det er i alle fall ikke SÅ mye avfall av denne her. Kun èn pose i litt tykk plast. Ingen ekstra papp eller slik. Det er jo bra.

 

 

004

Hver kule er pakket inn i tynn folie med en liten tråd som man kan bruke til å henge disse opp på juletreet.

Hmmm igjen. Ser ikke at det blir aktuelt her i huset. Kanskje for 30 år siden var dette stilig.

Kulene ligner veldig på Lindt sine Lindor.

Men kan ikke sammenliknes forøvrig.

 

Inni disse her er det en hvit “melkekrem” som minner litt om de påskeeggene Freia også har i de lilla kartongene. Denne kunne kanskje vært like myk som den i eggene? Men det er vel en smaksak.

Smak: Vel.. etter møte med Freiamannen i dag var jeg ikke akkurat utsultet på sjokolade  for å si det sånn. Men “sky and ocean” det er da alltid plass til en til! ( Selv om de ikke bruker Sterilan – tog du an? )

Jeg synes de var gode. Rett og slett. Jeg ser ikke at jeg spiser opp en pose helt alene nei. Ganske kvalmende.Veldig søtt dette. Men det kommer vel ann på alderen. Tipper at jeg hadde klart det utmerket når jeg var 12. Men i dag sier det nok stopp litt før.

Jeg tror dette er en glimrende dessertsjokolade. Eller av typen: “jeg skal bare ha èn”. Og så kanskje det holder med den? –Eller hvis du er som meg, så varer det bare en liten stund før man MÅ ha èn til. Eller hva?

En sikker kaloribombe som gjør godt hvis en er dritsur kan jeg tenke meg. Men ser ikke at den blir den nye juleklassikeren desverre.

Terningkast terningkast-4

Blogglisten

7 kommentarer:

solfrid sa...

Det derre tynne metall-papiret hater jeg. Det er bare en ekstra hindring før nytelsen.

Anne (Moseplassen) sa...

hmm, helt enig, innpakkningen var ikke mye å rope hurra for! Skikkelig glorete jalla-lavkvalitets-tysklandssjokolade..
Men jeg må si at jeg ble litt sjarmert av at de var formet som og pakket inn som julekuler da.

Lene fra Lillehammer sa...

Nam, syntes de hørtes gode ut jeg og hvordan emballasjen ser ut bryr jeg meg ikke så mye om bare det som er inni er godt. Jeg er forøvrig veldig glad i de lilla eggekartongsjokoladene jeg da, men da i moderate mengder. Ei på Lillehammer, ja tro det eller ei, klarte å spise opp to kartonger på strak hånd. Hvordan hun var i magen etterpå vites ikke, men jeg regner med at den ikke var god.

Margrethes hus og hage sa...

Jeg smakte de i fjor, og ble egentlig litt skuffet. Synes påskeeggene (som er skikeklig gode) er mye bedre, og jeg trodde de skulle være som dem. Men pluss for at de er utformet som julekuler :)

Unknown sa...

Smakte du de i fjor sa du? Representatnen sa de var helt nye. Jøsses..

AnitaH2 sa...

Hmm. Likte posen, minte meg om jul i Spania. Likte ideen om spiselig julepynt. Men er ikke så glad i de påskeeggene... Men må jo teste, ungene og jeg okkesom, tenker jeg!
;-)

TorAa sa...

Du har noen sterke poenger her:
Freia var norsk, men det er lenge siden, og det merkes på smaken at Norge kun er blitt et perifert marked for eierne.
Dessverre.

Related Posts with Thumbnails