ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

torsdag 29. april 2010

Mye å lære, litt shopping og svære biler

Så er det disse gøye skiltene igjen da. Her har de fått med det meste. Romferger.. ( søren... skulle jo vært på NASA!! Ja det har jeg ikke tid til denne gangen. ) cowboyer, oljerigger.. ja i det hele tatt. Ikke dårlig. Mye artigere enn våre, og kjekt å vite hvor folk er i fra?

Her er det ikke tvil i alle fall. "Knis!"

Så er det alle disse store truckene jeg maser slik om. Men ærlig talt. I dag har jeg sittet på i to av dem. Himmel, de finner jo søren meg aldri parkeringsplass. Nesten alle har slike store biler, men parkeringsplassene er jo som våre hjemme. Godt planlagt!
Her er et eksempel på en typisk bil her. De er jo kule da. Kanskje ikke det verste eksemplet, men jeg kan jo ikke løpe rundt å ta bilder av bilene til folk i tide og utide, blir arrestert for mindre.
Så de fuglene jeg babler i vei om også. Her er eksempel på hun og hann.. tror jeg. Ser de som oftest i par. De lager et himla leven. Vet ikke hva det er.
Her er vel hunnen antar jeg siden hun er brun og litt sånn enklere. Hannen er svart og har mer buskete hale. Men akkurat når jeg tok bilde så bøyde han seg bakover og pusset fjærne.. typisk!
Edit: Har googlet litt og funnet ut at de heter Great tailed Grackles. Kan leses om her. De regnes som et pest og en plage har jeg skjønt. De kaller dem også for kråker. Men de er ikke i kråkefamilien.

I dag har jeg vært på det store kjøpesenteret Galleria, som alle prater om. Veeeeelll.... har du sett et kjøpesenter har du vel sett dem alle. Ikke noe helt villt spør du meg. Synes Dubai slår dem glatt. Men vi var jo ikke overalt da. Alt for stort til det.
Så det ble først Macys på kjolejakt. Utrolig mye gøy. Men lite på salg i min størrelse. Mye smått igjen.. for å si det sånn. Men det ble to stk da. :-) Holdt på å kjøpe flere som var mer selskapskjoler, men klarte å beherske meg. Fytti.. hvor skal jeg i slike selskap lissom? Nei.. her gjelder det å stoppe i tide.
Så ble det litt sminkeshopping på Saphora. ID pudder koster jo mye mindre her. Kjekt. Litt smårask her også.
Storesøster har jo ønsket seg slike Mangaserier ( Japanske tegneserier )  som leses rette veien.. dvs feil vei for oss. Og en spesiell serie. Og jeg så litt mørkt på det siden det er ikke akkurat sånn som ligger slengende blandt parfyme, souvernirer og klesbutikker. Men i en bokhandel på veien hjem til hotellet fant vi jommen meg akkurat de!! Så jeg hamstret en haug. Tipper hun blir fornøyd!

Har jeg jobbet i dag? Joda. Var avgårde å kikket på et sted hvor de lager noe av utsyret vi selger. Himmel for noen svære kompliserte greier. Utrolig fasinerende å se hele prosessen og hvor mye rart som må til for å få denne dingsen til å virke. Hadde med en fra jobb som forklarte alt sammen. Det er så gøy med slike mennensker som virkelig kan hver skrue og bolt i slike maskiner! Helt utrolig.

Så nå har jeg enda vondere i bena. Likegreit det!
I morgen starter kurset her. Blir spennende, men vi begynner halv åtte, så jeg må bare hoppe i til køys!
Blogglisten

4 kommentarer:

Mete sa...

Gøy å lese om livet overthere! Kos deg masse videre - spennende med kurs!
Og så må du shoppe litt mer - DCsko og tøy til minsten f.eks?!? De er jo driiiit billige!

Ellen Walnum sa...

Ja det er utrolig moro å våkne opp til reisebrevet ditt hver morgen:) Lykke til med kurset!

AnitaH2 sa...

Enig med de andre: Kulturoverføring i beste forstand!

Alt godt sa...

Denne turen er er kjempemisunneleg på, heldige du! :-)

Related Posts with Thumbnails