ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

lørdag 10. april 2010

Gøy-gøy-gøy på Hagemessa!





Hagemessa i Lillestrøm!
Guri så gøy!
Vi kjørte inn dagen før, overnattet på hotell og koste oss gløgg.

Dagen etter ble frokost fortært. Små pølser og hele sulamitten. Man må nemlig lade opp før en slik event. 



Da vi ankom hagemessen var ble vi på grensen til hysteriske.
WESDALE APPLEBLOSSOM!! DER er den!! Ellea ( Høyre i bildet )  og jeg løp som gale.. plutselig var henden fulle av potter med stiklinger og ingen steder å ha dem.
Da kom en reddende engel glidende opp ved siden av standen til Hagemo, med handlevogn!! Wenche! ( Til venstre i bildet ) Finnes det handlevogner!! Vi ble helt gale, og jakten begynte.
Jeg var helt gåen da jeg endelig fant en, og lykken var total og jakten kunne fortsette. 

Jeg så en Camellia Japonica Prof. Filippo Parlatore i øyekroken. Og samme sekund bestemte jeg meg for at NEI det fikk holde med de jeg har.. yea, right!
Etter noen hyggelige stopp på standen til Hagegal og andre, så klarte jeg ikke motstå, så den ble med hjem...

Litt for mange andre ble også med hjem:


Pelargonium:
  • Cripum Variegata
  • Snowy Nutmeg
  • Green gold petite Pierre
  • Woods surprise
  • Spitfire
  • Ms. JC Mappin
  • Brookside Betty
  • Pink Happy thought
  • Westdale Appleblossom
  • Anna Becklunds lilla vita
Og så litt Fuchsia:
  • Fey
  • Joan Gilbert
  • Berbas Trio
  • Blue Mirage
  • Caspar Hauser 
  • Happy Wedding day
  • Old Rose
En grønn Tub fra I Gros hage, en kuleformet flytelampe til dammen og selfølgelig Camelliaen.
Men himmel og hav det var mye annet fælt på den messa. Ikke alle boblebad er like fine for å si det sånn. Men det er sikkert noen som synes at overbygg med diskolys og sånt er knall. Så gøy for de det. Men denne benken tok kaka.. har aldri sett noe lignende. Hvem vil ha noe sånt? Jeg skulle gjerne likt å sett den hagen. Hadde vært moro.
Så her er undertegnende avbildet på vidunderet.. Pris? 15 000 norske blanke kroner.. velbekomme!



Etter å ha hilst på mange gøye fra Hagegal, og andre dro vi avsted til IKEA for potteshopping, og så straka vegen hjem.
Har utroooolig vondt i bena akkurat nå. Men gøy-gøy-gøy!!
I dag har det vært sol og deilig vær i Kristianby, så huset har blitt vasket og spylt. Nye pelliser har fått potter og greier, så nå er det bare å vente på at verandaen skal tørke, og at det skal bli litt mer stabilt, så planter og krukker kan begynne å komme ut.

Toodels!
Blogglisten

18 kommentarer:

Ellen Walnum sa...

Ja det var sandelig en gøy-gøy-gøy tur!! Her var vi startet en tradisjon tenker jeg. Så flott at du har blogget om turen da, siden jeg ikke fikk somlet med til å ta opp kamera mener jeg......får linke til deg jeg da:)

Anne (Moseplassen) sa...

potteshopping på ikea?
Har de store potter der nå, som er rimlige og fine? ... kan ikke få nok store potter...

Og den kua var, øøø, spesiell?

Unknown sa...

Hei - du har vært hos Hagemo, ser jeg! :D
De hadde mange, mange Westdale Appleblossom da jeg var der forrige helt. Vær obs at den kan være vanskelig å overvintre. Min døde - og Hagemo selv brukte flere år på å få sine stilkinger til å overleve. :)

Røsslyng sa...

Høres ut for at du har hatt en kjempedag :)
Den kubenken var jo bare drittkul :))
Ha en super helg videre!

Anonym sa...

Jeg er jo fra en kommune med ku i kommunevåpenet og burde kanskje ha en slik benk... :P

Og den overdelen din var for øvrig skikkelig flott. :)

Været her i sør har vært himmelsk i dag. Måtte det bli like bra i morgen... :D

Blomsterguri sa...

Skjønner at dere har hatt det gøy på hagemessa... ja - spesielt... ku-sofaen, ha, ha, ha. Så mye fint du har kjøpt. Til neste år vil jeg også på hagemessa. I dag har jeg bare koset meg i hagen og vært på teater. Kos deg i helga!

Sigrid sa...

Hei. Hyggelig å se dere på messa. Synd at vi ikke fikk tid til å prate mer, men sånn ble det bare.

Bjørg 47 sa...

Høres ut til å være et vellykka besøk på messa. Kanskje jeg neste år MÅ!!!

Marie sa...

Var det kubenk det var. Så noen kuer, men m. gemal og barnebarn - ikke på slep, men foran,gikk det visst rimelig fort.

Anonym sa...

Kufoaen - eller kusjelongen? Var kuuuuul. :D

Ikke vakker, men kuuul.

Britt Åse sa...

Hihi! den kuuuule sofaen må jo virkelig være noe for de med hage på Møøøøøvig! *fnis*!

Min Verden sa...

Takk for oppdateringen. Har helt glemt hele hagemessa jeg... Hagemo kommer til hagelaget - så den biffen er grei, men det hadde jo vært gøy med det andre! H.

Tonerose sa...

Høres ut som om dere har hatt en knall tur!! :o) Så masse herlig du har fått med deg hjem. Hihi, var ikke klar over at de hadde handlevogner! Det var ikke dumt, da er det plutselig litt lettere å få med seg masse.. Kanskje ikke det smarteste for lommeboka, men men.

Jeg får ikke med meg hagemessa i år - men veldig stas å lese om den! Takk for at du deler! :o)

...jeg sier som anne - øøøøø, benken er for spesielt interesserte kan man si! hihi

Riktig god helg videre!

IngunnBW sa...

Så koselig dere hadde det :) Sååå misunnelig! Handlevogner visste jeg ikke at det var der, noterer bak øret for neste år, da MÅ og SKAL jeg.
Kjempefint bilde av Ellea og Wenche og flott referat :) Tjajoooo...den kutingen var nok litt drøy

Ingrid E 's hage 630 moh sa...

Skjønner godt at dere måtte ha handlevogn, ja :-D.
Dumt at vi var der hver vår dag, men til neste år kommer jeg nok til å tilbringe hele helgen der.

Hilsen fra landet sa...

Kan tenke meg det var saker for dere!! Men du, jeg trodde du var over pellisfeberen jeg! :-D

nefertiti sa...

Fantastisk :-D

Mari sa...

Næh!!! Kusofa!! DEN så jeg ikke... Fikk litt dårlig tid og blei bare ein sveip rundt på messa.
Moooo!!

Related Posts with Thumbnails