ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

mandag 12. april 2010

Hyyyysssjjjjjjjjjjjj!!!

Humlebumble sover...
Se.. han henger der i drueplanten i taket i drivhuset. Med begge bakbena rett ned. Daaakar...




 Ellers begynner det å bli møe trangt om plassen inni der, så skjønner godt at han holder seg til taket. Det der med å ha en ryddig og pyntelig drivhus går litt i stå akkurat nå. Her er det full fart inn og ut, ompotting og vanning. Av med ovn, opp med dør, på med ovn, igjen med dør.. Ja i det hele tatt.

Det er enda for kaldt om natten til at jeg tør ha ute noe annet enn Camelliaene og litt stemor. I dag morges måtte jeg skrape bilruta... ikke gøy. Men det kommer etterhvert.

Ja så kom min mor hjem fra Sandnes med Camelliaen jeg har fått av hverdens snilleste søster! Drømme-drømme.. seee på denne her da!!!

Den heter Spring Fantasy. Tåler ned til -21 grader! Men som jeg har sagt før. Det er forskjell på minusgrader og tonnevis med snø som knekker og presser. Så denne som de andre blir i potte.

Blogglisten

17 kommentarer:

Ellen Walnum sa...

Den der var jo bare undervakker!!!!

Kristin sa...

Biebildet var bare helt rått.. Lille Brynulf Bie kanskje, litt sliten av pollen allergien.. ZzZZzz;-) Spent på å se alle de fine blomstene som kommer frem snart..
En fin forsmak allerede da! Lekre rosa blomster! Klemmer*

hajal. sa...

Gratulerer, det var ein nydelig Camellia!

Blomsterguri sa...

Wow - det bildet var knall og den kameliaen var nydelig!!!!! Kaldt om natta enda ja - spørs om jeg må "plante inn igjen" :-)

fra Hagen i no.8 sa...

For en nydelig blomst. Føyer den til ønskelista. Må jeg ta turen over til Sandnes for å finne samme?

Unknown sa...

Nei det vet jeg ikke. Den er kjøpt på en Bo Grønt, så det kan jo være de har den andre steder også. Jeg kjøpte en annen camellia på hagemessa og det var vel ogs en Bo Grønt tror jeg.

Britt Åse sa...

Du, nå ble jeg misunnelig. Rett og slett gørrmisunnelig! Åh!!!

-og nudelig humlebrumle, da :D

Ingrid sa...

Søøøøte små humler er et deilig vårtegn

IngunnBW sa...

Næh, så herlig humlebilde! For en positur da!

Det er rim på bilene her om morgenene også og har vært det lenge. Sukk, de kameliane dine er nyyydelige :)

Tresje sa...

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ det var fin.

Tonerose sa...

oj, helt himmelsk!! Utrolig vakker, hadde ikke hatt noe imot en sånn en, nei! Heldige deg! :o)

Hihi, søte humla! Må bare få si at du har et herlig drivhus! (digger lyskrona di) Det skal være fullt nå, kjempestas med oversiktsbilde. Jeg har så lyst på drivhus i år, og nå tror jeg kanskje det blir realitet å bygge ett! Ja, eller iallefall forsøke!!

Hvor stort er drivhuset ditt?

Håper du har en herlig dag!

Unknown sa...

Takker og bukker! Tonerose: Drivhuset mitt er et Juliana 8,4m2 :-) Men det er for lite!! Kjør på med minst 10m2.

Tone sa...

Hei Lotte!
Så flott camelia!
Jeg ønsker meg også en slik, men på plantesenteret sa de at de tåler nesten ingen ting! - og nå ser jeg jo at du sier de tåler mange minus!
Har du de ute om vinteren eller tar du dem inn og lar dem stå frostfritt?
Flott blog fortsatt det her hos deg!
Dammen kommer til å bli kjempefin!
Ha en flott vår - deilig med jord på fingrene og hundrevis av stiklinger over alt igjen!
Tone i Ås

Unknown sa...

Hei, og takk, Tone.
Vel det sa de til meg også på hagesenteret, men man må google navnet for å se. Noen tåler veldig lite og andre mye. Jeg har mine i potter da jeg tar de inn i drivhuset om vinteren, fordi det er ikke så mye kulda som tar knekken på de, men den tunge snøen.

AnitaH2 sa...

Jeg har egentlig verken råd eller plass til flere diller, men noe så nydelig!

Linda sa...

Oj, drivhuset ditt er like stort (eller lite) som mitt, men jammen som du får plass til ting...
Organisering er et stikkord kanskje, hyller er lurt. Må ha mer hyller... Kjenner meg ijgne, med dør opp, dør igjen, varme av og varme på, men det er litt gøy da:) De stadige turene med vannkannen har begynt igjen:)
Hos meg er det bare kaos, he, he:)
Og en nydelig kamelia du har fått:)

Hilsen fra landet sa...

Fantastisk! Og humlen våkner vel snart til live og lurer på om han er i Edens hage i det deilige drivhuset ditt!!!

Related Posts with Thumbnails